Moduł wycieraczek przednich

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
misio112
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2016, 22:38
Imię: Robert
Lokalizacja: Busko
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DTH

Moduł wycieraczek przednich

#1 Post autor: misio112 »

Witam. Czy ktoś się orientuje gdzie jest zamontowany moduł wycieraczek przednich?? Przypuszczam, że on padł. Kod błędu B371C silnik wycieraczek przedniej szyby 2, usterka funkcji, Stałe. Ktoś ma jakiegoś pomysł ??
Ostatnio zmieniony 12 gru 2022, 19:58 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2267
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Musisz rozebrać podszybie i sprawdzić mechanizm wycieraczek ,możliwe że cięgna są zatarte i padł silnik co było częstą przyczyną w VW golf i passatach

Awatar użytkownika
rbb4
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 24 paź 2016, 23:02
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wieliczka
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#3 Post autor: rbb4 »

Każda wycieraczka ma osobny silnik. Może wtyczka ci zawilgotniała. U mnie wycieraczki chodziły jak chciały. Raz działały raz nie. Rozebrałem podszybie i spryskałem cięgna WD40 i pomogło. U mnie było tak że ciągną się zatarły i jak silnik nie dawał rady to odcinało zasilanie. Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 gru 2022, 19:59 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Awatar użytkownika
misio112
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2016, 22:38
Imię: Robert
Lokalizacja: Busko
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DTH

#4 Post autor: misio112 »

U mnie wszystko działało. 5 minut wcześniej chodziły bez najmniejszego oporu. Ale nic póki co rozbieram podszybie i szukam.

Awatar użytkownika
rbb4
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 24 paź 2016, 23:02
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wieliczka
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#5 Post autor: rbb4 »

Sprawdź także bezpieczniki.

Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
rbb4 pisze:Sprawdź także bezpieczniki.
https://www.google.com/amp/s/www.autoge ... hemat/amp/

Awatar użytkownika
misio112
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2016, 22:38
Imię: Robert
Lokalizacja: Busko
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DTH

#6 Post autor: misio112 »

rbb4 pisze: 04 lis 2020, 15:08 Sprawdź także bezpieczniki.

Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
rbb4 pisze:Sprawdź także bezpieczniki.
https://www.google.com/amp/s/www.autoge ... hemat/amp/
To pierwszą rzeczą było :) a dzięki za podpowiedź.

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: Czesław »

rbb4 pisze: 04 lis 2020, 14:38 Każda wycieraczka ma osobny silnik. Może wtyczka Ci zawilgotniala. Obrazek
Jesteś tego pewny :cry:
czesiek_ze

Awatar użytkownika
rbb4
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 24 paź 2016, 23:02
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wieliczka
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#8 Post autor: rbb4 »

Czesław pisze:
rbb4 pisze: 04 lis 2020, 14:38 Każda wycieraczka ma osobny silnik. Może wtyczka Ci zawilgotniala. Obrazek
Jesteś tego pewny :cry:
Tak, każda wycieraczka ma osobny silnik. Przynajmniej u mnie tak jest.

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: Czesław »

A to w jaki sposób one są z synchronizowane i nie zahaczają jedna o drugą :cry: :mysli:
czesiek_ze

Awatar użytkownika
rbb4
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 24 paź 2016, 23:02
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wieliczka
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#10 Post autor: rbb4 »

Czesław pisze:A to w jaki sposób one są z synchronizowane i nie zahaczają jedna o drugą :cry: :mysli:
Nie ma co myśleć, polecam fachową literaturę ;) Obrazek

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: Czesław »

Dzięki nie wiedziałem :nie_wiem: :ok:
czesiek_ze

Awatar użytkownika
misio112
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2016, 22:38
Imię: Robert
Lokalizacja: Busko
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DTH

#12 Post autor: misio112 »

Potwierdzam. Każda wycieraczka ma swój silnik. No cóż ja sprawdziłem silniki (OK) nic nie zatarte. Tylna wycieraczka załącza przekaźnik - tylko jest problem ze zlokalizowaniem. Wyciągnąłem wszystkie ze skrzynki bezpieczników a on "tyka" dalej. Doszedłem do wniosku, że mogą znajdować się pod skrzynką. Pod kierownicą nic nie ma. Miał ktoś z tym styczność??

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#13 Post autor: tomek8308 »

Kod błędu który podajesz B371C mówi, że silnik 2 powinien to być prawy - nie komunikuje się ze sterownikiem. Silnik musi posiadać we wtyczce 4 przewody dwa grube doprowadzają napięcie, a dwa cienkie to komunikacja ze sterownikiem. Albo zaśniedziała wtyczka albo padł w silniku moduł komunikacyjny. Po prostu nie wysyła informacji - sterownik go nie widzi więc nie pozwala uruchomić wycieraczek bo nie zna ich położenia stwierdza mogą się uszkodzić. Teoretycznie jak odepniesz wtyczkę od sprawnej wycieraczki to powinien pojawić się drugi kod błędu dotyczący wycieraczki 1.

Awatar użytkownika
misio112
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2016, 22:38
Imię: Robert
Lokalizacja: Busko
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DTH

#14 Post autor: misio112 »

tomek8308 pisze: 09 lis 2020, 06:56 Kod błędu który podajesz B371C mówi, że silnik 2 powinien to być prawy - nie komunikuje się ze sterownikiem. Silnik musi posiadać we wtyczce 4 przewody dwa grube doprowadzają napięcie, a dwa cienkie to komunikacja ze sterownikiem. Albo zaśniedziała wtyczka albo padł w silniku moduł komunikacyjny. Po prostu nie wysyła informacji - sterownik go nie widzi więc nie pozwala uruchomić wycieraczek bo nie zna ich położenia stwierdza mogą się uszkodzić. Teoretycznie jak odepniesz wtyczkę od sprawnej wycieraczki to powinien pojawić się drugi kod błędu dotyczący wycieraczki 1.
Dokładnie. Jestem po konsultacji z elektrykiem i potwierdził, że padła elektronika silnika drugiego. Już zamówiony, jak zadziała napiszę.

Awatar użytkownika
misio112
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2016, 22:38
Imię: Robert
Lokalizacja: Busko
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DTH

#15 Post autor: misio112 »

I po bólu. Wymiana silnika nic nie wniosła. Komputerem nie byłem wstanie "ruszyć" przekaźnika wycieraczek. Okazało się, że oba silniki musza się komunikować, a nie robiły tak ponieważ uszkodził się kabel pomiędzy nimi. Temat ogarnięty można śmigać w deszczu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”