Jaki olej i co ile wymiana oleju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#31 Post autor: Wojti »

Chłopaki ja już 88 tys ... :lol:

Nie żebym się czepiał, ale Temat dotyczy ZC ;)
Ostatnio zmieniony 18 lut 2016, 23:44 przez Wojti, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#32 Post autor: gRZENIU »

Z tego jeden plus taki ,że cicho pod deklem było , bo żadnego luzu nie było ... :haha:

Ale czego się spodziewać jak auto 130 kkm zrobiło bez wymiany , to widać jak było serwisowane ... Dla takiego właściciela :czerwona: i niech PKS-m jeździ ...

F-19

#33 Post autor: F-19 »

dawkus pisze:
F-19 pisze:Ja mam przejechane 78 tyś i olej wymieniałem 7 razy ;)
Gonie cię!! mam 77 :P
Staram się uciec, stuknęło 82 ;)

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#34 Post autor: tomek evo »

W jeździe mieszanej w polskich warunkach maksimum moim zdaniem to 15 tyś. Interwał wymiany oleju co 30 tyś. jest możliwy ale tylko i wyłącznie jeśli auto jeździ ponad 90% autostradami i to z rozsądnymi obrotami. W każdym innym przypadku te 30 tyś mogą sobie serwisanci w d... włożyć. Najlepiej wymieniać co 10 tyś. i nie rzadziej niż raz w roku (jak ktoś jeździ mniej niż 10 tyś. rocznie). Do tego co jakiś czas (co 2-3 wymiany, a najlepiej co wymianę) koniecznie płukanka silnika. Plus odpowiedni olej. Koszty z tym związane są nieporównywalnie mniejsze niż koszty usunięcie ewentualnych usterek związanych z zaniedbaniami. Pamiętajmy, że olej smaruje również turbinę a w autach z DPF-em jest zanieczyszczany przez paliwo i dlatego regularna wymiana oleju to podstawowa sprawa. A to co piszą w książce serwisowej to pobożne życzenia.

Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#35 Post autor: evolution1zafir »

A jak ma się płukanka to turbiny? Przecież z oleju robi się wtedy woda? Kupiłem kiedys płukankę LM i mechanik mnie odwiódł od tego pomysłu ze względu na turbinkę. A z tym interwałem co 10kkm to jestem za, stosuje się do tego od lat.
Zafira C
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#36 Post autor: paweldm »

To właśnie ze względu na turbinkę warto zastosować.
Jednak stosując dobre oleje i wymieniając olej co 10-15 tyś km nie trzeba tego robić często. Płukankę dobrze jest zastosować, gdy kupujemy używane auto, gdzie nie wiemy jaki olej był stosowany i jak często wymieniany.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#37 Post autor: tomek evo »

evolution1zafir pisze:A jak ma się płukanka to turbiny? Przecież z oleju robi się wtedy woda? Kupiłem kiedys płukankę LM i mechanik mnie odwiódł od tego pomysłu ze względu na turbinkę. A z tym interwałem co 10kkm to jestem za, stosuje się do tego od lat.
Właśnie dlatego płukanie robi się tuż przed zmianą oleju na wolnych obrotach (lub bardzo niskich) tak aby turbina nie pracowała na tym rozrzedzonym płukanką oleju bo jest wtedy gorsze smarowanie i ryzyko zerwania firmu olejowego. Wyjątkiem jest środek czyszczący Archoil AR2300, który dodajemy i jeździmy kilka tysięcy km. Ale to nie jest tradycyjna płukanka.

Awatar użytkownika
dawkus
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 01 mar 2014, 15:54
Imię: Dawid
Lokalizacja: CH
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: ZZZ

#38 Post autor: dawkus »

Ja juz 83 tys... olej jak zmieniałem to był jeszcze przezroczysty... po 17kkm... ciekawe czy to przez CNG... jeszcze spokojnie mogłbym go przepalić :)

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#39 Post autor: tomek evo »

Najprawdopodobniej. Jednak po samej czystości oleju nie należy oceniać jego stanu a właściwie czystość mówi nam tylko o ilości zanieczyszczeń, które znajdują się w oleju i to w uproszczeniu. nie mówi nam nic o parametrach oleju.

Awatar użytkownika
dawkus
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 01 mar 2014, 15:54
Imię: Dawid
Lokalizacja: CH
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: ZZZ

#40 Post autor: dawkus »

I tak zmieniam do 20 000 :)

mbaranek

#41 Post autor: mbaranek »

ja zmieniam jak mi komputer pokazuje ze czas na wymiane. Pierwsza wymiana wyszla po 20kkm, druga sie zbliza po 25kkm.
Glownie latam po autostradach, poza terenem zabudowanym

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#42 Post autor: tomek evo »

mbaranek pisze:ja zmieniam jak mi komputer pokazuje ze czas na wymiane. Pierwsza wymiana wyszla po 20kkm, druga sie zbliza po 25kkm.
Glownie latam po autostradach, poza terenem zabudowanym
Sugeruje mimo wszystko wymianę co 15 tysięcy. Koszt wymiany oleju z filtrem to ułamek kosztów eksploatacji auta a zaniedbania w tym zakresie w nowoczesnych silnikach mogą oznaczać niemałe koszta. To samo dotyczy częstotliwości wymiany filtra paliwa i filtra powietrza.

mbaranek

#43 Post autor: mbaranek »

Samochod jest leasingowany a leasingodawca ma to gdzies :-) ja nie zamierzam tego auto wykupowac po zakonczeniu leasingu. A jak cos mu sie stanie to juz jest ich problem.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#44 Post autor: tomek evo »

Taka jest niestety rzeczywistość. Współczesne silniki jak się o nie nie zadba to potrafią "klęknąć" przed 200 tys. km albo nawet przed 100 tys. To nie to co 10-15 lat temu.

mbaranek

#45 Post autor: mbaranek »

Mam SAABa 95 (PB 2.0turbo) z 2000roku remont zrobilem przy przebiegu 282kkm (jeszcze jezdzil dosyc zwawo, ale kapalo z niego). Poprzedni wlasciciel go nie oszczedzal ani nie dbal (o silnik). Bardzo watpie czy Zafira wytrzyma te 16lat i prawie 300kkm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”