Wyciek oleju i ciśnienie w odmie A14NET

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
barg32
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 2019, 11:39
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafita 1.4
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

Wyciek oleju i ciśnienie w odmie A14NET

#1 Post autor: barg32 »

Cześć,
Mam niewielki wyciek oleju z silnika i nie mogę go namierzyć. Kropla spada z podłużnicy przy przedniej tulei wahacza od stony pasazera. Codziennie jedna, max dwie. Podejrzewam że kuleje odma i ciśnienie wypycha olej uszczelkami. Chcąc upewnić się, że odpowietrzenie komory korbowej działa prawidłowo, zamontowałem manometr w miejsce bagnetu i tak sobie jeżdżę po mieście i po autostradzie. Kiedy turbo wstanie ciśnienie wzrasta do około +0,04 bar i pozostaje na tym poziomie. W przypadku kiedy turbina nie pracuje, ciśnienie w miejscu bagnetu osiąga około -0,04 bar.
Pomiaru dokonalem również u kolegi który ma taki sam silnik. Uzyskane wyniki były bliźniacze.
Czy takie parametry ciśnienia są prawidłowe?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2281
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Ten silnik ma podobny problem jak 1,8 , a mianowicie --wyciek chłodniczki oleju-- w tym miejscu zalecana jest kontrola , oraz z pod pokrywy gdzie są koła rozrządu , słynna odma to częsty temat .

barg32
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 2019, 11:39
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafita 1.4
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#3 Post autor: barg32 »

Chłodniczka sucha. Pokrywa rozrządu również. Temat odmy jest mi znany, stąd pytanie o ciśnienie w komorze korbowej i pod pokrywą zaworów.

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#4 Post autor: tomek8308 »

Ale olej nie bierze się znikąd ? Gorący olej jest przenikliwy i się rozlewa po elementach musi być gdzieś mokro. Jak kapie to jest go sporo trzeba dobrze poszukać - na zimnym silniku obmacywać wszystko ręką i zobaczyć gdzie będzie tłusto - uszczelki pokrywy pod kołami pasowymi pokrywą zaworów itd. nie ma siły gdzieś będzie tłuste - później cały obszar wymyć zmywaczem do hamulców i rozgrzać silnik wyjdzie dokładnie skąd leci.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”