Błędy czym odczytać?

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
barg32
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 2019, 11:39
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafita 1.4
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#31 Post autor: barg32 »

Czy prócz diagnozy usterek da się tym kablem zmieniać ustawienia samochodu? Np.: wyłączyć cholerne powiadomienie o niezapietym pasie? :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Fakir
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
Imię: Piotr
Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
Auto: Zafira C 1.6D
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH
Gender:

#32 Post autor: Fakir »

Trochę off-topic, ale czemu chcesz wyłączać powiadomienie o niezapiętym pasie i nazywasz go cholernym?

barg32
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 2019, 11:39
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafita 1.4
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#33 Post autor: barg32 »

Ponieważ na krótkich dystansach np.: dom - garaż sygnał o niezapietym pasie jest irytujący

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8167
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#34 Post autor: Sebu$ »

Panowie koniec dyskusji typu "nie zapinam pasów" bo mi się nie chce oraz pochodne dlaczego

Kolejne posty o tym będą kasowane.


To nie na ten temat :lis:
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

barg32
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 2019, 11:39
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafita 1.4
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#35 Post autor: barg32 »

Wracając więc do sedna mojego pytania: czy ktoś może się wypowiedzeć o podanym przeze mnie kablu? Bądź ma jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę?

Oczywiście nie w celach niezgodnych z przepisami ;)
Ostatnio zmieniony 20 sie 2019, 21:11 przez barg32, łącznie zmieniany 1 raz.

Srk
Posty: 4
Rejestracja: 11 sie 2019, 18:26
Imię: Patryk
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT

#36 Post autor: Srk »

Problem rozwiazany na szczęście znalazlem mechanika który za 30euro podpial pod kompa szczytal zapchany dpf i go wypalil dzięki czemu powrót był możliwy, dziekuje za pomoc. Pozdrawiam

Drambo
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:06
Imię: Marcin
Auto: Opel zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#37 Post autor: Drambo »

ECN213972 czy ktoś wie co to za błąd?

Kula67
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 15 wrz 2019, 15:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Koło
Auto: Opel Zafira C 2.0CDTI
Model: za
Oznaczenie silnika: A20DTJ

#38 Post autor: Kula67 »

Witam
Pierwszy raz jestem posiadaczem Opla I dlatego moje zapytanie.
Jaki kupić najlepiej interfejs do Opla zafira c z 2012 roku, żebym mógł czytać błędy, kasować, włączać I wyłączać różne funkcje i oczywiście dpf. Może jakieś konkretne linki itd.
Z góry dziękuję za pomoc

Fakir
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
Imię: Piotr
Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
Auto: Zafira C 1.6D
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH
Gender:

#39 Post autor: Fakir »

Z tego co widzę to ten chińczyk tylko do 2014 roku ...
A próbował ktoś tego: https://automotohit.pl/Opel-pelna-diagn ... AXIECU-USB
?

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#40 Post autor: 12Marek »

Kula67 pisze: 18 wrz 2019, 21:58 Witam
Pierwszy raz jestem posiadaczem Opla I dlatego moje zapytanie.
Jaki kupić najlepiej interfejs do Opla zafira c z 2012 roku, żebym mógł czytać błędy, kasować, włączać I wyłączać różne funkcje i oczywiście dpf. Może jakieś konkretne linki itd.
Z góry dziękuję za pomoc
Jak widzisz nie ma za co dziękować :lol:
Najwyraźniej Zośki C są bezawaryjne i wszyscy śmigają a nie klikają po forum ;)
Dopiero dziś zajrzałem na forum bo na szczęście nie miałem potrzeby a powiadamianie o nowych postach nie działa.
Tzn. działa ale trzeba wejść na forum aby zobaczyć że coś nowego ktoś napisał w obserwowanym wątku a szkoda że nie ma powiadomienia na email :(

Ale do rzeczy:
Mam też ZC z 2012 roku i też 2.0 cdti. Moja ma 131 koników a Twoja?
I teraz tak:
Jak poczytasz moje posty to dowiesz się i znajdziesz co kupiłem. Linki tam są a jakby co to pisz na priv.
Kostka do OBD działa i łączę się przez wi-fi z silnikiem (?). Mogę kasować niby błędy (ale ich nie miałem) i monitorować za pomocą aplikacji DPF monitor stan i wypalanie chwasta :evil2: I tylko tyle to potrafi...
Do włączania i wyłączania jest OP-COM z tego co wiem.
Za radą i poleceniem kolegi evolution1zafir nabyłem polecanego wyżej chińskiego OP-coma.
Ale okazało się że wersja oprogramowania nie działa z Win 10 :(
Trzeba szukać jakiegoś starszego windowsa.
Miałem w starym lapku ale bateria padnięta i tylko na zasilaczu chodzi. Kolega miał to ogarnąć ale zarobiony a ja do tej pory odpukać nie miałem potrzeby.
Przy okazji dodam że do monitorowania chwasta przydaje się dioda wstawiona w układ podgrzewania tylnej szyby. Kosztowała parę złotych a widać kiedy franca się wypala.
Aplikacją w tej chwili oceniam kiedy się spodziewać wypalania a nie śledzę każdego uruchomienia ;)

Przy okazji podpowiem że może ci się przytrafić tak jak mi aktualnie:
Odpaliłem Zośkę z rana i podjechałem ze 2 km aby oponki przełożyć. Gdy zgasiłem wywaliło mi na wyświetlaczu komunikat:
AWARIA POJAZDU. SKONTAKTUJ SIĘ Z SERWISEM :mysli: :zły:
Nie zapaliła się lampka check engine ani nic innego tylko ten komunikat. Byłem w szoku.
Po podłączeniu tego modułku aplikacje Torque ani Car Scanner nie znalazły błędu. Ale po wykasowaniu błędów komunikat zniknął (niknie też po kliknięciu w przełączniku)
Ale pojawia się ponownie przy kolejnym uruchomieniu.
Gość od kół miał też jakiś sprzęt do diagnostyki. Podpiął i powiedział że pokazało mu "zakłócenie w obwodzie 4 świecy żarowej"
Czyli prawdopodobnie walnięta świeca. Mam wszystkie 4 świece z czujnikami czyli te kosztowniejsze :zły:
Nadszedł najwyraźniej czas uruchomienia OP-coma....

Przepraszam za off top. Ale może komuś się przyda ta wiedza.
Ten komunikat na parę godzin przed 1000 km trasą przyprawił mnie o palpitację serca....

Także ja wiem tyle. Może inni podpowiedzą jeszcze.
Powodzenia!

PS.
Maxiecu nie znam i nie korzystałem
Ostatnio zmieniony 31 paź 2019, 13:31 przez 12Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Fakir
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:17
Imię: Piotr
Lokalizacja: Przedmieścia Wawy
Auto: Zafira C 1.6D
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH
Gender:

#41 Post autor: Fakir »

Fakir pisze: 19 wrz 2019, 08:59 Z tego co widzę to ten chińczyk tylko do 2014 roku ...
A próbował ktoś tego: https://automotohit.pl/Opel-pelna-diagn ... AXIECU-USB
?
No wiec zakupiłem powyższy interfejs, działa bezproblemowo. Znacznie łatwiejszy w użyciu niż DS 150 z oprogramowaniem "Z Krakowa". No i ta radość z posiadania legalnego interfejsu z Polskiej Firmy :)

pozdr,
Ostatnio zmieniony 04 lis 2019, 10:27 przez Fakir, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”