Witam.
Mam Zośkię z silnikiem 2.0 CDTI, 130 KM z 2012r o przebiegu 335000km. Od pewnego czasu mam problem z tzw. ekologią do monitoringu dpfa na jesieni zainstalowałem sobie program OPL Monitor i przez jesień i zimę zawór egr nie pracował prawie wcale sporadycznie otwierał się na nie więcej niż 5% a przeważnie był zamknięty 0%. Od pewnego czasu zaczął pracować i otwiera się nawet do70%. Zawór EGR był wymieniony w lipcu 2023roku przy przebiegu 319 000km. Czy to jest normalne czy coś tu nie gra? Do dam jeszcze że przy ostatnim wypaleniu dpf wypalił się do 7% a po przejechaniu bez wyłączania silnika jeszcze około 30km zapchanie dpf wzrosło do 13% trochę chyba za dużo jak na tak mały dystans. Jak ktoś mógł by mi to rozjaśnić to będę wdzięczny. Dzięki i pozdrawiam.
Zawór EGR
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 paź 2015, 20:55
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stanisławów
- Auto: opel zafira c tourer 2.0 cdti cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Witam.
Chciałem dodać że dystans wypełnienia filtra dpf zmalał do około 400km z jakiś 700-800km. Moja jazda to przeważnie kręcenie się wokół komina czyli krótkie dystanse ale raz czasami dwa razy w tygodniu jazda na dystansie około 100km. Co ile prawidłowo powinien wypalać się dpf?
Chciałem dodać że dystans wypełnienia filtra dpf zmalał do około 400km z jakiś 700-800km. Moja jazda to przeważnie kręcenie się wokół komina czyli krótkie dystanse ale raz czasami dwa razy w tygodniu jazda na dystansie około 100km. Co ile prawidłowo powinien wypalać się dpf?
Ostatnio zmieniony 12 maja 2024, 22:36 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki