Komunikat o malej ilosci oleju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
jakub111

Komunikat o malej ilosci oleju

#1 Post autor: jakub111 »

Niestety znowu problem,Wracajac z Paryza do Brignoles ukazal sie na desce rozdzielczej komunikat o males ilosci oleju,zatrzymalem sie i sprawdzilem,okazalo sie ze oleju nie brakuje wiec ruszylem dalej,po 200km znowu to samo,spedzilem z 20min na parkingu sprawdzajac stan oleju i konkluzja:OLEJU NIE BRAK.
Jadac dalej znowu komunikat....Wpisalem w GPS najblizszy serwis opel,podjechalem i mowile ze ciagle pokazuje sie komunikat (brak oleju)Mechanik stwierdzil ze to nie jest nowosc,jestem 20 osoba od paru mies.ktura ma ten sam problem,prawdopodobnie jest jakis blad,podlaczyl pod komputer,skasowal blad,chyba wprowadzil korekte i po problemie.....
Dla posiadaczy Opel Zafira Tourer,jesli macie ten sam problem co ja to proponuje podjechac do serwisu.

BQB
Mieszkaniec
Posty: 214
Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
Imię: Piotr
Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A16XNT
Gender:

#2 Post autor: BQB »

Kilka razy dziennie wyświetla mi się komunikat o niskim poziomie oleju, olej jest. Planuję zrobić płukankę, wymienić na nowy tani, uruchomić na jałowym, aby nowy się rozprowadził po całym układzie, zlać i wymienić na dobry olej. Czy to może się smok zapychać, a może tylko czujnik świruje? Planuję ściągnąć misę i zobaczyć co tam się dzieje. Zamówić uszczelkę misy i wymienić po jej zdjęciu? Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: janekW67 »

Wygląda to na czujnik poziomu oleju.
Oczywiście!

BQB
Mieszkaniec
Posty: 214
Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
Imię: Piotr
Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A16XNT
Gender:

#4 Post autor: BQB »

Wlałem płukankę liquid moli, jakieś 10 minut na jałowym, zlałem olej, nalałem jakiś tani 5w30 nowy filtr, tu jakieś 15-20 min. z obrotami 3-3,5 tysiąca, zlałem, nowy olej Motul 5w30 8100 x-clean FE i nowy filtr, błąd się już nie pojawia. Więc czujnik brudny tylko lub jego okolice.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#5 Post autor: Tazz »

Przy plukance liqui moly powinny być wyższe obroty (1500-2000 obr/min)
Co do taniego oleju to też bym pojezdzil przynajmniej 100km żeby silnik popracowal pod obciążeniem i dobrze był wyplukany.
A co do oleju to dobry wybór :ok:
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”