Linki zmiany biegów.
Moderator: Sebu$
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 wrz 2017, 11:55
- Imię: Artur
- Lokalizacja: wielkopolska
- Auto: Opel Zafiraz C 2.0CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
- Gender:
Linki zmiany biegów.
Witam jestem tutaj świeży. Na początek pozdrawiam Wszystkich Kolegów. Mam pytanie dotyczące linek zmiany biegów czy ktoś z Was wymieniał linki w ZC.Pozdrawiam.
artur
- Belfer
- Bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 01 mar 2013, 08:58
- Imię: Mirosław
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Kontakt:
Witam, regulowałem wielokrotnie linki w skrzyni M32 Zafira B, C: Niedawno ZC skrzynia nie posiadała 2, 4, 6 biegu ! Czyli 1) odpiecie linek pod gałka biegów, 2) blokada serwisowa na skrzyni wybierak w pozycji 1, 2 biegu, 3) zapięcie linek pod gałką 4) zwolnienie blokady serwisowej wybieraka na skrzyni.
Wszystko wrócoło do narmy, szczególy tel 603 978 275, pozdr
Wszystko wrócoło do narmy, szczególy tel 603 978 275, pozdr
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2017, 20:39 przez Belfer, łącznie zmieniany 1 raz.
Skrzynie biegów, diagnoza, naprawa, regeneracja, części !
Uczestnik III OZ ZKP w Rzeczce !
Uczestnik IV OZ ZKP w Przysucha-Topornia !
Uczestnik V OZ ZKP w Rawa-Jeziorsko !
Uczestnik III OZ ZKP w Rzeczce !
Uczestnik IV OZ ZKP w Przysucha-Topornia !
Uczestnik V OZ ZKP w Rawa-Jeziorsko !
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 cze 2019, 20:29
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Opel Zafira A 2.0dti Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam!
Jako że to pierwszy post na forum pragnę zaznaczyć, iż umiem używać szukajki i to uczyniłem na początku, jednak wątek który znalazłem nijak się miał do mojego problemu, poza tym był stary i nie chciałem odgrzewać kotletów - w końcu forum to nie kuchnia;)
Dobra, wstęp wyszedł długi, pora na sedno sprawy.
Jak w temacie, wypadająca linka zmiany biegów. Podejrzewam, że wyrobił się plastik, który na wcisk wchodzi na trzpień przy skrzyni biegów. Jednak jakiekolwiek próby przy tkania, czy to kawałkiem gumy czy jakiejś tkaniny i wciśnięcie tego dziadostwa z powrotem spełzały na niczym, wszystko przy przełączaniu biegów spadało. Obecnie trzyma się na 4 trytkach, ale jako że autem częściej porusza się żona panikara z córką, musi być zrobione dobrze. Dostać te linki naprawdę ciężko, a i ceny zamienników to 1/6 ceny jaką dałem za auto, co się nie opłaca. Myślałem o rozwierceniu tego mocowania oraz trzpienia, dobranie tulejki i podkładek i skręcenie na śrubę z odpowiednim luzem, gdyż jest to część ruchoma. Chyba, że ktoś juz temat przerabiał i !a inne patenty. Porady mile widziane.
Pozdrawiam:)
Jako że to pierwszy post na forum pragnę zaznaczyć, iż umiem używać szukajki i to uczyniłem na początku, jednak wątek który znalazłem nijak się miał do mojego problemu, poza tym był stary i nie chciałem odgrzewać kotletów - w końcu forum to nie kuchnia;)
Dobra, wstęp wyszedł długi, pora na sedno sprawy.
Jak w temacie, wypadająca linka zmiany biegów. Podejrzewam, że wyrobił się plastik, który na wcisk wchodzi na trzpień przy skrzyni biegów. Jednak jakiekolwiek próby przy tkania, czy to kawałkiem gumy czy jakiejś tkaniny i wciśnięcie tego dziadostwa z powrotem spełzały na niczym, wszystko przy przełączaniu biegów spadało. Obecnie trzyma się na 4 trytkach, ale jako że autem częściej porusza się żona panikara z córką, musi być zrobione dobrze. Dostać te linki naprawdę ciężko, a i ceny zamienników to 1/6 ceny jaką dałem za auto, co się nie opłaca. Myślałem o rozwierceniu tego mocowania oraz trzpienia, dobranie tulejki i podkładek i skręcenie na śrubę z odpowiednim luzem, gdyż jest to część ruchoma. Chyba, że ktoś juz temat przerabiał i !a inne patenty. Porady mile widziane.
Pozdrawiam:)
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Wlkp
- Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Też odgrzeję temat, dość stary, ale aktualny... Udało Ci się zamienić te plastiki lub jakoś "naprawić"? Widzę u mnie dość duży luz, biegi wchodzą super "spod maski" gdy próbuje ręcznie zmienić, za to z z lewarka o wiele gorzej - 3 i 4 wchodzą z dość znacznym oporem, za to często 2 ciężko wbić. Dodam, ze jest lato i gorąco, wiec nie chodzi o zamarzanie linek... Myslę, że "naprawa" plastików i regulacja poprawi sytuację.pawlik20085 pisze: ↑05 cze 2019, 21:29 ...
(...), jednak wątek który znalazłem nijak się miał do mojego problemu, poza tym był stary i nie chciałem odgrzewać kotletów - w końcu forum to nie kuchnia;)
...
Poza tym nie mogę znaleźć info jak wyregulować linki w M32, ale w Zafirze C 1.4T...
Ostatnio zmieniony 24 cze 2022, 09:03 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Napiszę tobie jak naj prościej :
- Demontujesz akumulator i jego podstawę
- demontujesz mieszek drążka zmiany biegów
- zwalniasz plastikowe zaczepy, samych linek nie wypinasz
-ustawiasz drążek w pozycji serwisowej (jest z boku drążka mały czpień który ustala jego pozycję ,musi wejść w otworek)
-w komorze silnika na skrzyni blokujesz motylek gdzie są podpięte linki (wkładasz np. wiertło fi 4 lub 5 w otworek ,musisz wyrównać wpierw otwory ) wpierw motylek posmaruj + końcówki linek zwłaszcza gałki smarem opornym na temperatury, (gałki linek na drążku też warto posmarować)
-teraz zapinasz z powrotem zwolnione zatrzaski linek lewarka
koniec procedury wyciągasz wiertło - blokadę i składasz wszystko
- Demontujesz akumulator i jego podstawę
- demontujesz mieszek drążka zmiany biegów
- zwalniasz plastikowe zaczepy, samych linek nie wypinasz
-ustawiasz drążek w pozycji serwisowej (jest z boku drążka mały czpień który ustala jego pozycję ,musi wejść w otworek)
-w komorze silnika na skrzyni blokujesz motylek gdzie są podpięte linki (wkładasz np. wiertło fi 4 lub 5 w otworek ,musisz wyrównać wpierw otwory ) wpierw motylek posmaruj + końcówki linek zwłaszcza gałki smarem opornym na temperatury, (gałki linek na drążku też warto posmarować)
-teraz zapinasz z powrotem zwolnione zatrzaski linek lewarka
koniec procedury wyciągasz wiertło - blokadę i składasz wszystko
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Wlkp
- Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Hmm, ale trzeba zdemontować podstawę akumulatora? Dostęp W 1.4T jest bez zdejmowania - do linek. Spróbuję, nie powinno to być trudne, ale opis wreszcie jakiś czytelniejszy. Gdzieś na jakimś forum znalazłem informacje, że około 1,5h ktoś potrzebował do tego za 1 razem jak to robił.
A czy da sie jakos zniwelować luzy na końcach linek? Te okrągłe plastiki mają wyraźne luzy, myslę czy czymś nie zwiększyć ich objętości.
Na yt jest filmik jak koleś sobie drukował i wymienił te kółka, bi same linki są ciężko dostępne, na allegro za jedyne 1500 zł plus robocizna pewnie też kilka stowek - gdyby trzeba było wymieniać...
A czy da sie jakos zniwelować luzy na końcach linek? Te okrągłe plastiki mają wyraźne luzy, myslę czy czymś nie zwiększyć ich objętości.
Na yt jest filmik jak koleś sobie drukował i wymienił te kółka, bi same linki są ciężko dostępne, na allegro za jedyne 1500 zł plus robocizna pewnie też kilka stowek - gdyby trzeba było wymieniać...
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Raz widziałem zestaw naprawczy na Amazonie ,lecz to było dawno może z braku zainteresowania jest ich brak a same linki to niezły koszt .
1,5h to co za dużo ,na spokojnie trzeba pracować .
1,5h to co za dużo ,na spokojnie trzeba pracować .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Wlkp
- Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Biegi na nowo wyregulowane - nie jest to takie trudne. 2 juz nie haczy!
Ale nadal ciężko wchodzą biegi, szczególnie 2, 3 i 4. Nie jest to wina skrzyni, bo przy silniku mozna palcem zmienić biegi - bez dużego oporu. obstawiam luzy na lince.
Na wymiane na razie nie mam funduszów (nowe plus robocizna około 1300 zł)...
szukam zamiennika lub sposobu na zmniejszenie luzu przy lewarku i pod maską, podobno lewarek powinien odchylać sie w zakresie 52-57mm.
Takie luzy pod lewarkiem:
https://youtu.be/GivxiXFK2hs
Ruski znalazły zamiennik Forda, ale nie potrafię go w PL znaleźć:
https://www.drive2.ru/l/534490745277513835/
Ale nadal ciężko wchodzą biegi, szczególnie 2, 3 i 4. Nie jest to wina skrzyni, bo przy silniku mozna palcem zmienić biegi - bez dużego oporu. obstawiam luzy na lince.
Na wymiane na razie nie mam funduszów (nowe plus robocizna około 1300 zł)...
szukam zamiennika lub sposobu na zmniejszenie luzu przy lewarku i pod maską, podobno lewarek powinien odchylać sie w zakresie 52-57mm.
Takie luzy pod lewarkiem:
https://youtu.be/GivxiXFK2hs
Ruski znalazły zamiennik Forda, ale nie potrafię go w PL znaleźć:
https://www.drive2.ru/l/534490745277513835/
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 01 lis 2019, 21:40
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Wolsztyn
- Auto: Zafira C 2.0
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z20DT
Czy w Zafirze C procedura wymiany linek jest taka sama jak w Mokka bo widzialem poradnik wlaśnie do Mokki
https://mokkaforum.pl/topic/600-wymiana ... eg%C3%B3w/
https://mokkaforum.pl/topic/600-wymiana ... eg%C3%B3w/
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Chmm demontaż lewarka chyba zbędny przecież linki można z niego wypiąć ,konsolę wokół niego jeszcze zrozumiem
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 01 lis 2019, 21:40
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Wolsztyn
- Auto: Zafira C 2.0
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z20DT
Czy jeśli ustawie w pozycji serwisowej to nie potrzebna jest późniejsza regulacja linek? Dobrze rozumiem?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Tak lecz po jakimś czasie proponował bym procedurę powtórzyć
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253