Turbo-brak mocy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

Turbo-brak mocy

#1 Post autor: zibii »

Witam,dzisiaj w trakcie jazdy pojawiła się informacja "Awaria Silnika-skontaktuj się z serwisem" po czym nastąpił spadek mocy , sprawdzone błędy
- P003A status 7F i 39 typ 00
- P0234 status 19 typ 11
- P2263 status 39 typ 5B i 61
Po wykasowaniu błędów turbo działa normalnie,chociaż mam wrażenie ,że zwiększyła się "turbo dziura". Ale po wyłączeniu silnika i ponownym rozruchu wyskakuje już tylko błąd P003A status 7F i 39 typ 00.Trochę poczytałem na forach opla i częste przypadłości w tym temacie to uszkodzona rura od turbo i zawór sterujący o wymianie/regeneracji turbiny nawet boje sie myśleć :cry: .Panowie Jakieś rady???

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Już pierwszą podpowiedź sam zamieściłeś : szukać nieszczelności w układzie dolotowym

zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#3 Post autor: zibii »

Pszczyna pisze: 21 maja 2021, 12:29 Już pierwszą podpowiedź sam zamieściłeś : szukać nieszczelności w układzie dolotowym
Sprawdziłem cały dolot i jest ok,wyczyściłem wydmuchałem,turbina ok żadnych luzów,łopatki turbiny w porządku i nadal pojawia się błąd - P003A,tylko dziwne bo teraz nawet z tym błędem turbo pracuje normalnie.Nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny?

zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#4 Post autor: zibii »

Koledzy gdzie w silniku znajduje się czujnik doładowania turbosprężarki?
https://allegro.pl/oferta/czujnik-dolad ... 0099655678

drausil
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 05 sie 2020, 23:24
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira C 1.4T
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#5 Post autor: drausil »

Wpisz w google: "map sensor 2.0 cdti" i wybierz grafikę. Tam na jednym zdjęciu jest zaznaczone gdzie on się znajduje.
https://www.google.com/search?q=map+sen ... 60&bih=588
Ostatnio zmieniony 26 maja 2021, 23:26 przez drausil, łącznie zmieniany 1 raz.

zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#6 Post autor: zibii »

drausil pisze: 26 maja 2021, 23:09 Wpisz w google: "map sensor 2.0 cdti" i wybierz grafikę. Tam na jednym zdjęciu jest zaznaczone gdzie on się znajduje.
https://www.google.com/search?q=map+sen ... 60&bih=588
Dzięki znalazłem filmik z lokalizacją,dostęp masakra
https://www.youtube.com/watch?v=zub7Cr4wxKU

zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#7 Post autor: zibii »

Zauważyłem że po wyłączeniu silnika raz na jakiś czas dosyć głośno burczy przez jakieś 5 s elektrozawór podciśnienia turbiny( ten zamontowany na przednim pasie ),czyżby do wymiany ? Może to być przyczyną wyłączania turbiny w czasie jazdy?
https://e-opel24.pl/produkt/oryginalny- ... RQQAvD_BwE
Ostatnio zmieniony 29 maja 2021, 12:58 przez zibii, łącznie zmieniany 1 raz.

zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#8 Post autor: zibii »

Witam,Panowie po wymianie elektrozaworu podciśnienia turbiny ten z przedniego pasa (burczał w trakcie jazdy i wywalało błędy) chwile był spokój i turbo pracowało normalnie,teraz znowu błąd P2564 i odcinanie turbo na wolnych obrotach,po skasowaniu błędu w trakcie jazdy turbo wraca ale do postoju i znowu błąd i brak turbo,zauważyłem,że na wolnych obrotach przy dodaniu gazu nie pracuje zawór regulacji ciśnienia doładowania tzw.gruszka
https://allegro.pl/oferta/banka-gruszka ... 0710979943
cięgno stoi sztywno nie można go nawet ruszyć ręcznie,przy zgaszonym silniku cięgno pracuje płynnie,jakieś rady ? a wspomnę,że wszystko sprawdzone pod kątem szczelności przewodów i jest ok.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2021, 15:18 przez zibii, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#9 Post autor: Pszczyna »


zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#10 Post autor: zibii »

Pszczyna pisze: 06 cze 2021, 16:03 Poczytaj można spróbować : https://mojafirma.infor.pl/moto/naprawa ... rbiny.html
Wszystko się zgadza tylko że u mnie dźwignia od gruchy zacina się/stoi w miejscu w górnej pozycji przy włączonym silniku i nie reaguje na dodawanie gazu a przy wyłączonym gdy wciskam ja ręcznie to pracuje płynnie.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#11 Post autor: Pszczyna »

A sprawdzałeś zawór turbiny - zawór ciśnienia doładowania turbiny

zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#12 Post autor: zibii »

Pszczyna pisze: 06 cze 2021, 18:34 A sprawdzałeś zawór turbiny - zawór ciśnienia doładowania turbiny
Czy chodzi o ten?
https://allegro.pl/oferta/czujnik-dolad ... 0099655678

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2279
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#13 Post autor: Pszczyna »


zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#14 Post autor: zibii »

Ten wymieniłem na nowy tydzień temu bo na początku burczał po wyłączeniu silnika a potem już nawet w trakcie jazdy .

dokładnie to ten kupiłem
https://allegro.pl/oferta/pierburg-7-03 ... 0515388341
Ostatnio zmieniony 07 cze 2021, 16:18 przez Sebu$, łącznie zmieniany 2 razy.

zibii
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 13 lis 2018, 22:36
Imię: Zbigniew
Auto: Zafira C 2.0 CDTI
Model: Tourer
Oznaczenie silnika: A20DTH

#15 Post autor: zibii »

Przyczyną znaleziona,złamany plastikowy króciec przy pompie vacum który łączy gumowy przewód podciśnienia który idzie do elektrozaworu podciśnienia turbiny.I teraz pytanie czy ktoś wie gdzie taki króciec można dostać?
Załączniki
IMG_20210608_124134_resize_21.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”