Paliwo w oleju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Hajnz
Posty: 4
Rejestracja: 29 maja 2021, 17:50
Imię: Michal
Lokalizacja: Szkocja
Auto: Zafira C Tourer 1.8i
Model: C
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

Paliwo w oleju

#1 Post autor: Hajnz »

Witam serdecznie,

W grudniu tamtego roku stałem się szczęśliwym(bądź nie) posiadaczem zafiry c 1.8i 2014r silnik A18xer. Po zakupie wymieniony olej, filtry, swiece itp. Autko chodzi, ma moc. Coś mnie tknelo kilka tygodni temu żeby sprawdzić olej - ku zdziwieniu jest go dużo więcej niz powinno. Szukałem po necie jednak odpowiedzi znaleźć nie mogłem. Podłączyłem złomka pod komputer - okazało się, że wtryski "falują" i w dziwaczny sposób Podaja paliwo i na postoju słychać jak silnik co chwila "warczy". W między czasie również wykryłem dziurę w siatce w przedniej rurze wydechowej. A więc wziąłem się za naprawy - nowe wtryski i wydech i cała wymiana oleju. Ku zdziwieniu po wymianie wydechu i wtryskow silnik stał się o wiele głośniejszy ale spalanie spadło(wg komputera pokładowego). Jednakże po kilku dniach sprawdziłem olej - na zimnym troszkę więcej niż stan a na ciepłym jest stan Perfekt. Bardziej chodzi mi o kwestie tego paliwa w oleju - czuć było wyraźna won paliwa jak i konsystencja oleju była dość wodnista. Skąd taka usterka? Czy może to być sonda lambda która daje źle odczyty i dlatego podaje więcej paliwa czy może raz jeszcze zainwestować talary w świece jakieś porządniejsze? Czy ktoś miał podobny problem? Pytałem kilku znajomych mechaników i jedyne czego się dowiedziałem to to, że ten silnik woli raczej łyknąć niż produkować olej. W czym problem drodzy koledzy?

Dodam jeszcze, że przez pierwsze 3 miesiące użytkowania autko Bardzo rzadko robiło więcej niż 10km dziennie(praca>dom). Odkąd problem wystąpił wychodzę kilka minut wcześniej żeby silnik nagrzał się do 90 stopni i chwilę pochodził w tej temperaturze. Wcześniej ledwo łapał 60 stopni.

Aktualny przebieg - 49500km.
Dodatkowo żeby wykluczyć uszczelkę pod głowica - auto nie kopci, płyn chłodniczy czysty jak dziewica. Sprawdziłem również ciśnienie na cylindrach i wszystko książkowo. Lekutka różnica między pierwszym a pozostałymi trzema.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 maja 2021, 18:11 przez Hajnz, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Paliwo przedostaje się do komory spalania przez nieszczelne pierścienie tłokowe. W efekcie dawkowane przez wtryskiwacze paliwo osadza się na cylindrach, skąd ścieka wprost do miski , lub rysy i zadziory na cylindrze

Hajnz
Posty: 4
Rejestracja: 29 maja 2021, 17:50
Imię: Michal
Lokalizacja: Szkocja
Auto: Zafira C Tourer 1.8i
Model: C
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

#3 Post autor: Hajnz »

Jedyna opcja remont? Ten silnik ma tylko 49kkm przebiegu :F


//z drugiej strony gdyby to były pierścienie to kompresja na tłokach coś by wykazała a tu nic?
Ostatnio zmieniony 29 maja 2021, 19:36 przez Hajnz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#4 Post autor: Pszczyna »

Endoskop i sprawdzić gładź cylindrów

Hajnz
Posty: 4
Rejestracja: 29 maja 2021, 17:50
Imię: Michal
Lokalizacja: Szkocja
Auto: Zafira C Tourer 1.8i
Model: C
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

#5 Post autor: Hajnz »

Nie mam dostępu do endoskopu niestety

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#6 Post autor: Pszczyna »


Hajnz
Posty: 4
Rejestracja: 29 maja 2021, 17:50
Imię: Michal
Lokalizacja: Szkocja
Auto: Zafira C Tourer 1.8i
Model: C
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

#7 Post autor: Hajnz »

Zanim zacznę wydawać pinionszki lepiej zastanowić się nad istota problemu i czy to na pewno to? Miałeś z tym do czynienia w tym konkretnym silniku? Tak jak pisałem wyżej - kompletnie żadnych innych objawów oprocz przybywającego oleju.

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Czesław »

Przerabiałem temat winny jest DPF ja co miesiąc jechałem do mechanika który odsysał część oleju bo na miarce było ful wysysał 2 l a dolewał 1 l .
byłem w ASO to dowiedziałem się że silnik isuzu 1,7 w Zafirce tak ma i powinien jeździć więcej na trasach, ja raz w tygodniu robiłem trasę 100 km i 50 km po mieście i to mu nie starczało więc go sprzedałem . :tak:
PS. auto kupione w salonie gdzie było jako pokazowe :P
czesiek_ze

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#9 Post autor: Pszczyna »

Czesław pisze: 29 maja 2021, 21:45 Przerabiałem temat winny jest DPF j
To benzyna

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: Czesław »

Faktycznie nie zauważyłem a objawy jak w mojej byłej Zosi dieslu :oops: :ok:
Ostatnio zmieniony 29 maja 2021, 22:39 przez Czesław, łącznie zmieniany 1 raz.
czesiek_ze

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#11 Post autor: Pszczyna »

A i owszem objawy 1:1

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”