Awaria skrzyni biegów m32
: 15 wrz 2018, 18:09
Pojechałem dziś do ASO na przegląd po 3 roku (Zafira C Enjoy 1.4 MT6 kupiona w polskim salonie w sierpniu 2015). Zgłosiłem poniższe uwagi do sprawdzenia:
"1.Po rozgrzaniu auta z komory silnika słychać miarowy szum (paska, łańcuszka, łożyska?), którego tempo wzrasta wraz ze wzrostem obrotów silnika. Szum jest słyszalny zarówno podczas jazdy, jak i postoju. Myślałem, że to może kwestia paska wielorowkowego, ale 2 tygodnie temu został w Państwa serwisie wymieniony (okazało się, że rzeczywiście był postrzępiony i groził awarią).
2.W czasie jazdy po wrzuceniu biegów 2, 4 i 6 i puszczenia sprzęgła, drążek zmiany biegów zmienia swoją pozycję (lekko przesuwa się w kierunku przodu auta). Niepokoić może ten objaw, ponieważ przypomina początek awarii niektórych oplowskich skrzyń biegów".
Po 5 (!) godzinach oczekiwania diagnoza: "wyciek oleju z uszczelniacza prawej półosi w skrzyni biegów; głośna praca łożyska alternatora".
Skasowali za przegląd i umówiłem się na poniedziałek 24 września na godz. 7:00 na spisanie zgłoszenia do gwaranta (mam wykupioną do sierpnia 2019 dodatkową gwarancję flexcare). Ponoć nie było dziś w ASO nikogo, kto mógłby to zrobić.
Bardzo proszę o pomoc. Zupełnie na autach się nie znam. Naczytałem się teraz wiele złego o skrzyniach m32. Objawy jakby się zgadzały. Poza tym ten szum to może nie od alternatora? Może ze skrzyni? Poradźcie, jak mam rozmawiać w ten poniedziałek? Czego mogę zażądać? Domagać się wymiany skrzyni? Naprawy? O co wnioskować? Jak długo trwa procedura zgłoszenia auta do centrali Opla? Czy mogę przez ten tydzień jeździć autem?
Z góry dziękuję za pomoc.
"1.Po rozgrzaniu auta z komory silnika słychać miarowy szum (paska, łańcuszka, łożyska?), którego tempo wzrasta wraz ze wzrostem obrotów silnika. Szum jest słyszalny zarówno podczas jazdy, jak i postoju. Myślałem, że to może kwestia paska wielorowkowego, ale 2 tygodnie temu został w Państwa serwisie wymieniony (okazało się, że rzeczywiście był postrzępiony i groził awarią).
2.W czasie jazdy po wrzuceniu biegów 2, 4 i 6 i puszczenia sprzęgła, drążek zmiany biegów zmienia swoją pozycję (lekko przesuwa się w kierunku przodu auta). Niepokoić może ten objaw, ponieważ przypomina początek awarii niektórych oplowskich skrzyń biegów".
Po 5 (!) godzinach oczekiwania diagnoza: "wyciek oleju z uszczelniacza prawej półosi w skrzyni biegów; głośna praca łożyska alternatora".
Skasowali za przegląd i umówiłem się na poniedziałek 24 września na godz. 7:00 na spisanie zgłoszenia do gwaranta (mam wykupioną do sierpnia 2019 dodatkową gwarancję flexcare). Ponoć nie było dziś w ASO nikogo, kto mógłby to zrobić.
Bardzo proszę o pomoc. Zupełnie na autach się nie znam. Naczytałem się teraz wiele złego o skrzyniach m32. Objawy jakby się zgadzały. Poza tym ten szum to może nie od alternatora? Może ze skrzyni? Poradźcie, jak mam rozmawiać w ten poniedziałek? Czego mogę zażądać? Domagać się wymiany skrzyni? Naprawy? O co wnioskować? Jak długo trwa procedura zgłoszenia auta do centrali Opla? Czy mogę przez ten tydzień jeździć autem?
Z góry dziękuję za pomoc.