Witam
Niedawno wymieniałem skrzynie w mojej Zafirze c 1.4. Mechanik znalazł używkę. Po jej wymianie przestał działać tempomat na 6 biegu. Na 5 włącza się bez problemu.
Skrzynia to M32, podobno wymieniona na taką samą.
Na ktoś jakiś pomysł?
Brak tempomatu na 6 biegu
Moderator: Sebu$
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 gru 2023, 18:39
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira C 1.4 LPG Turbo panorama
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Cytat:
Tempomat rozłączy się po wciśnięciu pedału hamulca. Moduł elektroniczny nadwozia (BCM) monitoruje czujnik BPP przez obwód sygnału czujnika BPP, ponieważ napięcie sygnału wzrasta podczas wciskania pedału do położenia całkowitego wciśnięcia. ECM monitoruje sygnał BPP poprzez wejście dyskretne i sygnał komunikatu danych szeregowych GMLAN z BCM wskazujący status hamulca. Jeśli oba sygnały wskazują wciśnięcie pedału hamulca, ECM rozłącza tempomat.
Moduł sterujący silnika (ECM) wstrzyma działanie tempomatu, jeśli wystąpi któryś z poniższych warunków:
• Został ustawiony kod DTC tempomatu.
• Prędkość pojazdu jest niższa niż 40.2 km/h (25 mil/h).
• Prędkość pojazdu jest zbyt wysoka.
• Pojazd znajduje się w położeniu postojowym (PARK), biegu wstecznego (REVERSE), neutralnym (NEUTRAL), lub na 1-szym biegu.
• Prędkość obrotowa silnika jest za niska.
• Prędkość obrotowa silnika jest za wysoka.
• Napięcie układu nie mieści się w zakresie 9-16 V.
• Układ zapobiegający blokowaniu się hamulców (ABS)/układ kontroli trakcji (TCS) jest aktywny przez ponad 2 sekundy.
Zagwozdka jakich mało.
Sprawdź błędy.
Rozłącz aku i zepnij klemy na 20min może się obudzi.
A dalej- tempomat wyłącza się też w momencie, kiedy komp stwierdzi, że obciążenie silnika na danym biegu jest za duże i nie jest w stanie utrzymać zadanej prędkości (np. przy podjeździe pod górę)
Przeczyścić wtyczki nad hamulcem i sprzęgła .
Kontrola ładowania i samego akumulatora.
Zdjąć koła i wyczyścić czujniki prędkości obrotowej koła , kontrola wtyczek ABS.
Zaadaptować ponownie tempomat interfejsem
Tempomat rozłączy się po wciśnięciu pedału hamulca. Moduł elektroniczny nadwozia (BCM) monitoruje czujnik BPP przez obwód sygnału czujnika BPP, ponieważ napięcie sygnału wzrasta podczas wciskania pedału do położenia całkowitego wciśnięcia. ECM monitoruje sygnał BPP poprzez wejście dyskretne i sygnał komunikatu danych szeregowych GMLAN z BCM wskazujący status hamulca. Jeśli oba sygnały wskazują wciśnięcie pedału hamulca, ECM rozłącza tempomat.
Moduł sterujący silnika (ECM) wstrzyma działanie tempomatu, jeśli wystąpi któryś z poniższych warunków:
• Został ustawiony kod DTC tempomatu.
• Prędkość pojazdu jest niższa niż 40.2 km/h (25 mil/h).
• Prędkość pojazdu jest zbyt wysoka.
• Pojazd znajduje się w położeniu postojowym (PARK), biegu wstecznego (REVERSE), neutralnym (NEUTRAL), lub na 1-szym biegu.
• Prędkość obrotowa silnika jest za niska.
• Prędkość obrotowa silnika jest za wysoka.
• Napięcie układu nie mieści się w zakresie 9-16 V.
• Układ zapobiegający blokowaniu się hamulców (ABS)/układ kontroli trakcji (TCS) jest aktywny przez ponad 2 sekundy.
Zagwozdka jakich mało.
Sprawdź błędy.
Rozłącz aku i zepnij klemy na 20min może się obudzi.
A dalej- tempomat wyłącza się też w momencie, kiedy komp stwierdzi, że obciążenie silnika na danym biegu jest za duże i nie jest w stanie utrzymać zadanej prędkości (np. przy podjeździe pod górę)
Przeczyścić wtyczki nad hamulcem i sprzęgła .
Kontrola ładowania i samego akumulatora.
Zdjąć koła i wyczyścić czujniki prędkości obrotowej koła , kontrola wtyczek ABS.
Zaadaptować ponownie tempomat interfejsem
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253