Zafira C - 1.6 cdti 136KM - problem z ciśnieniem oleju.
: 28 wrz 2023, 07:38
Witam wszystkich użytkowników Zafirek. To mój pierwszy post, ale nie pierwszy Opel.
Jestem użytkownikiem Zafiry C z popularnym 1.6 cdti od niedawna. Zrobiłem prócz lokalnych tras (ok 100-200km) wycieczkę do Belgii i z powrotem (około 2800km), ogólnie spalanie rewelacja. Przygód nie było ale...
... jest problem. Oddałem auto do mechanika celem wymiany oleju i filtrów, oraz zapytaniem czy warto DPF wyczyścić (ciągle włączają się wentylatory ) Oczywiście słychać było łańcuch przy odpalaniu, toteż mechanik zaproponował wymianę.
W tym momencie wymienione:
- filtry i olej
- łańcuch rozrządu z napinaczem
- 4 wtryskiwacze (wszystkie przelewały, kupiłem używki z Mokki za 1200 zł - po montażu parametry idealne. Demontaż u mechanika - zerwane 2 urządzenia do usuwania wtryskiwaczy. Jeden w częściach wyjęty prasą 20t.
Problem po wszystkim. Skaczące ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku. Zainstalowałem na telefonie OPL Monitor. Połączony z Vgate ELM327. Kontrolek na desce rozdzielczej oczywiście nie ma - czysto. Błędów w komputerze również brak.
Poziom ciśnienia oleju skacze- na zimnym od 1,8 Bar do 3 Bar.
Natomiast gdy silnik jest rozgrzany, na biegu jałowym wskaźnik w OPL Monitor wariuje - odczyty od 0,8 bar do 3,5 bar. I to skacze non stop. Generalnie na jałowym nie utrzymuje jakiegoś stałego poziomu, strzałka lata od lewej do prawej.
I teraz pytanie - czy to wina pompy ?? Czy to w ogóle problem ? Pytam ponieważ za 2 tygodnie wybieram się do Holandii. A nie chciałbym zamordować jednostki napędowej.
Pozdrawiam
Przemo
Jestem użytkownikiem Zafiry C z popularnym 1.6 cdti od niedawna. Zrobiłem prócz lokalnych tras (ok 100-200km) wycieczkę do Belgii i z powrotem (około 2800km), ogólnie spalanie rewelacja. Przygód nie było ale...
... jest problem. Oddałem auto do mechanika celem wymiany oleju i filtrów, oraz zapytaniem czy warto DPF wyczyścić (ciągle włączają się wentylatory ) Oczywiście słychać było łańcuch przy odpalaniu, toteż mechanik zaproponował wymianę.
W tym momencie wymienione:
- filtry i olej
- łańcuch rozrządu z napinaczem
- 4 wtryskiwacze (wszystkie przelewały, kupiłem używki z Mokki za 1200 zł - po montażu parametry idealne. Demontaż u mechanika - zerwane 2 urządzenia do usuwania wtryskiwaczy. Jeden w częściach wyjęty prasą 20t.
Problem po wszystkim. Skaczące ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku. Zainstalowałem na telefonie OPL Monitor. Połączony z Vgate ELM327. Kontrolek na desce rozdzielczej oczywiście nie ma - czysto. Błędów w komputerze również brak.
Poziom ciśnienia oleju skacze- na zimnym od 1,8 Bar do 3 Bar.
Natomiast gdy silnik jest rozgrzany, na biegu jałowym wskaźnik w OPL Monitor wariuje - odczyty od 0,8 bar do 3,5 bar. I to skacze non stop. Generalnie na jałowym nie utrzymuje jakiegoś stałego poziomu, strzałka lata od lewej do prawej.
I teraz pytanie - czy to wina pompy ?? Czy to w ogóle problem ? Pytam ponieważ za 2 tygodnie wybieram się do Holandii. A nie chciałbym zamordować jednostki napędowej.
Pozdrawiam
Przemo