Strona 1 z 1

System S&S

: 30 sie 2015, 09:58
autor: evolution1zafir
Jak u Was działa S&S? U mnie przy nagrzanym silniku, dobrze wypalonym DPF'ie system załącza się gdy stanę i tylko wrzucę luz i sprzęgło. Czy to nie czasem za szybko? Ostatnio po 2h jazdy po autobanie i zatrzymaniu się na bramkach silnik zgasł, a gdzie chłodzenie turbiny i jej wyhamowanie? Czy to jest normalne? Zazwyczaj wyłączam system ale wtedy zapomniałem.

: 30 sie 2015, 10:38
autor: Rafoooo
Zacytuję tekst z pewnej strony poświęconej tematowi S&S ... "Obawy może powodować użycie tego ekologicznego systemu w autach z turbosprężarką. Wyłączenie turbosprężarki po dynamicznej jeździe powoduje odcięcie jej smarowania i przyspieszone zużycie. Choć w założeniu system start-stop może mieć układ monitorujący czy ze względu na turbosprężarkę silnik może zostać wyłączony, ta praktyka pokazuje, że nie zawsze działanie jest zgodne ze zdroworozsądkowym rozumowaniem. Na szczęście, niekiedy stosowane są systemy podtrzymujące obieg olejowy turbosprężarki po wyłączeniu silnika".... Czyli wniosek jest według mnie jeden, jeśli Zafirka nie ma zabezpieczeń opisanych wyżej :/ , lepiej o tym pamiętać i unikać włączenia się systemu po dynamicznej jeździe. :piwo:

: 30 sie 2015, 11:26
autor: evolution1zafir
Masz świętą rację:piwo: Nie wiem czy Zafirka ma taki system. A tak poza tym, czy tunerzy są w stanie wyeliminować to z programu czy można np. usunąć bezpiecznik ( jeśli takowy istnieje ) z s&s ?

: 23 wrz 2015, 00:09
autor: dawkus
Ostatnio dostałem auto zastępcze bo jakiś gargamel mi auto porysował i dałem do warsztatu na kosmetykę... otrzymałem golfa 6 1.4 TSI z tym systemem i odrazu sobie pomyślałem przy pierwszym stopie na swiatłach po jezdzie po autostradzie...

...no to turbo kwiczy...

: 23 wrz 2015, 08:46
autor: Piasek
Masz na pewno możliwość wyłączenia tego systemu. W większości przypadków dostępne z menu pokładowego. Jeżeli jednak Opel zadbał o zyski ASO (i nie umieścił tej funkcji) jechać do ASO i wyłączyć. To i tak taniej niż wymieniać turbinę.