Zafira C - 1.6 cdti 136KM - problem z ciśnieniem oleju.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Przemo1CK
Posty: 1
Rejestracja: 28 wrz 2023, 06:09
Imię: Przemek
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Auto: Opel Zafira Tourer 1.6 cdti
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

Zafira C - 1.6 cdti 136KM - problem z ciśnieniem oleju.

#1 Post autor: Przemo1CK »

Witam wszystkich użytkowników Zafirek. To mój pierwszy post, ale nie pierwszy Opel.

Jestem użytkownikiem Zafiry C z popularnym 1.6 cdti od niedawna. Zrobiłem prócz lokalnych tras (ok 100-200km) wycieczkę do Belgii i z powrotem (około 2800km), ogólnie spalanie rewelacja. Przygód nie było ale...

... jest problem. Oddałem auto do mechanika celem wymiany oleju i filtrów, oraz zapytaniem czy warto DPF wyczyścić (ciągle włączają się wentylatory ) Oczywiście słychać było łańcuch przy odpalaniu, toteż mechanik zaproponował wymianę.

W tym momencie wymienione:
- filtry i olej
- łańcuch rozrządu z napinaczem
- 4 wtryskiwacze (wszystkie przelewały, kupiłem używki z Mokki za 1200 zł - po montażu parametry idealne. Demontaż u mechanika - zerwane 2 urządzenia do usuwania wtryskiwaczy. Jeden w częściach wyjęty prasą 20t.

Problem po wszystkim. Skaczące ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku. Zainstalowałem na telefonie OPL Monitor. Połączony z Vgate ELM327. Kontrolek na desce rozdzielczej oczywiście nie ma - czysto. Błędów w komputerze również brak.
Poziom ciśnienia oleju skacze- na zimnym od 1,8 Bar do 3 Bar.

Natomiast gdy silnik jest rozgrzany, na biegu jałowym wskaźnik w OPL Monitor wariuje - odczyty od 0,8 bar do 3,5 bar. :evil: I to skacze non stop. Generalnie na jałowym nie utrzymuje jakiegoś stałego poziomu, strzałka lata od lewej do prawej.

I teraz pytanie - czy to wina pompy ?? Czy to w ogóle problem ? Pytam ponieważ za 2 tygodnie wybieram się do Holandii. A nie chciałbym zamordować jednostki napędowej.

Pozdrawiam
Przemo

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Na szybko to zmienił bym olej (kto wie co nalał mechanik) jeżeli sytuacja się nie poprawi to trzeba się przyjrzeć odmie ,przedmuchy no i pompę wymienić

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#3 Post autor: Tazz »

A ja bym na początek wymienił czujnik lub przyjrzał się jego instalacji
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#4 Post autor: tomek8308 »

Nie napisałeś jaki masz przebieg te perypetie z wtryskami nie wyglądają dobrze ja przy 180tyś wyciągałem wtryski ręką i wszystkie były sprawne. Przy przebiegach powyżej 250 - 280tyś mechanicy podczas wymiany rozrządu zalecają wyminę pompy oleju.
PS. Czy mechanik podczas wymiany rozrządu wymieniał też łańcuch napędu pompy z kołem zębatym i napinaczem spora część mechaników mówi, że nie potrzeba i to błąd napinacz tego łańcucha jest na prostej sprężynce z drutu, jak ta osłabnie albo pęknie to łańcuch przeskakuje na kole pompy .

Aby nie wpadać w paranoje w pierwszej kolejności trzeba zweryfikować wskazania na dobrym sprzęcie diagnostycznym by wykluczyć na przykład błąd komunikacji czy samej aplikacji z której korzystasz. Dopiero później zaczął bym tak jak napisał kolega Tazz od wymiany czujnika później dopiero olej dedykowany GM Dexos2 5W30 filtr + płukanka. Są to operacje o najmniejszej ingerencji i kosztach. Dopiero później wszedł bym na etap pokrywy zaworów ewentualnej jej nieszczelności czy uszkodzonej odmy " tą dość łatwo zdiagnozować - jak jest zapchana na pracującym silniku odkręcamy korek wlewu oleju i przyciskamy go delikatnie palcem jak czujemy, że ciśnienie podbija nam korek pod palcem to odma jest zapchana natomiast jak odma totalnie przepuszcza to z węża dochodzącego do turbiny zamiast śladów oleju będzie on dosłownie kapał.

Co do wyjazdu do Holandii ja przynajmniej chciał bym mieć pewność, że wszystko jest w porządku - ewentualny brak smarowania to silnik "kaput".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”