Jaki olej i co ile wymiana oleju
Moderator: Sebu$
- evolution1zafir
- Mieszkaniec
- Posty: 215
- Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
- Imię: EVO
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Auto za kilkadziesiąt tysiecy a żal wymienić olej za 200zł co 10tyś? Żart czy co?
Zafira C
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Dobrze zadbane 2.0 Diesel powinno 300 tys. wytrzymać bez problemu. Myślę, że przy odpowiednim serwisowaniu 400-500 tysięcy nie stanowi dla tego silnika problemu.
Zadbane 1.9 bez problemu robią 500 tys. a zdarzają się egzemplarze co mają 700 tys. i więcej. Ale to jeden z ostatnich tak trwałych silników. 1.9 tdi to też trwała jednostka ale zależy od wersji. Idę o zakład, że co drugi passat tdi na pompie VP (B5) ma już ponad 400 tys. realnego przebiegu i większość z nich pewnie nie była mechanicznie naprawiana (tylko osprzęt, ewentualnie uszczelki ale tego nie liczę).
Bardzo trwały jest silnik 3.0 montowany w Iveco i Fiatach Ducato. Znam egzemplarz, który bez remontu głównego ma zrobione ok. 2 mln (po ok. 1,2 mln było coś robione ale cały duł nadal fabryczny). Ale im nowszy silnik tym konieczność większej dbałości o niego bo jest po pierwsze bardziej wysilony, bardziej skomplikowany mechanicznie i ma zdecydowanie mniejszy margines bezpieczeństwa. W wielu nowoczesnych silnikach aby go szybko zabić wystarczy zaleć olej 10w40 i wymieniać co 30 tys.(a nawet co 20 tys.). W wielu przypadkach mamy 90% gwarancje, że zanim zrobimy 200 tys. to coś poważnego się stanie a jest duża szansa, ze przed 100 tys. będzie przynajmniej kłopot w postaci np. rozciągniętego łąńcucha rozrządu, którego wymiana kosztuje np. 3-5 tys.
Niemcy wymieniają nowe auta najczęściej po 2-4 latach i tyle najczęściej silnik wytrzyma ale potem bez "chuchania i dmuchania" może być szybko problem.
Podobno stosowanie oleju 0w30 lub 0w40 zamiast 5w30 w silnikach TSI potrafi wydłużyć żywotność łańcucha nawet dwukrotnie przy identycznej częstotliwości jego wymiany. To pokazuje jak pozornie niewielka zmiana wpływa na żywotność jednostki. W 1.8 tsi jedne silniki potrafią hurtowo brać olej zanim skończą 100 tys. a inne mają grubo ponad 200 i problem nie występuje. Nie przekonują mnie argumenty, że jak się wcześniej jeździło na oleju x i wymieniało go co y km i nic sie z autem nie stało to teraz przy całkowicie innej konstrukcji też tak będzie. Kiedyś Astra miała z silnika 1.4 60 KM, potem 90 KM a dzisiaj 150 KM. To są inne światy i należy o tym pamiętać, żeby nie wyjść na tym jak ci lejący olej opałowy w latach 90-tych do diesli z bezpośrednim wtryskiem albo nawet common rail bo do np. Mercedesa 200D z 1980 roku lali i nic się nie działo.
Zadbane 1.9 bez problemu robią 500 tys. a zdarzają się egzemplarze co mają 700 tys. i więcej. Ale to jeden z ostatnich tak trwałych silników. 1.9 tdi to też trwała jednostka ale zależy od wersji. Idę o zakład, że co drugi passat tdi na pompie VP (B5) ma już ponad 400 tys. realnego przebiegu i większość z nich pewnie nie była mechanicznie naprawiana (tylko osprzęt, ewentualnie uszczelki ale tego nie liczę).
Bardzo trwały jest silnik 3.0 montowany w Iveco i Fiatach Ducato. Znam egzemplarz, który bez remontu głównego ma zrobione ok. 2 mln (po ok. 1,2 mln było coś robione ale cały duł nadal fabryczny). Ale im nowszy silnik tym konieczność większej dbałości o niego bo jest po pierwsze bardziej wysilony, bardziej skomplikowany mechanicznie i ma zdecydowanie mniejszy margines bezpieczeństwa. W wielu nowoczesnych silnikach aby go szybko zabić wystarczy zaleć olej 10w40 i wymieniać co 30 tys.(a nawet co 20 tys.). W wielu przypadkach mamy 90% gwarancje, że zanim zrobimy 200 tys. to coś poważnego się stanie a jest duża szansa, ze przed 100 tys. będzie przynajmniej kłopot w postaci np. rozciągniętego łąńcucha rozrządu, którego wymiana kosztuje np. 3-5 tys.
Niemcy wymieniają nowe auta najczęściej po 2-4 latach i tyle najczęściej silnik wytrzyma ale potem bez "chuchania i dmuchania" może być szybko problem.
Podobno stosowanie oleju 0w30 lub 0w40 zamiast 5w30 w silnikach TSI potrafi wydłużyć żywotność łańcucha nawet dwukrotnie przy identycznej częstotliwości jego wymiany. To pokazuje jak pozornie niewielka zmiana wpływa na żywotność jednostki. W 1.8 tsi jedne silniki potrafią hurtowo brać olej zanim skończą 100 tys. a inne mają grubo ponad 200 i problem nie występuje. Nie przekonują mnie argumenty, że jak się wcześniej jeździło na oleju x i wymieniało go co y km i nic sie z autem nie stało to teraz przy całkowicie innej konstrukcji też tak będzie. Kiedyś Astra miała z silnika 1.4 60 KM, potem 90 KM a dzisiaj 150 KM. To są inne światy i należy o tym pamiętać, żeby nie wyjść na tym jak ci lejący olej opałowy w latach 90-tych do diesli z bezpośrednim wtryskiem albo nawet common rail bo do np. Mercedesa 200D z 1980 roku lali i nic się nie działo.
Jak kazdy leasengowy samochod. Nie ma co sie dziwic - Leasing trwa tyle co gwarancja + rozszerzenie gwarancji. I to jest oczywiscte ze leasingodawca nie bedzie dokladal do interesu, gdzie on na tym zarabia. A ja sam nie bede dokladal do tego auta bo nie zamierzam go wykupywac - a ktos inny? Przeciez zawsze mozna wybrac auto z niemcowni, zadbane z malym przebiegiem, serwisowane do konca w ASO a do tego robione wszystkie naprawy/wymiany polecane przez fora internetowe :-) A tak na powaznie to kazdy (czy to w Polsce czy innym kraju) opiera sie na tym co mowi gwarancja/dealer samochodowy.gRZENIU pisze: Kiedyś te auto trafi do sprzedaży pozaleasingowej i oby żaden z nas nie trafił na nie ...
A w prywatnym aucie to wymieniam olej co 8-10kkm ze wszystkimi filtrami.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2016, 12:00 przez mbaranek, łącznie zmieniany 1 raz.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Leasing jak leasing, gorsze są auta z firm oferujących wynajem długoterminowy, bo to one płacą za serwis i naprawy, więc robią to najtańszym kosztem.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Bywalec
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 sty 2018, 19:53
- Imię: J.O
- Auto: Zafira Tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Witam jaki Motul polecacie? do ZC 20CDTI 165ps.
Ten Liqui Moly TOP TEC 4600 5W-30
lub ten Motul Specific dexos2 5W-30
Ten Liqui Moly TOP TEC 4600 5W-30
lub ten Motul Specific dexos2 5W-30
Ostatnio zmieniony 22 sty 2018, 21:17 przez olo018, łącznie zmieniany 1 raz.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Napisz do kolegi tomek evo.
Udzieli Ci wyczerpujących odpowiedzi, na najbardziej nurtujące Cię pytania, dotyczące olejów.
Oczywiście!
- camill1982
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 lip 2017, 11:27
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Ja mam pytanie z troszkę innej beczki czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z braniem oleju silnikowego przy silniku A14NET/NEL?
- camill1982
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 03 lip 2017, 11:27
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
- cypis36
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 30 paź 2015, 06:31
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Auto: Zafira B 1,7 CDTI 125kM COSMO
- Model: COSMO
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
Cześć Wszystkim.
W moja Zafirynda jest zalewana olejami:
a) olej silnikowy Motul Dexos2 5w30 - 5,4L
b) olej w skrzyni biegów Liqui Moly GL5 75W80 - 2,9L
Oleju GM Dexos2 5w30 nie polecam z prostej przyczyny głośna praca silnika. Jak wymieniłem na Motula cichutko inna kultura pracy jest ciszej.
Pozdrawiam Marcin.
W moja Zafirynda jest zalewana olejami:
a) olej silnikowy Motul Dexos2 5w30 - 5,4L
b) olej w skrzyni biegów Liqui Moly GL5 75W80 - 2,9L
Oleju GM Dexos2 5w30 nie polecam z prostej przyczyny głośna praca silnika. Jak wymieniłem na Motula cichutko inna kultura pracy jest ciszej.
Pozdrawiam Marcin.
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Od wymiany do wymiany ( ok 20kkm) nic nie dolewam. Olej GM Dexoscamill1982 pisze: ↑25 sty 2018, 08:29To raczej pewne że będą sobie popijały olej ale chciałbym raczej dopytać się posiadaczy NEL/NET z doświadczenia co ile tyś km i ile dolewają ?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
u mnie nie łykacamill1982 pisze: ↑25 sty 2018, 08:29To raczej pewne że będą sobie popijały olej ale chciałbym raczej dopytać się posiadaczy NEL/NET z doświadczenia co ile tyś km i ile dolewają ?
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Tylko się cieszyć!KIT GTO pisze: ↑04 lut 2018, 11:36u mnie nie łykacamill1982 pisze: ↑25 sty 2018, 08:29To raczej pewne że będą sobie popijały olej ale chciałbym raczej dopytać się posiadaczy NEL/NET z doświadczenia co ile tyś km i ile dolewają ?
Oczywiście!
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Przycisnac na autostradzie 140/160 km/h na odcinku 200 km i dopiero sprawdzic czy "popija"
Ostatnio zmieniony 04 lut 2018, 15:16 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72