Cześć,
Mam niewielki wyciek oleju z silnika i nie mogę go namierzyć. Kropla spada z podłużnicy przy przedniej tulei wahacza od stony pasazera. Codziennie jedna, max dwie. Podejrzewam że kuleje odma i ciśnienie wypycha olej uszczelkami. Chcąc upewnić się, że odpowietrzenie komory korbowej działa prawidłowo, zamontowałem manometr w miejsce bagnetu i tak sobie jeżdżę po mieście i po autostradzie. Kiedy turbo wstanie ciśnienie wzrasta do około +0,04 bar i pozostaje na tym poziomie. W przypadku kiedy turbina nie pracuje, ciśnienie w miejscu bagnetu osiąga około -0,04 bar.
Pomiaru dokonalem również u kolegi który ma taki sam silnik. Uzyskane wyniki były bliźniacze.
Czy takie parametry ciśnienia są prawidłowe?
Wyciek oleju i ciśnienie w odmie A14NET
Moderator: Sebu$
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2269
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ten silnik ma podobny problem jak 1,8 , a mianowicie --wyciek chłodniczki oleju-- w tym miejscu zalecana jest kontrola , oraz z pod pokrywy gdzie są koła rozrządu , słynna odma to częsty temat .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Ale olej nie bierze się znikąd ? Gorący olej jest przenikliwy i się rozlewa po elementach musi być gdzieś mokro. Jak kapie to jest go sporo trzeba dobrze poszukać - na zimnym silniku obmacywać wszystko ręką i zobaczyć gdzie będzie tłusto - uszczelki pokrywy pod kołami pasowymi pokrywą zaworów itd. nie ma siły gdzieś będzie tłuste - później cały obszar wymyć zmywaczem do hamulców i rozgrzać silnik wyjdzie dokładnie skąd leci.