Zafira C 1.4 T 140KM - klekocze jak diesel na gorącym silniku

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kajfasz
Posty: 1
Rejestracja: 29 maja 2023, 09:49
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira 1.4 T
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET

Zafira C 1.4 T 140KM - klekocze jak diesel na gorącym silniku

#1 Post autor: kajfasz »

Witam wszystkich z racji, że jestem tu nowy :)



Kupiłem 2 miesiące temu Zafirę C 1.5T 140 KM z 2017 roku. Samochód pochodzi z Polskiego salonu, jest pełna historia serwisowa i ma przebieg zaledwie 60 tyś. km ale mam obawy, że coś jest z silnikiem nie tak.

Otóż ma on bardzo brzydkie brzmienie - tak brzydkie, że wydaje mi się, że to nie jest możliwe żeby ten typ tak miał.
I w zasadzie to są dwa typy tego brzydkiego brzmienia:
- pierwszy - na zimnym lub słabo rozgrzany silniku, a także gorącym przy przyspieszaniu z niskich obrotów tak dziwnie burczy. Tak do około 2500 obrotów, później już brzmi normalnie. I to jeszcze bym był w stanie uwierzyć że ten typ tak ma ale jak silnik jest dobrze rozgrzany to:
- klekocze jak diesel. Niestety nie zawsze i trudno mi trochę określić kiedy to się stanie. Byłem u znajomego mechanika żeby mu to pokazać i akurat na złość nie klekotał. Ale słyszę to klekotanie głównie przy parkowaniu, jak przyjadę z jakiejś trasy trochę dłuższej i silnik jest dobrze rozgrzany. Mam wrażenie że jak puszczę gaz i silnik schodzi z obrotów przy niskich prędkościach (np. przy parkowaniu), chyba też przy wciśnięciu sprzęgła i schodzeniu z obrotów. Wtedy właśnie [przez chwilę klekocze jak diesel. Nie mogę tego nagrać bo nigdy nie wiem kiedy to się stanie. Nawet jak to usłyszę i chciałbym powtórzyć żeby iść posłuchać silnik to już się nie uda :(

Może ktoś coś ???

Mam też delikatny wyciek oleju - i mechanik stwierdził, że to z chłodniczki oleju - przy 60 tys. przebiegu? Ten sam mechanik, który nie słyszał klekotania bo akurat u niego nie klekotało powiedział że podejrzewa rozrząd i że przy uszczelnieniu chłodniczki można go od razu wymienić. Ale łańcuch przy 60 tys.? To jest możliwe?

LPG mam ale nie fabryczne - nowe, dopiero założone i przed montażem było to samo czyli to nie ma wpływu.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Zaczął bym od wymiany oleju bo tak naprawdę nie wiesz co tam jest tym bardziej piszesz o rozgrzewaniu -może by ukryć szumy wlano gęsty olej ,książki serwisowe są fałszowane a sztuczki handlarzy nieopisane ,nie wiesz jak auto było eksploatowane .
Rozrząd powiada mechanik ,może warto zajrzeć w jakim stanie jest łańcuch zwłaszcza ślizg

Johny
Posty: 1
Rejestracja: 31 maja 2023, 20:47
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamosc
Auto: Opel Zafira c 1.4 turbo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z1.4

#3 Post autor: Johny »

Dokręć świece

Lucifejro
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Wlkp
Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET

#4 Post autor: Lucifejro »

A wyciek z chłodnicy oleju to w 1.4T standard. Objawy to śmierdzący spalony olej i wyciek na środku silnika na początek wydechu. Wymiana 3 uszczelek. Oryginalne koszt "tylko" 350 zł, zamiennik tylko Elring polecany - cos ponad 110 zł za komplet.
Wiecej info? Google i wpisz "chłodnica oleju A14NET" lub Astra J 1.4.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”