Czujniki ciśnienia kół TPMS w drugim komplecie kół
Moderator: Sebu$
- radek12
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Londyn
- Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
- Model: ZafiraC130KM96kW
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Czujniki ciśnienia kół TPMS w drugim komplecie kół
Nowe czujniki ciśnienia GM 13581560 Schrader w 2 komplecie kół zimowych. Chcę aby były one kopią oryginalnych(dostarczonych wraz z autem).
1. Czy dają się one programować (aby były kopią oryginalnych) czy nie dają i trzeba je wpisać do sterownika auta?
2. Czy do zrobienia kopii oryginalnych czujników na 2 komplet zimowych wystarczy to urządzenie: http://www.ebay.co.uk/itm/EL-50448-OEC- ... 2478549836
3. Czy jeśli nie da się tym urządzeniem(EL-50448) zrobić kopii z oryginalnych czujników na nowe to czy nowe czujniki da się aktywować tym urządzeniem bez konieczności użycia innego urządzenia i wpisywania go do sterownika auta?
Inaczej w uproszczeniu: co trzeba zrobić aby auto widziało czujniki po zmianie kompletu kół letnich na zimowe i odwrotnie bez konieczności jeżdżenia za każdym razem do serwisu i programowania?
1. Czy dają się one programować (aby były kopią oryginalnych) czy nie dają i trzeba je wpisać do sterownika auta?
2. Czy do zrobienia kopii oryginalnych czujników na 2 komplet zimowych wystarczy to urządzenie: http://www.ebay.co.uk/itm/EL-50448-OEC- ... 2478549836
3. Czy jeśli nie da się tym urządzeniem(EL-50448) zrobić kopii z oryginalnych czujników na nowe to czy nowe czujniki da się aktywować tym urządzeniem bez konieczności użycia innego urządzenia i wpisywania go do sterownika auta?
Inaczej w uproszczeniu: co trzeba zrobić aby auto widziało czujniki po zmianie kompletu kół letnich na zimowe i odwrotnie bez konieczności jeżdżenia za każdym razem do serwisu i programowania?
Ostatnio zmieniony 03 cze 2017, 13:46 przez radek12, łącznie zmieniany 7 razy.
- radek12
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Londyn
- Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
- Model: ZafiraC130KM96kW
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Problem rozwiązany. Oryginalne, fabryczne czujniki Schrader GM 13581560 są nieprogramowalne i nie da się ich klonować a co za tym idzie po każdej zmianie kompletu kół na inny (np z letnich na zimowe i odwrotnie) trzeba je za każdym razem wpisywać do sterownika samochodu aby były rozpoznawalne (sterownik auta przechowuje tylko 1 komplet czujników). Aby tego uniknąć, w 2 komplecie kół zimowych załóżyłem klony oryginalnych czujników kół letnich. Czujniki Autel MX, wielokrotnego programowania, kupione z Allegro 119zł/sztukę. Do klonowania użyłem najtańszego (190£) na rynku, profesjonalnego programatora Autel TS501 kupionego na ebayu. Sama czynność klonowania jest bardzo prosta i może ją zrobić każdy: zczytujemy numer identyfikacyjny z czujnków przykładając programator do każdego z kół i kopiujemy to z programatora do czujników Autel MX przykładając je do programatora. Trwa to około 5s/czujnik i polega na tym że 8 literowo/cyfrowy nr czujnika jest skopiowany do drugiego czujnika.
Na filmie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=2M0G49UoyC4 gościu niczego nie kalibruje jak to mówi nazwa filmu bo oryginalnie założonych czujników nie da się programować bo są nieprogramowalne. On wpisuje nr czujników do sterownika auta - tak mi się wydaje ale nie jestem pewien (bo w większości samochodów robi się to przez podłączenie przewodem programatora z gniazdem serwisowym auta i wpisanie numerów czujników do sterownika) albo aktywuje czujniki które z jakiś powodów (zmiana kół z letnich na zimowe lub odwrotnie) przestały być widoczne przez sterownik auta. Urządzenie (EL-50448) którym się posługuje to aktywator a nie programator bez funkcji klonowania.
Oponę domowym sposobem można zdjąć jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=Maunq29ow2U
Na filmie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=2M0G49UoyC4 gościu niczego nie kalibruje jak to mówi nazwa filmu bo oryginalnie założonych czujników nie da się programować bo są nieprogramowalne. On wpisuje nr czujników do sterownika auta - tak mi się wydaje ale nie jestem pewien (bo w większości samochodów robi się to przez podłączenie przewodem programatora z gniazdem serwisowym auta i wpisanie numerów czujników do sterownika) albo aktywuje czujniki które z jakiś powodów (zmiana kół z letnich na zimowe lub odwrotnie) przestały być widoczne przez sterownik auta. Urządzenie (EL-50448) którym się posługuje to aktywator a nie programator bez funkcji klonowania.
Oponę domowym sposobem można zdjąć jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=Maunq29ow2U
Ostatnio zmieniony 12 lip 2017, 16:47 przez radek12, łącznie zmieniany 2 razy.
- MK65
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 30 gru 2013, 20:50
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Koszalin
- Auto: Zafira C Cosmo 2.0 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
- Gender:
Witam tym czujnikiem EL 50448 przypisujemy czujniki do auta za każdą zmianą kół trzeba przypisać każde koło do auta czynność zajmuje ok 3min a operację znajdziemy na yutubie
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: b20dth
- Gender:
- Kontakt:
jak widzisz wykonuje całą procedurę aktywacji czujnika w aucie wchodzi w tryb programowania czujników a następnie wzbudza sygnał radiowy z czujnika. możesz założyć dowolny czujnik z dowolnej firmy który pracuje na tej samej częstotliwości działa. nie ma potrzeby dopisywania żadnych kodów czy numerów. auto ma możliwość zapisania 4 nadajników a procedura nawet przy wymianie 1 wymaga zapamiętania 4 od początku. dlatego klony działają bez wzbudzania ale trzeba pamiętać i zakładać zawsze na to samo miejsce. by lewy przód nie wskazywał prawego tyłu i pod tym względem klony są słabsze. Aktywator kosztuje grosze około 50zł wiec nie wiem czy gra z klonami jest warta świeczkiradek12 pisze: ↑12 lip 2017, 15:59 On wpisuje nr czujników do sterownika auta - tak mi się wydaje ale nie jestem pewien (bo w większości samochodów robi się to przez podłączenie przewodem programatora z gniazdem serwisowym auta i wpisanie numerów czujników do sterownika) albo aktywuje czujniki które z jakiś powodów (zmiana kół z letnich na zimowe lub odwrotnie) przestały być widoczne przez sterownik auta.
- radek12
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Londyn
- Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
- Model: ZafiraC130KM96kW
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
qtom pisze: ↑27 maja 2019, 13:57Radek12 pisze:
Gra z klonami jest warta świeczki bo mając 2 komplet zimowych kół po ich założeniu musisz bawić się w aktywację, po zmianie z powrotem na letnie znów musisz bawić się w aktywację i tak w kółko macieju. Mając klony, po zmianach kół, kompletnie nic nie robisz, wrzucasz koła na swoje miejsca i tyle-wsio.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: b20dth
- Gender:
- Kontakt:
A jak zdecyduje na zmianę przód tył? Aktywacja czujników zajmuje 30-60 sekund zero analizy czy rysowania po oponach. Opony się zmienia po zuciu też trzeba pilnować felg. Czyli wieczna analiza kalkulacja i zawracanie głowy niepotrzebnymi czynnościami.
- radek12
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Londyn
- Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
- Model: ZafiraC130KM96kW
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Przy zmianie kół przód/tył przepisuje czujniki z przodu na tył i odwrotnie. Wpisanie numeru do czujnika trwa 4s. Jakiej analizy i rysowaniu opon???! Co za bzdury wypisujesz.
Można nic nie robić po zamianie przód/tył tyle że przód będzie widziany na wyświetlaczu deski rozdzielczej jako tył a tył jako przód.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2019, 22:10 przez radek12, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 15 sie 2016, 00:30
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Auto: Zafira
- Model: ZCfl
- Oznaczenie silnika: b20dth
- Gender:
- Kontakt:
podsumowując wydaje ekstra 600-700 zł na programator by zaoszczędzić 4 minuty rocznie. myślę ze nie wielu chętnych się znajdzie bo korzystając z usługi klonowania tez trzeba zapłacić najlepsze w twojej głupocie jet to
te bzdury są by uniknąć tego
nie po to wydaje się pieniądze by mieć druciarstwo w aucie. wiem ze twoje rozwiązanie jest fajne przy pilnowaniu miejsc felg w aucie i tylko wtedy ma to sens ale zupełnie bez sensu ze strony ekonomicznej i praktycznej (koszt urządzenia, przy braku trzeba pilnować miejsc kół) przy aktywatorze możemy to zrobić w każdym aso lub kopic za 30-100 zł zależy gdzie kupimy i zrobisz koła w każdym oplu czy chevrolecie
Ostatnio zmieniony 22 cze 2019, 15:20 przez qtom, łącznie zmieniany 2 razy.
- radek12
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Londyn
- Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
- Model: ZafiraC130KM96kW
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Nie będę się tu rozpisywał który sposób lepszy bo nie od zaśmiecania bezproduktywnymi postami i pisania na ilość jest forum. Każdy wybierze sam w zależności od potrzeb i zasobności portfela-jedno jest pewne,masz kasę i Cię stać kupujesz lepszy sprzęt bez kombinowania jak "koń pod górę".
Programator jest uniwersalny, do wszystkich marek aut, ja mam 3 auta i musiałbym kupić 3 oddzielne programatory a tak ogarniam wszystko jednym i to z punktu widzenia finansowego zwraca się po jednym programowaniu.
Programator jest uniwersalny, do wszystkich marek aut, ja mam 3 auta i musiałbym kupić 3 oddzielne programatory a tak ogarniam wszystko jednym i to z punktu widzenia finansowego zwraca się po jednym programowaniu.
- mmuchowski
- Debiutant
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Malbork
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
Witam
Ja zakupiłem programator, ale po wymianie kół na zimowe nie mogę ich zaprogramować. Tzn nie mogę zrobić resetu w menu samochodu. Pytanie czemu po przytrzymaniu set/clr nie mam żadnej informacji? Ktoś może wie czemu tak jest?
Ja zakupiłem programator, ale po wymianie kół na zimowe nie mogę ich zaprogramować. Tzn nie mogę zrobić resetu w menu samochodu. Pytanie czemu po przytrzymaniu set/clr nie mam żadnej informacji? Ktoś może wie czemu tak jest?
Ostatnio zmieniony 18 lis 2019, 11:49 przez mmuchowski, łącznie zmieniany 1 raz.
Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić. Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu.
- mmuchowski
- Debiutant
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Malbork
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
Już nie aktualne. Wystarczyło włączyć ręczny, ale i tak przyrząd nie kalibruje pierwszego koła, więc nie wiem czy to wina urządzenia, czy też może czujnik padnięty?
Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić. Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu.
- radek12
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Londyn
- Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
- Model: ZafiraC130KM96kW
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Opona musi być napompowana do nominalnego ciśnienia (około 41PSI), dopiero od pewnego ciśnienia uaktywnia się czujnik. Potrzebny jest profesjonalny programator który pokazuje stan baterii czujnika, to co masz nie ma tej funkcji.mmuchowski pisze: ↑18 lis 2019, 19:45 Już nie aktualne. Wystarczyło włączyć ręczny, ale i tak przyrząd nie kalibruje pierwszego koła, więc nie wiem czy to wina urządzenia, czy też może czujnik padnięty?
Ostatnio zmieniony 19 lis 2019, 14:04 przez radek12, łącznie zmieniany 1 raz.
- mmuchowski
- Debiutant
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Malbork
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
Ciśnienie w oponach mam około 36.70 psi, myślisz że to może być przyczyną? Zresztą sprawdzę to jeszcze dzisiaj by wykluczyć tą ewentualność. Jeżeli się nie da to znaczy, że programator lub baterie w czujnikach. Dzięki i pozdrawiam
Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić. Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu.
- radek12
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Londyn
- Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
- Model: ZafiraC130KM96kW
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
To ciśnienie jest odpowiednie i na pewno nie jest przyczyną.mmuchowski pisze: ↑21 lis 2019, 10:46 Ciśnienie w oponach mam około 36.70 psi, myślisz że to może być przyczyną?
Ostatnio zmieniony 22 lis 2019, 19:39 przez radek12, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 gru 2017, 18:49
- Imię: jarek
- Auto: ZAFIRA ENJOY
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
Dzisiaj chciałem zaprogramować czujniki ciśnienia w oponach. Nie mogłem wejść w tryb programowania, w aucie ponieważ działały czujniki zbliżeniowe (w garażu).
Po wyjechaniu na zewnątrz i zrobieniu wokół odpowiedniej przestrzeni było ok.
Po wyjechaniu na zewnątrz i zrobieniu wokół odpowiedniej przestrzeni było ok.