POKRYWA ZAWORÓW / WAŁEK ROZRZĄDU
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 cze 2021, 20:58
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Polska
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
POKRYWA ZAWORÓW / WAŁEK ROZRZĄDU
Witam.
To jest pokrywa zaworów o symbolu 55574600. Na zdjęciu też wałek rozrządu, który u mnie się po prostu ukręcił, ułamał. Byłem dzisiaj u mechanika, który rozmawiał z innym - tamten przerabiał temat, okazało się, że to była wada seryjna OPLA - montowanie pustych wałków rozrządu, mój rocznik załapał się jeszcze na ten wadliwy i właśnie się ukręcił, co czeka podobno prędzej czy później wszystkie auta z tym starym elementem. W kolejnych latach OPEL usunął wadę seryjną, montując wałek pełny, który już się nie ukręcał.
Moje PYTANIE: Jaki to będzie symbol? Stary - jak na zdjęciu i spisany z mojej pokrywy, to 55574600. Nie wiem, czy nowy element ma ten sam symbol tylko data produkcji inna, czy już ma inny numerek... Nowy niby tylko do kupna w Oplu, za ok. 3000zł.
Proszę o pomoc,
To jest pokrywa zaworów o symbolu 55574600. Na zdjęciu też wałek rozrządu, który u mnie się po prostu ukręcił, ułamał. Byłem dzisiaj u mechanika, który rozmawiał z innym - tamten przerabiał temat, okazało się, że to była wada seryjna OPLA - montowanie pustych wałków rozrządu, mój rocznik załapał się jeszcze na ten wadliwy i właśnie się ukręcił, co czeka podobno prędzej czy później wszystkie auta z tym starym elementem. W kolejnych latach OPEL usunął wadę seryjną, montując wałek pełny, który już się nie ukręcał.
Moje PYTANIE: Jaki to będzie symbol? Stary - jak na zdjęciu i spisany z mojej pokrywy, to 55574600. Nie wiem, czy nowy element ma ten sam symbol tylko data produkcji inna, czy już ma inny numerek... Nowy niby tylko do kupna w Oplu, za ok. 3000zł.
Proszę o pomoc,
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 cze 2021, 20:58
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Polska
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
A jakie to ma znaczenie, jeśli ta pokrywa ma zastosowanie do połowy opli ?
Astra, Vectra, Zafira, Insignia i jakieś tam... Pytam o konkretną część i jej następcę z "pełną" rurką, poprawioną, po wcześniejszej wadliwej seryjnie montowanej m.in. w Zafirach, ale znajdzie się też w Insigniach itd.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Trafiłem na taką opinię
,,--wałek dolotowy się urwał i rozwaliło łożysko na nim. Moja pokrywa ma numery 55574600. Czy zakładał ktoś pokrywę od wcześniejszej wersji z numerami 55565668, w sumie różnica jest taka ze koło zębate wałka dolotowego składa się z dwóch części.
tak dla informacji innych pokrywa z numerami 55565668 pasuje zamiast 55574600."
Dodano po 1 minucie 51 sekundach:
Numer katalogowy części: 55574600
Numery katalogowe zamienników: 55574596, 55574697
Dodano po 6 minutach 36 sekundach:
POKRYWA ZAWORÓW
55565668
55565851
55565853
,,--wałek dolotowy się urwał i rozwaliło łożysko na nim. Moja pokrywa ma numery 55574600. Czy zakładał ktoś pokrywę od wcześniejszej wersji z numerami 55565668, w sumie różnica jest taka ze koło zębate wałka dolotowego składa się z dwóch części.
tak dla informacji innych pokrywa z numerami 55565668 pasuje zamiast 55574600."
Dodano po 1 minucie 51 sekundach:
Numer katalogowy części: 55574600
Numery katalogowe zamienników: 55574596, 55574697
Dodano po 6 minutach 36 sekundach:
POKRYWA ZAWORÓW
55565668
55565851
55565853
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 cze 2021, 20:58
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Polska
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
Tak dokładnie, to u mnie poszedł wałek rozrządu - nr katalogowy 55488238 - wydalanie. I on jest podobno pusty w środku, a pełny do standardowej pokrywy ponoć nie pasuje. Mechanik (dobry) mówi, że pusty i tak się ukręci...
Nie wiem, co mam robić.
Nie wiem, co mam robić.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 cze 2021, 20:58
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Polska
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
Szukałem, czytałem, konsultowałem z mechanikami, niestety tu praktycznie niczego się nie dowiedziałem.
A co się okazało?
Wada seryjna Opla została usunięta w którymś roczniku, zaprzestano montować seryjnie puste wałki na łożyskach igiełkowych, a zastąpiono je pełnymi na łożyskach ślizgowych z zupełnie inną pokrywą.
Zakup zamiennika do tego, co mam - nie ma sensu, zakup używki - również nie ma sensu. Dlaczego? Mechanik mówi wprost - to ci się na pewno ukręci. Może nie od razu, ale się ukręci. W aucie jest pokrywa, której Opel w ogóle nie widzi po tym VINie, więc ktoś już mógł wcześniej kombinować... Ja więcej nie chcę.
I sugerował tak:
Opcja 1:
Jeśli chcesz nim jeździć, to kupuj poprawioną wersję z pełnymi wałkami (ok. 3000-3600zł + uszczelki, rozrząd, ewentualne zniszczenia + robota = 5000-8000zł).
Opcja 2:
Jeśli chcesz się go pozbyć, kup używkę zamontuje się, sprzedaj, a kupującemu zaraz się to rozsypie i on będzie miał ten problem.
Ponieważ ja nie z tych ludzi, opcja 2 kategorycznie odpada. Mam sumienie i nie potrafię oszukiwać ludzi tak, jak mnie oszukano.
Nowa pokrywa z wałkami rozrządu, to 55562829.
Póki co ma ją jeden sprzedawca (jeszcze nic pewnego, czekam na odpowiedź), no i Opel może sprowadzić z Niemiec.
Czy może ktoś z Was ma namiar na jakiś sklep, gdzie mógłbym jeszcze to dostać?
55562829
Dodano po 10 minutach 15 sekundach:
A to dzięki uprzejmości pana z Opla:
https://megawrzuta.pl/download/e5db533f ... 4f607.html
To mnie zastanawia:
W sklepie piszą - do łożyska igiełkowego, a Opel mówi, że ten komplet jest na łożysku ślizgowym, że igiełkowe właśnie było w tej starej wadliwej...
A co się okazało?
Wada seryjna Opla została usunięta w którymś roczniku, zaprzestano montować seryjnie puste wałki na łożyskach igiełkowych, a zastąpiono je pełnymi na łożyskach ślizgowych z zupełnie inną pokrywą.
Zakup zamiennika do tego, co mam - nie ma sensu, zakup używki - również nie ma sensu. Dlaczego? Mechanik mówi wprost - to ci się na pewno ukręci. Może nie od razu, ale się ukręci. W aucie jest pokrywa, której Opel w ogóle nie widzi po tym VINie, więc ktoś już mógł wcześniej kombinować... Ja więcej nie chcę.
I sugerował tak:
Opcja 1:
Jeśli chcesz nim jeździć, to kupuj poprawioną wersję z pełnymi wałkami (ok. 3000-3600zł + uszczelki, rozrząd, ewentualne zniszczenia + robota = 5000-8000zł).
Opcja 2:
Jeśli chcesz się go pozbyć, kup używkę zamontuje się, sprzedaj, a kupującemu zaraz się to rozsypie i on będzie miał ten problem.
Ponieważ ja nie z tych ludzi, opcja 2 kategorycznie odpada. Mam sumienie i nie potrafię oszukiwać ludzi tak, jak mnie oszukano.
Nowa pokrywa z wałkami rozrządu, to 55562829.
Póki co ma ją jeden sprzedawca (jeszcze nic pewnego, czekam na odpowiedź), no i Opel może sprowadzić z Niemiec.
Czy może ktoś z Was ma namiar na jakiś sklep, gdzie mógłbym jeszcze to dostać?
55562829
Dodano po 10 minutach 15 sekundach:
A to dzięki uprzejmości pana z Opla:
https://megawrzuta.pl/download/e5db533f ... 4f607.html
To mnie zastanawia:
W sklepie piszą - do łożyska igiełkowego, a Opel mówi, że ten komplet jest na łożysku ślizgowym, że igiełkowe właśnie było w tej starej wadliwej...
Ostatnio zmieniony 09 cze 2021, 18:29 przez nicramgd, łącznie zmieniany 1 raz.
- Nessi
- Debiutant
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 sty 2019, 19:36
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Piotrków
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B20DTH
- Gender:
Chodzi o silnik B20DTH?
Na grupie inisgni dwóch użytkowników miało ta przypadłość oba przypadki były po 200tys kilometrów.
Koszt naprawy po takiej awari ok 15tyś zł.
Tak sie zastanawiała czy nie wymienić tego zanim zbliżę się do 150tyś, choć jeszcze mam bardzo daleko do takiego przebiegu
Jednak po raz pierwszy słysze że ta wada została poprawiona i że są 2 rodzaje wałków. Czy to chodzi o B20DTH? Od którego rocznika zostało to poprawione?
Na grupie inisgni dwóch użytkowników miało ta przypadłość oba przypadki były po 200tys kilometrów.
Koszt naprawy po takiej awari ok 15tyś zł.
Tak sie zastanawiała czy nie wymienić tego zanim zbliżę się do 150tyś, choć jeszcze mam bardzo daleko do takiego przebiegu
Jednak po raz pierwszy słysze że ta wada została poprawiona i że są 2 rodzaje wałków. Czy to chodzi o B20DTH? Od którego rocznika zostało to poprawione?
Zafira C - lift, CDTI 2.0 170KM, Wcześniej Zafira A 2.0 DTI
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 cze 2021, 20:58
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Polska
- Auto: Zafira C 2.0 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
Nie, A20DT [LBR] 130KM 300Nm, Ten silnik jest również w Insignii. Że wada została poprawiona, twierdził mechanik, który miał do czynienia z tą awarią, problemem. Mówił, że to przerabiał i po kilku latach opel to poprawił. U Opla się tego nie dowiedziałem, natomiast stwierdzili, że w historii tego silnika było kilka pokryw z wałkami, a więc coś jednak poprawiali. Tak, są 2 rodzaje wałków, mój mechanik zamówił od razu firmowy zamiennik, który przyszedł i okazało się, że jest pełny, a mój pusty w środku, i przez to się ukręcają, są słabe. Nie pasował do tej pokrywy, tylko do tej, którą z nowymi wałkami Opel później montował seryjnie.
Aktualna, nowa pokrywa z wałkami do tego modelu, to 55562829, dostaniesz tylko przez Opla, koszt ok. 3600zł.
15 tysięcy, to dużo za dużo, jak za naprawę, więc nie wiem, czy nie skończy się na wymianie silnika.
Który masz rocznik modelowy auta?