Nieszczęsna uszczelka smoka w 2,0 cdti

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Mati_2001
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
Imię: Jac
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z22YH
Gender:

#31 Post autor: Mati_2001 »

pogrzebałem i znalazłem: pompa oleju A20DTH:

http://www.catcar.info/opel/?lang=en&l= ... PT02MDY%3D

a tu B20DTH:


http://www.catcar.info/opel/?lang=en&l= ... tleT09NjI2

Czyli zupełnie inna budowa'
Ostatnio zmieniony 17 sty 2019, 23:51 przez Mati_2001, łącznie zmieniany 1 raz.
2005-2008 Zafira A 1,8 125 PS 2001r
2008-2018 Zafira B 2,2 150 PS 2007r
2019 - pora na zośkę C ? :lis:

OSTRY33
Posty: 2
Rejestracja: 17 sie 2019, 22:10
Imię: Sławek
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Opel Zafira C Tourer 1.6 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#32 Post autor: OSTRY33 »

Witam orientuje się ktoś czy"uszczelka smoka" występuje również w 1.6 cdti 136KM? Zapalił mi się dziasiaj rano komunikat "niskie ciśnienie oleju" i nie wiem co dalej z tym robić? Jakieś porady?

Awatar użytkownika
radek12
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Londyn
Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
Model: ZafiraC130KM96kW
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#33 Post autor: radek12 »

Problem uszczelki załatwia tulejka, która z jednej strony jest przykręcona do smoka(miski olejowej) a z drugiej strony wchodzi bezpośrednio w gniazdo pompy oleju. Uszczelka jest więc wyeliminowana. Jest to najlepsze połączenie jakie zostało wymyślone. Polak wszystko potrafi! Brawo za pomysł i dziękujemy za usprawnienie naszych aut! Tulejka jest wykonana ze stali kwasoodpornej 316(A4), produkt polski, rzemielśniczy, toczony na tokarce. Wymiary oringów (dane od producenta): podstawa 26x2.5mm, wpust do pompy 25x2.5mm (25 i 26mm to średnice wewnętrzne oringu). Ja, dla pewności, dokupiłem i zmieniłem oringi na Viton-owe(FKM) czyli typowe do uszczelnień olejowych i nie odkształcających się. Dodatkowo, czego nie trzeba robić-kwestia indywidualnego uznania, posmarowałem uszczelniaczem (specjalnie dedykowanym do misek olejowych Dirko Elring 036.163) podstawę którą przykręca się do smoka(miski olejowej) przed i za uszczelką aby odciąć bezpośredni kontakt i wpływ oleju na uszczelkę.

Oczywiście znajdzie się wielu takich co powiedzą, że nadal są uszczelki. Tak są ale dobrane przez nas samych-z nie narzuconego przez fabrykę nie wiadomo jakiego lipnego materiału i okoliczności się zmieniły bo uszczelka nie "pływa" bezpośrednio zanurzona w oleju tylko jest schowana w gnieździe pompy. Idąc tym błędnym tokiem rozumowania, to wszystkie uszczelki trzeba byłoby wyeliminować bo cały silnik jest na uszczelkach.

Część można kupić tu:
https://allegro.pl/oferta/opel-insygnia ... NGE3OTM%3D
Cena: 200zł
Tuleja eliminująca oryginalną uszczelkę
Tuleja eliminująca oryginalną uszczelkę
Tuleja przykręcona do smoka miski olejowej
Tuleja przykręcona do smoka miski olejowej
Na dniach wrzucę opis, krok po kroku jak ją wymienić, być może film.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2019, 18:33 przez radek12, łącznie zmieniany 10 razy.

wesolys
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2010, 15:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#34 Post autor: wesolys »

no nareszcie ktoś pomyślał nie mogli tak od razu w fabryce / naprawdę fajny patent/

Awatar użytkownika
radek12
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Londyn
Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
Model: ZafiraC130KM96kW
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#35 Post autor: radek12 »

Przy okazji zostały wymienione następujące uszczelki:
1. Oring wtyczki czujnika poziomu oleju (2 sztuki) GM 90542913
Oring wtyczki czujnika poziomu oleju
Oring wtyczki czujnika poziomu oleju
2. Oring dolnego przewodu odmy(dolnej rurki separatora oleju) GM 55588013
Oring dolnego przewodu odmy(dolnej rurki separatora oleju)
Oring dolnego przewodu odmy(dolnej rurki separatora oleju)
3. Oring korka spustu oleju GM 55196309, GM 93183670, GM 93178360 lub np. Corteco 005503H
Oring korka spustu oleju
Oring korka spustu oleju
Oring korka spustu oleju.JPG (19.06 KiB) Przejrzano 4034 razy

Awatar użytkownika
radek12
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Londyn
Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
Model: ZafiraC130KM96kW
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#36 Post autor: radek12 »

radek12 pisze: 13 lis 2019, 19:35 Przy okazji zostały wymienione następujące uszczelki:
1. Oring wtyczki czujnika poziomu oleju (2 sztuki) GM 90542913
Oring wtyczki czujnika poziomu oleju.JPG

2. Oring dolnego przewodu odmy(dolnej rurki separatora oleju) GM 55588013
Oring dolnego przewodu odmy(dolnej rurki separatora oleju).JPG

3. Oring korka spustu oleju GM 55196309, GM 93183670, GM 93178360 lub np. Corteco 005503H
Oring korka spustu oleju.JPG
1. Oring wtyczki czujnika poziomu oleju (2 sztuki) GM 90542913, wymiary: 20 x 2.62(może być 2.63 lub 2.65), twardość 70(może być 75), materiał FKM/Viton
2. Oring dolnego przewodu odmy(dolnej rurki separatora oleju) GM 55588013, wymiary: 11.65 x 2.62(może być 2.63 lub 2.65), twardość 70(może być 75), materiał FKM/Viton W sprzedaży, poza oryginałami GM, nie ma zamiennika o dokładnym wymiarze 11.65 x 2.62, najbardziej zbliżony to 11.5 x 2.5
3. Oring korka spustu oleju GM 55196309, GM 93183670, GM 93178360 lub np. Corteco 005503H, wymiary: 18.7 x 26 x 1.5

Zamienniki podane przeze mnie są z materiału który powinien być zastosowany do tego celu a nie który ładuje tanio fabryka. Efekt jest potem taki że cieknie. Dobry oring, odporny na olej napędowy, olej silnikowy, odkształcenia, wysoką temperaturę kosztuje o wiele więcej niż zastosowany tani badziew przez fabrykę. Z czasem technologia idzie do przodu i są lepsze patenty niż w chwili kupna auta.

Spory wybór oringów do kupienia przez internet jest tutaj: https://www.polymaxpolska.pl/o-rings/ru ... ton-oring/
Ostatnio zmieniony 16 lis 2019, 11:03 przez radek12, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
radek12
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Londyn
Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
Model: ZafiraC130KM96kW
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#37 Post autor: radek12 »

radek12 pisze: 08 lis 2019, 17:57 Wymiary oringów (dane od producenta): podstawa 26x2.5mm, wpust do pompy 25x2.5mm (25 i 26mm to średnice wewnętrzne oringu).
Sprostowanie do wymiarów oringów tulei:
obydwa oringi do podstawy i gniazda pompy oleju są te same: 25 x 2.5 twardość 70 lub 75, mogą też być 25 x 2.62 lub 25 x 2.65 Materiał: najlepiej FKM/Viton (FKM i Viton to to samo tylko Viton jest produkowany przez tylko 1 firmę DuPont i jest zastrzeżoną nazwą tylko dla DuPont).
Ostatnio zmieniony 19 lis 2019, 14:20 przez radek12, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#38 Post autor: paweldm »

Kupiłem uszczelkę w ASO opel i jest koloru niebieskiego. Na opakowaniu jest info - Made in Poland.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#39 Post autor: Pszczyna »

Ja tak tylko wtrącę , ciekawi mnie dlaczego Opel stosuje oringi czarne ! w pracy(pompy ogonowe,hydrauliczne,hydro zawory) stosowane były czerwone ,brązowe i zielone jako olejoodporne i wysokie temperatury
Ostatnio zmieniony 03 gru 2019, 08:45 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
radek12
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Londyn
Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
Model: ZafiraC130KM96kW
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#40 Post autor: radek12 »

pszczyna pisze: 03 gru 2019, 08:44 Ja tak tylko wtrącę , ciekawi mnie dlaczego Opel stosuje oringi czarne ! w pracy(pompy ogonowe,hydrauliczne,hydro zawory) stosowane były czerwone ,brązowe i zielone jako olejoodporne i wysokie temperatury
Kolor nie ma znaczenia. Materiał z jakiego jest wykonany jest ważny. Taki jaki sobie zamówią taki mają. Względy finansowe-czarny najtańszy. Za kolor trzeba dopłacić.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#41 Post autor: Pszczyna »


Awatar użytkownika
radek12
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Londyn
Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
Model: ZafiraC130KM96kW
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#42 Post autor: radek12 »

pszczyna pisze: 03 gru 2019, 22:41 Ma znaczenie , tak na szybko: https://powerrubber.com/co-oznaczaja-kolory-oringow/
Tylko w sensie rozpoznawalnym-rozpoznawania oringa ma znaczenie ale nikt tej zasady się nie trzyma. Oring dla przykładu wykonany z materiału Viton koloru czarnego niczym (poza kolorem) nie różni się od oringu wykonanego z materiału Viton koloru brązowego. Kolor nie ma tutaj żadnego znaczenia, materiał i twardość są istotne.
Kierowanie się zasadą kolorystyczną przy wymianie oringa nawet może być zgubne bo nie wiesz czy ten kto przed Tobą zakładając oring zastosował zasadę kolorystyczną. Istotne jest ustalenie w jakim środowisku oring będzie pracował i dobranie odpowiedniego materiału odpornego na to środowisko a nie kolor. Kolor to tylko kwestia umowna.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2019, 16:30 przez radek12, łącznie zmieniany 8 razy.

Awatar użytkownika
radek12
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Londyn
Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
Model: ZafiraC130KM96kW
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#43 Post autor: radek12 »

Jestem po wymianie uszczelki smoka a raczej pozbycia się tego badziewia raz na zawsze bo założyłem tuleję która ją eliminuje i jeśli już jesteśmy przy temacie oringów to czujnika poziomu minimalnego oleju w misce olejowej brak w moim aucie (marzec 2015, manual, 6biegów, 130KM/96kW, silnik A20DT, nr seryjny silnika 17D33202LBR, VIN W0LPD9EM8F2013545).

Poza uszczelkami które wymieniłem wyżej, są jeszcze dwie o których nikt nie wspomina: 2 oringi rurki(separatora oleju/odmy jak kto lubi nazywać to-to chyba to samo) wewnątrz miski olejowej, dostęp do nich tylko po zdjęciu miski olejowej i odkręceniu śrubki (M6/klucz 10) która ją trzyma w misce. Owa rurka jest wyprowadzona na zewnątrz miski olejowej. Dwa oringi uszczelniające były "sklapciałe", przepuszczały olej i być może mogły powodować niskie ciśnienie oleju. Wymiary oringów: 19 x 2mm Nie wiem z jakiego materiału były ale na pewno nie do oleju silnikowego i napędowego sądząc po ich wyglądzie. Ja włożyłem oringi z Vitonu/FKM (olejo i ropo odporne), twardość 75ShA Do kupienia tutaj: https://www.polymaxpolska.pl/o-rings/ru ... ton-oring/
Polymax.JPG
Podsumowując, przy wymianie uszczelki smoka warto wymienić te oringi:
1. Wtyczka czujnika minimalnego poziomu oleju (jeśli u kogoś jest bo u mnie go nie ma) 20x2.62,twardość 70ShA lub 75ShA (zbliżony zamiennik 20x2.65 75ShA), materiał Viton/FKM, 1sztuka
2. Rurka odmy wewnątrz miski olejowej 19x2, twardość 70ShA lub 75ShA, materiał Viton/FKM, 2sztuki
3. Rurka odmy na zewnątrz miski olejowej 11.65x2.62, twardość 70ShA lub 75ShA (zbliżony zamiennik 11.20x2.65 75ShA), materiał Viton/FKM, 1sztuka
4. Korek spustowy oleju silnikowego 18.7x26x1.50 GM 55196309, GM 93183670, GM 93178360 lub Corteco 005503H 1sztuka

Kładę nacisk na wymianę oringów nr 2 (rurka odmy wewnątrz miski olejowej) bo one są w środku miski olejowej, nie da się ich wymienić bez zdjęcia miski i mają bezpośredni wpływ na ciśnienie oleju.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2019, 16:22 przez radek12, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
Nessi
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 11 sty 2019, 19:36
Imię: Artur
Lokalizacja: Piotrków
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B20DTH
Gender:

#44 Post autor: Nessi »

A20BDTH i B20DTH maja ze soba tyle wspólnego co Opel z Mazdą. Czyli nic. silnik 2.0CDTi to ZUPEŁNIE INNA KONSTRUKCJA !! Nic z wersjo 163 konnej nie będzie do niego pasować ani wtryski ani świece odmy NiC tym bardziej uszczelka smoka. B20DTH jedyne na co trzeba zwracać uwagę to na cykanie. Wczesne modele do ok 207-18roku miały problem z rolką napinacza, była plastikowa, w późniejszych wersjach jest juz metalowa. Więć w 170konnej wersji zamiast napinacza lepiej wymień rozrząd tym bardziej jak auto ma przejechane ponad 60tys lub słyszysz cykanie.
Zafira C - lift, CDTI 2.0 170KM, Wcześniej Zafira A 2.0 DTI

Awatar użytkownika
radek12
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Londyn
Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
Model: ZafiraC130KM96kW
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#45 Post autor: radek12 »

Nessi pisze: 09 gru 2019, 19:46 A20BDTH i B20DTH maja ze soba tyle wspólnego co Opel z Mazdą. Czyli nic. silnik 2.0CDTi to ZUPEŁNIE INNA KONSTRUKCJA !! Nic z wersjo 163 konnej nie będzie do niego pasować ani wtryski ani świece odmy NiC tym bardziej uszczelka smoka. B20DTH jedyne na co trzeba zwracać uwagę to na cykanie. Wczesne modele do ok 207-18roku miały problem z rolką napinacza, była plastikowa, w późniejszych wersjach jest juz metalowa. Więć w 170konnej wersji zamiast napinacza lepiej wymień rozrząd tym bardziej jak auto ma przejechane ponad 60tys lub słyszysz cykanie.
Nikt nie twierdzi że nie ma różnic. Temat dotyczy uszczelki smoka w silniku A20 a nie B20. Rozrząd nie ma nic wspólnego z uszczelką smoka.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2019, 08:05 przez radek12, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”