Od jakiegoś czasu podglądając korekty w czasie jazdy zauważyłem bardzo duże skoki korekty krótkoterminowej. Jest tak gdy hamuję silnikiem i naciskam na gaz, to na krótką chwilę mam skok do +50, czasem do +30. Czasem podczas ruszania taki skok jest, tylko mniejszy. Sytuacja zarówno na paliwie jak i na LPG. Nawet jeździłem 100 km z wyłączonym gazem i nic to nie zmieniło. Poza tym korekty są na dobrym poziomie - rzadko kiedy wyskakuję powyżej 5-7%.
EVAP sprawdzony, grzybek przerobiony (przed i po taka sama sytuacja), przepustnica nowa/używana z 2018 r., kolektor wyczyszczony, założone nowy gumki na wtryskach paliwa, przepływomierz, MAP sensor przeczyszczony wraz z stykami.
Dziś sprawdzę membranę czy nie zasysa, ale pewnie wtedy problem też by był na jałowym. Jedynie na jałowym bez jakiegokolwiek obciążenia korekty długoterminowe potrafią spaść do -8% lub -12% - z tym problemem nie jeden się borykał i nie znalazł odpowiedzi.
Brak błędów.
A14NET Zafira C 1.4T 2011 LPG
Korekty krótkoterminowe skaczą w kosmos.
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Wlkp
- Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Korekty krótkoterminowe skaczą w kosmos.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2024, 08:53 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki