ZC B16DTH-dioda informująca o wypalaniu DPF

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
yoolick
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:08
Imię: Jurek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Opel Zafira C 1.6CDTI Panorama
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

ZC B16DTH-dioda informująca o wypalaniu DPF

#1 Post autor: yoolick »

Witam Koledzy,
wiem, że na forum jest wątek dot. sygnalizacji wypalania DPFa w ZC B20. Sam mam też insignię 2.0 i założyłem diodę, która świetnie się sprawdza (najlepiej jednocześnie z apką OPL DPF Monitor Lite). Czy ktoś z Kolegów orientuje się jak to wygada jeśli chodzi o silnik 1,6 w dieslu? Czy też można założyć diodę sygnalizacyjną? O apce nawet nie marzę. Jak pewnie wiecie przy tym silniku jest mokry DPF. Kupiłem to auto niedawno i mam kłopot z wyłapaniem momentu wypalania. Chodzi przed wszystkim o prawidłowe wypalenie DPFa tzn. do końca procesu.

yoolick
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:08
Imię: Jurek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Opel Zafira C 1.6CDTI Panorama
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#2 Post autor: yoolick »

Post przeczytany ponad 40 razy a nikt nic nie jest w stanie doradzić? Panowie nie ma wyjścia. Spróbuję założyć diodę led do instalacji ogrzewania lusterka, tak jak to zrobiłem w insigni (tutorial Kolegów z forum insigni). Nie wiem czy to coś da bo i samochód i silnik i dpf inny. Jak zrobię (prawdopodobnie w ten weekend) to dam znać czy led się włącza przy wypalaniu.

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8167
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: Sebu$ »

Jurek,
nie każdy ma ZC :lis:

Nie wiem jak Ci doradzić po prostu. Temat jest czytany i nikt Twoich postów nie olewa.




Zapraszam Cie do przyjazdu na spot. Wtedy pogadamy na spokojnie. Daleko nie masz ;)

viewtopic.php?f=10&t=30311#p439694
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

yoolick
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:08
Imię: Jurek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Opel Zafira C 1.6CDTI Panorama
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#4 Post autor: yoolick »

Drogi Sebastianie. Dziękuję za odzew. Nie żywię oczywiście urazy😁. Postaram się samemu wnieść coś z zakresu ZC na to forum. Na razie spróbuję z ledem DPF w swojej zosi. Swoją drogą to wydaje mi się , że coraz więcej tego jeździ i pewnie informacji nt. ZC będzie przybywać. Uważam też , że silnik B16 jest popularny w Oplach i takie auta będą za chwilę zjeżdżać do PL. Co do spotu to oczywiście dziękuję za zaproszenie. Pzdr

yoolick
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:08
Imię: Jurek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Opel Zafira C 1.6CDTI Panorama
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#5 Post autor: yoolick »

Witam,
w nawiązaniu do tego, co pisałem wyżej przekazuję mini tutorial...taki tutek :D dot. instalacji diody LED sygnalizującej wypalanie DPF w ZC. Nie ukrywam, że do wykonania zadania skłonił mnie brak przystępnych informacji na ten temat w necie a przede wszystkim ten filmik (a dokładnie wypowiedź Pana Grzegorza Dudy z pierwszej minuty i trzeciej sekundy filmu ;) ). : https://www.youtube.com/watch?v=T4evLtzMtFY.

Na razie nie wiem czy podczas wypalania DPFa LED podłączony do instalacji ogrzewania lewego lusterka w ZC się zapali (tak jak w insigni, którą posiadam), ale nakład pracy jest mały, więc zaryzykowałem wykonanie sygnalizacji. Wydaje mi się, że w ZC 2.0 dioda zadziała na pewno. W moim dieslu 1.6...powtarzam...nie wiem.
Do dzieła!

Potrzebne są:
- dioda LED przylutowana na przewodzie dwużyłowym. Daruję sobie opis szczegółów...wszystko tak jak w insigni (w sieci jest dużo informacji na ten temat),
- klucz/śrubokręt/grzechotka z torx 20,
- plastikowy ściągacz/łyżka do tapicerki lub duży płaski śrubokręt (w tym wariancie istnieje ryzyko, że coś się uszkodzi),
- mały płaski śrubokręt,
- multimetr/miernik,
- może dodatkowa spinka do tapicerki (niebieska lub zielona) gdyby nam się jakaś połamała podczas demontażu.

I.Przystępujemy do ściągnięcia boczku lewych drzwi.
1. Delikatnie przy pomocy ściągacza podważamy i powoli odciągamy srebrną, plastikową maskownicę. Proponuję zacząć od prawej strony w lewo, bo na końcu maskownicy ( koniuszek :D po lewej stronie - na tym zdjęciu po prawej bo maskownica leży odwrotnie :P ) jest taki haczykowaty zaczep, który trzeba umiejętnie wysunąć. Trzeba to robić powoli, bo plastik jest naprawdę cienki i można go łatwo uszkodzić lub złamać. Jak widać zaczepów jest dosyć dużo. Udało mi się prawie b. dobrze, ale zaznaczony na zdjęciu element (oznaczenie z wykrzyknikiem) jednak się złamał...naprawdę nie wiem dlaczego...i musiałem go przykleić.
Obrazek
2. Odkręcamy kluczem T20 pięć zaznaczonych śrub. Dodam, że śruba nad klamką schowana jest za małą czterokątną, czarną maskownicą, którą odciągamy małym płaskim śrubokrętem.
Obrazek
3. Opuszczamy szybę (uważam, że tak łatwiej ściągać boczek)
4. Przy pomocy plastikowej łyżki lub dużego śrubokręta podważamy boczek (spinki trzymają dosyć mocno szczególnie podczas dziewiczego demontażu :lol: ) i ściągamy go lekko unosząc go do góry. Trochę skubany trzyma więc proszę się nie poddawać i postępować tak jak z kobietą...delikatnie aczkowiek zdecydowanie :tak:. Widok umiejscowienia spinek na zdjęciu poniżej.
Obrazek
5. Po uwolnieniu boczka z drzwi odpinamy trzy wtyczki (zaznaczone na czerwono - jedna od sterowania szyb, jedna od głośnika i jedna od podgrzewania i sterowania ustawieniem lusterka...co oczywiste, ta nas interesuje. Dodam przy tej okazji, że ta wtyczka jest przymocowana zaczepem do blachy drzwi. Zaczep można uwolnić poprzez odgięcie małym płaskim śrubokrętem plastikowego wąsa umiejscowionego między wtyczką a blachą drzwi) oraz cięgno zamka (zaznaczone na pomarańczowo). Na zdjęciu niepotrzebnie zaznaczyłem żółtą strzałką przewód pod montowany LED. Ale skoro to zrobiłem (bo kolejność pracy była u mnie trochę inna) to dodam, że do zwisającego końca dwużyłowego przewodu przylutowałem pomarańczowy LED (dłuższa nóżka diody do +, krótsza do - , no i ewentualnie opornik jeśli dioda nie jest na 12V) a drugi koniec jest wpięty (właściwie wciśnięty małym płaskim śrubokrętem) do interesującej nas wtyczki...o czym poniżej.
Obrazek
II. Montujemy diodę.
1. Jak widać na poniższym zdjęciu w mojej ZC potrzebne przewody wchodzą do naszej wtyczki od dołu: prądowy (+) jest w kolorze brązowo-żółtym (zaznaczony na czerwono) a masa (-) w kolorze czarnym (zaznaczony na niebiesko). Nie wiem czy we wszystkich ZC tak jest. Najlepiej sprawdzić to, tak jak ja to zrobiłem, multimetrem (miernikiem). Po dokładnym obejrzeniu wtyczki postanowiłem obrobione końcówki (tzn. miedziane linki zostały przeciągnięta cyną przy pomocy lutownicy) mojego przewodu z LED na drugim końcu (zaznaczony na żółto) wcisnąć od góry wtyczki, ponieważ przy wychodzących od tej strony przewodach jest więcej miejsca na dołożenie naszego przewodu. Oczywiście każdy powinien zrobić to wedle swojego uznania. Końcówki przewodów (+ i -) można próbować wciskać od dołu. To bez znaczenia. Należy to po prostu zrobić delikatnie...jak to w Oplach. No i co najważniejsze nie pomylić miejsca lub plusa z minusem. Sam sposób podpięcia (wciśnięcia/dopięcia) jest identyczny jak w insigni.
Obrazek
2. Wystarczy już tylko umiejscowić sygnalizacyjnego LEDa tam gdzie się chce. Ja zrobiłem dziurkę w plastikowej osłonie drzwi i tam go umieściłem.
3. Sprawdzamy czy LED działa tj. odpalamy samochód i włączamy na konsoli przycisk ogrzewania tylnej szyby. Przy prawidłowym montażu dioda powinna się zapalić.
III. Przystępujemy do montażu boczku.
1. Podpinamy wtyczki.
2. Zakładamy boczek (uszczelka od góry, przy szybie i spinki muszą trafić na swoje miejsce).
3. Przykręcamy boczek do drzwi pięcioma śrubkami (klucz T20).
4. Wciskamy bardzo delikatnie maskownicę.
To tyle. Efekt końcowy poniżej.
Obrazek

Jeśli coś w opisie jest nie teges i macie uwagi to jestem do dyspozycji. Nie bądzcie zbyt surowi :lis: , bo to mój debiut jeśli chodzi o pisanie samouczków. Nie ukrywam, że taką instalację wykonałem wcześniej w swojej IA 2.0 i sprawdza się znakomicie. Całą wiedzę w tym temacie posiadam głównie z forum Insignia Club Polska. Szacun Panowie za Wasz wkład pracy w funkcjonowanie tego Klubu. To co dotyczy ZC w tym wątku dołożyłem od siebie. Pzdr

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8167
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Sebu$ »

Jestem pod wrażeniem :ok:

Dobra robota :brawo:
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

yoolick
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:08
Imię: Jurek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Opel Zafira C 1.6CDTI Panorama
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#7 Post autor: yoolick »

Dzięki Kolego

Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#8 Post autor: evolution1zafir »

yoolick

Następnym razem skorzystaj
https://www.facebook.com/PJ-Auto-Serwis ... 032923560/
ogarneli by Ci to w mig. Najlepsi na śląsku i nie drodzy, wjezdza sie do nich od ul. teatralnej na Wirku
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2019, 20:39 przez evolution1zafir, łącznie zmieniany 1 raz.
Zafira C
Meriva B FL
Insignia A
Vivaro A FL,B
Vectra C FL
Corsa C
AstraG,H ,J
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Megane-1(coupe,hatchbck, kombii) , Fiat:Punto, CC,Mazda 626,Ford Transit i Taunus )

olo018
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 sty 2018, 19:53
Imię: J.O
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#9 Post autor: olo018 »

O wiele mniej roboty podpiąć się do tylniej szyby ogrzewanej i diodę umieścić tak żeby było widać ją w lusterku wstecznym.

yoolick
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:08
Imię: Jurek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Opel Zafira C 1.6CDTI Panorama
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#10 Post autor: yoolick »

Witam ponownie,
zamontowana prze mnie dioda sygnalizacyjna zapaliła się wczoraj podczas wypalania DPF, więc moja robota się opłaciła. Wszystko śmiga, aż miło. Czas wypalania ok. 7 min. Spisałem licznik i zobaczę za ile km znowu się wypali. Przypuszczam, że za ok. 500 km, bo jeżdżę w cyklu mieszanym. Najważniejsze,że mogę to jakoś kontrolować. Pzdr

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8167
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: Sebu$ »

.... :ok:
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

mirasmaniak82
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 01 lis 2019, 21:40
Imię: Mirek
Lokalizacja: Wolsztyn
Auto: Zafira C 2.0
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z20DT

#12 Post autor: mirasmaniak82 »

yoolick pisze: 10 wrz 2019, 14:04 Witam ponownie,
zamontowana prze mnie dioda sygnalizacyjna zapaliła się wczoraj podczas wypalania DPF, więc moja robota się opłaciła. Wszystko śmiga, aż miło. Czas wypalania ok. 7 min. Spisałem licznik i zobaczę za ile km znowu się wypali. Przypuszczam, że za ok. 500 km, bo jeżdżę w cyklu mieszanym. Najważniejsze,że mogę to jakoś kontrolować. Pzdr
Który przewód jest od ogrzewania lusterek?
Mógłbyś odświeżyć fotki?

Dzieki

mirasmaniak82
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 01 lis 2019, 21:40
Imię: Mirek
Lokalizacja: Wolsztyn
Auto: Zafira C 2.0
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z20DT

#13 Post autor: mirasmaniak82 »

Dioda zalozona :)
W 2.0 dziala.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”