Strona 1 z 1

Paliwo w oleju

: 29 maja 2021, 18:01
autor: Hajnz
Witam serdecznie,

W grudniu tamtego roku stałem się szczęśliwym(bądź nie) posiadaczem zafiry c 1.8i 2014r silnik A18xer. Po zakupie wymieniony olej, filtry, swiece itp. Autko chodzi, ma moc. Coś mnie tknelo kilka tygodni temu żeby sprawdzić olej - ku zdziwieniu jest go dużo więcej niz powinno. Szukałem po necie jednak odpowiedzi znaleźć nie mogłem. Podłączyłem złomka pod komputer - okazało się, że wtryski "falują" i w dziwaczny sposób Podaja paliwo i na postoju słychać jak silnik co chwila "warczy". W między czasie również wykryłem dziurę w siatce w przedniej rurze wydechowej. A więc wziąłem się za naprawy - nowe wtryski i wydech i cała wymiana oleju. Ku zdziwieniu po wymianie wydechu i wtryskow silnik stał się o wiele głośniejszy ale spalanie spadło(wg komputera pokładowego). Jednakże po kilku dniach sprawdziłem olej - na zimnym troszkę więcej niż stan a na ciepłym jest stan Perfekt. Bardziej chodzi mi o kwestie tego paliwa w oleju - czuć było wyraźna won paliwa jak i konsystencja oleju była dość wodnista. Skąd taka usterka? Czy może to być sonda lambda która daje źle odczyty i dlatego podaje więcej paliwa czy może raz jeszcze zainwestować talary w świece jakieś porządniejsze? Czy ktoś miał podobny problem? Pytałem kilku znajomych mechaników i jedyne czego się dowiedziałem to to, że ten silnik woli raczej łyknąć niż produkować olej. W czym problem drodzy koledzy?

Dodam jeszcze, że przez pierwsze 3 miesiące użytkowania autko Bardzo rzadko robiło więcej niż 10km dziennie(praca>dom). Odkąd problem wystąpił wychodzę kilka minut wcześniej żeby silnik nagrzał się do 90 stopni i chwilę pochodził w tej temperaturze. Wcześniej ledwo łapał 60 stopni.

Aktualny przebieg - 49500km.
Dodatkowo żeby wykluczyć uszczelkę pod głowica - auto nie kopci, płyn chłodniczy czysty jak dziewica. Sprawdziłem również ciśnienie na cylindrach i wszystko książkowo. Lekutka różnica między pierwszym a pozostałymi trzema.

Pozdrawiam

Paliwo w oleju

: 29 maja 2021, 19:10
autor: Pszczyna
Paliwo przedostaje się do komory spalania przez nieszczelne pierścienie tłokowe. W efekcie dawkowane przez wtryskiwacze paliwo osadza się na cylindrach, skąd ścieka wprost do miski , lub rysy i zadziory na cylindrze

Paliwo w oleju

: 29 maja 2021, 19:16
autor: Hajnz
Jedyna opcja remont? Ten silnik ma tylko 49kkm przebiegu :F


//z drugiej strony gdyby to były pierścienie to kompresja na tłokach coś by wykazała a tu nic?

Paliwo w oleju

: 29 maja 2021, 19:35
autor: Pszczyna
Endoskop i sprawdzić gładź cylindrów

Paliwo w oleju

: 29 maja 2021, 21:04
autor: Hajnz
Nie mam dostępu do endoskopu niestety

Paliwo w oleju

: 29 maja 2021, 21:21
autor: Pszczyna

Paliwo w oleju

: 29 maja 2021, 21:25
autor: Hajnz
Zanim zacznę wydawać pinionszki lepiej zastanowić się nad istota problemu i czy to na pewno to? Miałeś z tym do czynienia w tym konkretnym silniku? Tak jak pisałem wyżej - kompletnie żadnych innych objawów oprocz przybywającego oleju.

Paliwo w oleju

: 29 maja 2021, 21:45
autor: Czesław
Przerabiałem temat winny jest DPF ja co miesiąc jechałem do mechanika który odsysał część oleju bo na miarce było ful wysysał 2 l a dolewał 1 l .
byłem w ASO to dowiedziałem się że silnik isuzu 1,7 w Zafirce tak ma i powinien jeździć więcej na trasach, ja raz w tygodniu robiłem trasę 100 km i 50 km po mieście i to mu nie starczało więc go sprzedałem . :tak:
PS. auto kupione w salonie gdzie było jako pokazowe :P

Paliwo w oleju

: 29 maja 2021, 22:18
autor: Pszczyna
Czesław pisze: 29 maja 2021, 21:45 Przerabiałem temat winny jest DPF j
To benzyna

Paliwo w oleju

: 29 maja 2021, 22:38
autor: Czesław
Faktycznie nie zauważyłem a objawy jak w mojej byłej Zosi dieslu :oops: :ok:

Paliwo w oleju

: 29 maja 2021, 22:40
autor: Pszczyna
A i owszem objawy 1:1