Strona 1 z 1

Rozrząd A20DTH

: 20 lis 2019, 21:18
autor: paweldm
Czy w silniku A20DTH z rozrządem także wymienia się pompę cieczy chłodzącej, bo spotkałem się z informacjami, że pompa cieczy napędzana jest paskiem wielorowkowym ,a nie zębatym rozrządu.

Rozrząd A20DTH

: 22 lis 2019, 20:02
autor: radek12
paweldm pisze: 20 lis 2019, 21:18 Czy w silniku A20DTH z rozrządem także wymienia się pompę cieczy chłodzącej, bo spotkałem się z informacjami, że pompa cieczy napędzana jest paskiem wielorowkowym ,a nie zębatym rozrządu.
Zafiromaniak, 941 napisanych postów i tego nie wie?!
Pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu a nie paskiem wielorowkowym dlatego się ją wymienia wraz z paskiem bo jeśli wyrobi się jej łożysko, będzie mieć luzy albo pęknie ze starości to spadnie pasek rozrządu-efekt ten sam co pęknięcie paska.
Pasek rozrządu i jego elementy
Pasek rozrządu i jego elementy
Pasek wielorowkowy i jego elementy
Pasek wielorowkowy i jego elementy

Rozrząd A20DTH

: 30 lis 2019, 17:38
autor: paweldm
Nie miałem wczesniej doczynienia z tym silnikiem, a w necie znalazłem sprzeczne informacje. Poza tym drugą wersją silnikową jaka mnie interesowała był silnik 1.6 turbo, a tam pompa cieczy nie jest napędzana przez pasek rozrządu więc myslałem, że tu może być podobnie.
Jednakże okazało się, że ze zmianą napędu rozrządu mogę poczekać. Wpisy w książce zostały potwierdzone tam gdzie auto było serwisowane. koleżanka zadwoniła do firmy, którejpieczatki były w książce serwisowej, bo aso ostatni raz "widziało" auto przy ok 50 000km, a obecnie zbliża sie do 180 000km. Auto jest 30 000km powymianie rozrządu.