Dioda informująca o wypalaniu DPF'a
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Niestety żeby cokolwiek sprawdzić musi się wypalać to znacznie utrudnia sprawę co prawda teraz jeżdżę tylko po mieście ale i tak muszę nakręcić pewnie jakieś 150-200 km do wypalania więc kilka dni nie wyjęte. Co do paliwa popatrzę na inne pidy chociaż podany przez ciebie wydaje się też być od paliwa bo w miarę ubywania go ze zbiornika wskazanie się zmniejsza więc może to też być kwestia innego przelicznika dla silnika 1.6.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
PID jest na pewno prawidłowy Torque na nim zwraca zmianę z 0,0 na 1,0. Kilometry zerują się prawidłowo po zakończeniu procedury. Dzisiaj miałem wypalanie sygnalizacji brak. Wyrzuciłem tylko If dla DpfBurn i sytuacja była dość dziwna w początkowej fazie wypalania stan "0" nie zmienił się brak sygnalizacji jednak po 2-3 min stan z "0" zmienił się na "7" oczywiście sygnalizacji nie było bo nie powinno być przy "7" po zakończeniu wypalania 7 zmieniło się na 0 a kilometry się wyzerowały. Czytałem teraz na temat Pidu 20F2 i niektórzy piszą, że nie jest to wskazanie 0/1 a w zależności od trybu pracy - przygotowanie, nagrzewanie, wypalanie, kończenie - wskazania na pid 20f2 mogą być w zakresie 1-4. Ciężko to sprawdzić bo trzeba by było monitorować odpowiedzi w czasie wypalania, a nie zawsze się da dziś zabrałem ze sobą specjalnie laptopa. Wypalanie złapało mnie na obwodnicy i nic realnie nie mogłem zrobić.miguelos pisze: ↑09 kwie 2020, 16:58czy licznik km od wypalania sie wyzerowal?tomek8308 pisze: ↑08 kwie 2020, 11:02 Niestety zero w dolnym rogu się nie zmieniło ale w Torque wyświetlało stan 1 na pid 20F2 więc na prawidłowym. Dodatkowo wczoraj się zatankowałem do pełna i w pozycji fuel pokazuje 28 więc trochę za mało z tego co wiem zbiornik to chyba 58l,
Co najwyżej mogę jeszcze przy następnym wypalaniu podpiąć się komputerem i monitorować port - ciekawe co pokazuje zrzucając dane z OBD?
Ręczne wywołanie pid-u 20F2 też powinno wiele powiedzieć. Może to faktycznie jakiś błąd w bibliotece ELMduino.
Czekam na wypalanie u siebie, poki co wszytkie wartosci pokazuje poprawnie, rowniez stan paliwa. Moze akurat to ostatnie jest tylko dla silnikow 2.0? tego niestety nie wiem
burn !=0 tez sie nie sprawdza, bo elmduino czasami zwraca bledny odczyt (65535) - dlatego mam to obwarowane ifami, zeby wowczas zwracal 0
PIDy konkretnie pod twoj silnik mozesz latwo dodac, wystarczy je zmienic z hex na dec - moze na paliwo masz inne ?
"DPF Regeneration Status
2220F2 Lookup(A::0='Not required':1='Stage 1':2='Stage 2':3='Stage 3':4='Stage 4')"
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 27 sie 2019, 14:46
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Krakow
- Auto: Zafir
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B20DTH
nie znam sie na Torque, ale u mnie tez pokazywalo tylko 0 lub 1 gdy go uzywalem. O tym, ze sa rezultaty rozne od 0 i 1 tez juz gdzies czytalem.tomek8308 pisze: ↑13 kwie 2020, 14:39 PID jest na pewno prawidłowy Torque na nim zwraca zmianę z 0,0 na 1,0. Kilometry zerują się prawidłowo po zakończeniu procedury. Dzisiaj miałem wypalanie sygnalizacji brak. Wyrzuciłem tylko If dla DpfBurn i sytuacja była dość dziwna w początkowej fazie wypalania stan "0" nie zmienił się brak sygnalizacji jednak po 2-3 min stan z "0" zmienił się na "7" oczywiście sygnalizacji nie było bo nie powinno być przy "7" po zakończeniu wypalania 7 zmieniło się na 0 a kilometry się wyzerowały. Czytałem teraz na temat Pidu 20F2 i niektórzy piszą, że nie jest to wskazanie 0/1 a w zależności od trybu pracy - przygotowanie, nagrzewanie, wypalanie, kończenie - wskazania na pid 20f2 mogą być w zakresie 1-4. Ciężko to sprawdzić bo trzeba by było monitorować odpowiedzi w czasie wypalania, a nie zawsze się da dziś zabrałem ze sobą specjalnie laptopa. Wypalanie złapało mnie na obwodnicy i nic realnie nie mogłem zrobić.
"DPF Regeneration Status
2220F2 Lookup(A::0='Not required':1='Stage 1':2='Stage 2':3='Stage 3':4='Stage 4')"
Trzeba zatem to odpowiednio opisac :
0 = brak wypalania, przedzial 1-7 = wypalanie, inne przypisz 0
(Elmduino zwraca 65535 przy bledzie odczytu, co dosc czesto sie u mnie zdarza...)
skad miales 7, skoro nie mogles niczego zrobic na lapku ?
sprobuje to zmodyfikowac u siebie, bo mam wrazenie, ze niedlugo bede miec wypalanie
dzieki za wszystkie testy
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Wydaje mi się że udało mi się rozwiązać problem z sygnalizacją.
zmieniłem parametry na:
if (burn > 0)
i
if (dpfBurn > 100) {dpfBurn = 0;}
Dzisiaj sygnalizacja wypalania zadziałała prawidłowo. Jeżeli przy następnych wypalaniach nic się nie zmieni to powinno być OK.
zmieniłem parametry na:
if (burn > 0)
i
if (dpfBurn > 100) {dpfBurn = 0;}
Dzisiaj sygnalizacja wypalania zadziałała prawidłowo. Jeżeli przy następnych wypalaniach nic się nie zmieni to powinno być OK.
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 27 sie 2019, 14:46
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Krakow
- Auto: Zafir
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B20DTH
nie do konca, samo burn>0 u mnie za czesto dawalo false-positive - przy blednych odczytach Elmduino zwraca 65535tomek8308 pisze: ↑16 kwie 2020, 16:20 Wydaje mi się że udało mi się rozwiązać problem z sygnalizacją.
zmieniłem parametry na:
if (burn > 0)
i
if (dpfBurn > 100) {dpfBurn = 0;}
Dzisiaj sygnalizacja wypalania zadziałała prawidłowo. Jeżeli przy następnych wypalaniach nic się nie zmieni to powinno być OK.
ja dalem odpowiednio :
if (burn > 0 && burn <11) # pierwsze odpowiada za pokazywanie alertu
i
if (dpfBurn > 10) {dpfBurn = 0;} # drugie odpowiada tylko za wizualna reprezentacje