Kula67 pisze: ↑18 wrz 2019, 21:58
Witam
Pierwszy raz jestem posiadaczem Opla I dlatego moje zapytanie.
Jaki kupić najlepiej interfejs do Opla zafira c z 2012 roku, żebym mógł czytać błędy, kasować, włączać I wyłączać różne funkcje i oczywiście dpf. Może jakieś konkretne linki itd.
Z góry dziękuję za pomoc
Jak widzisz nie ma za co dziękować
Najwyraźniej Zośki C są bezawaryjne i wszyscy śmigają a nie klikają po forum
Dopiero dziś zajrzałem na forum bo na szczęście nie miałem potrzeby a powiadamianie o nowych postach nie działa.
Tzn. działa ale trzeba wejść na forum aby zobaczyć że coś nowego ktoś napisał w obserwowanym wątku a szkoda że nie ma powiadomienia na email
Ale do rzeczy:
Mam też ZC z 2012 roku i też 2.0 cdti. Moja ma 131 koników a Twoja?
I teraz tak:
Jak poczytasz moje posty to dowiesz się i znajdziesz co kupiłem. Linki tam są a jakby co to pisz na priv.
Kostka do OBD działa i łączę się przez wi-fi z silnikiem (?). Mogę kasować niby błędy (ale ich nie miałem) i monitorować za pomocą aplikacji DPF monitor stan i wypalanie chwasta
I tylko tyle to potrafi...
Do włączania i wyłączania jest OP-COM z tego co wiem.
Za radą i poleceniem kolegi evolution1zafir nabyłem polecanego wyżej chińskiego OP-coma.
Ale okazało się że wersja oprogramowania nie działa z Win 10
Trzeba szukać jakiegoś starszego windowsa.
Miałem w starym lapku ale bateria padnięta i tylko na zasilaczu chodzi. Kolega miał to ogarnąć ale zarobiony a ja do tej pory odpukać nie miałem potrzeby.
Przy okazji dodam że do monitorowania chwasta przydaje się dioda wstawiona w układ podgrzewania tylnej szyby. Kosztowała parę złotych a widać kiedy franca się wypala.
Aplikacją w tej chwili oceniam kiedy się spodziewać wypalania a nie śledzę każdego uruchomienia
Przy okazji podpowiem że może ci się przytrafić tak jak mi aktualnie:
Odpaliłem Zośkę z rana i podjechałem ze 2 km aby oponki przełożyć. Gdy zgasiłem wywaliło mi na wyświetlaczu komunikat:
AWARIA POJAZDU. SKONTAKTUJ SIĘ Z SERWISEM
Nie zapaliła się lampka check engine ani nic innego tylko ten komunikat. Byłem w szoku.
Po podłączeniu tego modułku aplikacje Torque ani Car Scanner nie znalazły błędu. Ale po wykasowaniu błędów komunikat zniknął (niknie też po kliknięciu w przełączniku)
Ale pojawia się ponownie przy kolejnym uruchomieniu.
Gość od kół miał też jakiś sprzęt do diagnostyki. Podpiął i powiedział że pokazało mu "zakłócenie w obwodzie 4 świecy żarowej"
Czyli prawdopodobnie walnięta świeca. Mam wszystkie 4 świece z czujnikami czyli te kosztowniejsze
Nadszedł najwyraźniej czas uruchomienia OP-coma....
Przepraszam za off top. Ale może komuś się przyda ta wiedza.
Ten komunikat na parę godzin przed 1000 km trasą przyprawił mnie o palpitację serca....
Także ja wiem tyle. Może inni podpowiedzą jeszcze.
Powodzenia!
PS.
Maxiecu nie znam i nie korzystałem