Jaki olej i co ile wymiana oleju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#46 Post autor: evolution1zafir »

Auto za kilkadziesiąt tysiecy a żal wymienić olej za 200zł co 10tyś? Żart czy co? :lol:
Zafira C
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#47 Post autor: tomek evo »

Dobrze zadbane 2.0 Diesel powinno 300 tys. wytrzymać bez problemu. Myślę, że przy odpowiednim serwisowaniu 400-500 tysięcy nie stanowi dla tego silnika problemu.
Zadbane 1.9 bez problemu robią 500 tys. a zdarzają się egzemplarze co mają 700 tys. i więcej. Ale to jeden z ostatnich tak trwałych silników. 1.9 tdi to też trwała jednostka ale zależy od wersji. Idę o zakład, że co drugi passat tdi na pompie VP (B5) ma już ponad 400 tys. realnego przebiegu i większość z nich pewnie nie była mechanicznie naprawiana (tylko osprzęt, ewentualnie uszczelki ale tego nie liczę).
Bardzo trwały jest silnik 3.0 montowany w Iveco i Fiatach Ducato. Znam egzemplarz, który bez remontu głównego ma zrobione ok. 2 mln (po ok. 1,2 mln było coś robione ale cały duł nadal fabryczny). Ale im nowszy silnik tym konieczność większej dbałości o niego bo jest po pierwsze bardziej wysilony, bardziej skomplikowany mechanicznie i ma zdecydowanie mniejszy margines bezpieczeństwa. W wielu nowoczesnych silnikach aby go szybko zabić wystarczy zaleć olej 10w40 i wymieniać co 30 tys.(a nawet co 20 tys.). W wielu przypadkach mamy 90% gwarancje, że zanim zrobimy 200 tys. to coś poważnego się stanie a jest duża szansa, ze przed 100 tys. będzie przynajmniej kłopot w postaci np. rozciągniętego łąńcucha rozrządu, którego wymiana kosztuje np. 3-5 tys.
Niemcy wymieniają nowe auta najczęściej po 2-4 latach i tyle najczęściej silnik wytrzyma ale potem bez "chuchania i dmuchania" może być szybko problem.
Podobno stosowanie oleju 0w30 lub 0w40 zamiast 5w30 w silnikach TSI potrafi wydłużyć żywotność łańcucha nawet dwukrotnie przy identycznej częstotliwości jego wymiany. To pokazuje jak pozornie niewielka zmiana wpływa na żywotność jednostki. W 1.8 tsi jedne silniki potrafią hurtowo brać olej zanim skończą 100 tys. a inne mają grubo ponad 200 i problem nie występuje. Nie przekonują mnie argumenty, że jak się wcześniej jeździło na oleju x i wymieniało go co y km i nic sie z autem nie stało to teraz przy całkowicie innej konstrukcji też tak będzie. Kiedyś Astra miała z silnika 1.4 60 KM, potem 90 KM a dzisiaj 150 KM. To są inne światy i należy o tym pamiętać, żeby nie wyjść na tym jak ci lejący olej opałowy w latach 90-tych do diesli z bezpośrednim wtryskiem albo nawet common rail :evil: bo do np. Mercedesa 200D z 1980 roku lali i nic się nie działo.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#48 Post autor: gRZENIU »

mbaranek , Samochod jest leasingowany a leasingodawca ma to gdzies :-) ja nie zamierzam tego auto wykupowac po zakonczeniu leasingu. A jak cos mu sie stanie to juz jest ich problem.
Kiedyś te auto trafi do sprzedaży pozaleasingowej i oby żaden z nas nie trafił na nie ...

mbaranek

#49 Post autor: mbaranek »

gRZENIU pisze: Kiedyś te auto trafi do sprzedaży pozaleasingowej i oby żaden z nas nie trafił na nie ...
Jak kazdy leasengowy samochod. Nie ma co sie dziwic - Leasing trwa tyle co gwarancja + rozszerzenie gwarancji. I to jest oczywiscte ze leasingodawca nie bedzie dokladal do interesu, gdzie on na tym zarabia. A ja sam nie bede dokladal do tego auta bo nie zamierzam go wykupywac - a ktos inny? Przeciez zawsze mozna wybrac auto z niemcowni, zadbane z malym przebiegiem, serwisowane do konca w ASO a do tego robione wszystkie naprawy/wymiany polecane przez fora internetowe :-) A tak na powaznie to kazdy (czy to w Polsce czy innym kraju) opiera sie na tym co mowi gwarancja/dealer samochodowy.

A w prywatnym aucie to wymieniam olej co 8-10kkm ze wszystkimi filtrami.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2016, 12:00 przez mbaranek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#50 Post autor: paweldm »

Leasing jak leasing, gorsze są auta z firm oferujących wynajem długoterminowy, bo to one płacą za serwis i naprawy, więc robią to najtańszym kosztem.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

olo018
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 sty 2018, 19:53
Imię: J.O
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#51 Post autor: olo018 »

Witam jaki Motul polecacie? do ZC 20CDTI 165ps.
Ten Liqui Moly TOP TEC 4600 5W-30
lub ten Motul Specific dexos2 5W-30
Ostatnio zmieniony 22 sty 2018, 21:17 przez olo018, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#52 Post autor: janekW67 »

olo018 pisze: 22 sty 2018, 20:57 Witam jaki Motul polecacie? do ZC 20CDTI 165ps.
Ten Liqui Moly TOP TEC 4600 5W-30
lub ten Motul Specific dexos2 5W-30
Napisz do kolegi tomek evo.
Udzieli Ci wyczerpujących odpowiedzi, na najbardziej nurtujące Cię pytania, dotyczące olejów.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
camill1982
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 03 lip 2017, 11:27
Imię: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#53 Post autor: camill1982 »

Ja mam pytanie z troszkę innej beczki czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z braniem oleju silnikowego przy silniku A14NET/NEL?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#54 Post autor: janekW67 »

Silniki turbodoładowane mają tendencje do większego apetytu na olej, aczkolwiek nie musi to być regułą.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
camill1982
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 03 lip 2017, 11:27
Imię: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZCfl
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#55 Post autor: camill1982 »

janekW67 pisze: 24 sty 2018, 11:37 Silniki turbodoładowane mają tendencje do większego apetytu na olej, aczkolwiek nie musi to być regułą.
To raczej pewne że będą sobie popijały olej ale chciałbym raczej dopytać się posiadaczy NEL/NET z doświadczenia co ile tyś km i ile dolewają ?

Awatar użytkownika
cypis36
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 30 paź 2015, 06:31
Imię: Marcin
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Auto: Zafira B 1,7 CDTI 125kM COSMO
Model: COSMO
Oznaczenie silnika: A17DTR
Gender:

#56 Post autor: cypis36 »

Cześć Wszystkim.

W moja Zafirynda jest zalewana olejami:

a) olej silnikowy Motul Dexos2 5w30 - 5,4L
b) olej w skrzyni biegów Liqui Moly GL5 75W80 - 2,9L

Oleju GM Dexos2 5w30 nie polecam z prostej przyczyny głośna praca silnika. Jak wymieniłem na Motula cichutko inna kultura pracy jest ciszej.

Pozdrawiam Marcin.
Obrazek

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#57 Post autor: franki »

camill1982 pisze: 25 sty 2018, 08:29
janekW67 pisze: 24 sty 2018, 11:37 Silniki turbodoładowane mają tendencje do większego apetytu na olej, aczkolwiek nie musi to być regułą.
To raczej pewne że będą sobie popijały olej ale chciałbym raczej dopytać się posiadaczy NEL/NET z doświadczenia co ile tyś km i ile dolewają ?
Od wymiany do wymiany ( ok 20kkm) nic nie dolewam. Olej GM Dexos
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

Awatar użytkownika
KIT GTO
Mieszkaniec
Posty: 412
Rejestracja: 10 cze 2011, 21:57
Lokalizacja: lbn
Model:

#58 Post autor: KIT GTO »

camill1982 pisze: 25 sty 2018, 08:29
janekW67 pisze: 24 sty 2018, 11:37 Silniki turbodoładowane mają tendencje do większego apetytu na olej, aczkolwiek nie musi to być regułą.
To raczej pewne że będą sobie popijały olej ale chciałbym raczej dopytać się posiadaczy NEL/NET z doświadczenia co ile tyś km i ile dolewają ?
u mnie nie łyka

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#59 Post autor: janekW67 »

KIT GTO pisze: 04 lut 2018, 11:36
camill1982 pisze: 25 sty 2018, 08:29
janekW67 pisze: 24 sty 2018, 11:37 Silniki turbodoładowane mają tendencje do większego apetytu na olej, aczkolwiek nie musi to być regułą.
To raczej pewne że będą sobie popijały olej ale chciałbym raczej dopytać się posiadaczy NEL/NET z doświadczenia co ile tyś km i ile dolewają ?
u mnie nie łyka
Tylko się cieszyć!
Oczywiście!

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#60 Post autor: SD72 »

Przycisnac na autostradzie 140/160 km/h na odcinku 200 km i dopiero sprawdzic czy "popija" :idea: :mysli:
Ostatnio zmieniony 04 lut 2018, 15:16 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”