Witam wszystkich.
Czy ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać:
Posiadam Zafire 2015 z automatycznymi światłami. Za dnia mimo ustawienia świateł na AUTO, światła dzienne nie zapalają się. Po zmroku lub zasłonięciu czujnika zmierzchu wszystko działa prawidłowo, wszystkie żarówki są w porządku.
Automatyczne światła dzienne
Moderator: Sebu$
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8175
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Nie wiem jak w ZC jest to rozwiązane, ale w ZB po podłączeniu Op-coma trzeba ustawić wariant 5.
Wtedy jako dzienne zapalają się światła tylko z przodu.
Po wjechaniu do tunelu lub jak się zrobi ciemniej zapalają się normalne światła tak jak powinny.
Czujnik zmierzchu działa poprawnie i załącza je
Wtedy jako dzienne zapalają się światła tylko z przodu.
Po wjechaniu do tunelu lub jak się zrobi ciemniej zapalają się normalne światła tak jak powinny.
Czujnik zmierzchu działa poprawnie i załącza je
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2290
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
ZB a ZC to jest inny system
A teraz opis wyłącznika z bliźniaczej ASTRY J
Obecnie niemal wszystkie urządzenia elektryczne sterowane są poprzez moduł komputera, a wszelkie wyłączniki i przełączniki nie służą już do załączania tych
urządzeń, ale pełnią rolę przekazywania "żądań od użytkownika do komputera" i tak jest m.in ze światłami.
Włączniki świateł zarówno bez funkcji AUTO jak i z funkcją AUTO sposób i podłączenia oraz liczba przewodów jest taka sama.
Jednak jest to sprawa logiki.
W wyłączniku z trzema pozycjami (bez AUTO) każde ustawienie powoduje podanie masy na odpowiedni pin wyłącznika:
- masa to pin 6
- ustawienie O to podanie masy na pin 5 (Żądanie świateł dziennych)
- ustawienie świateł postojowych to podanie masy na pin 3 (Żądanie świateł postojowych)
- ustawienie świateł mijania to podanie masy na pin 4 i na pin 3 (Żądanie świateł mijania i oczywiście postojowych)
W wyłączniku z czterema pozycjami (z AUTO) nie każde ustawienie powoduje podanie masy na odpowiedni pin wyłącznika:
- tak samo masa to pin 6
- tak samo ustawienie O to podanie masy na pin 5 (Żądanie świateł dziennych, lub zgaszenia świateł do jazdy dziennej w wersji <2011r.)
- tak samo ustawienie świateł postojowych to podanie masy na pin 3 (Żądanie świateł postojowych)
- tak samo ustawienie świateł mijania to podanie masy na pin 4 i na pin 3 (Żądanie świateł mijania i oczywiście postojowych)
- lecz ustawienie AUTO jest to ustawienie które nic nie zwiera do masy, w tym ustawieniu nie ma sygnału do komputera, nic nie żądamy to komputer decyduje o światłach.
A teraz ciekawostka Astrze MY'12 wyprodukowanej pod koniec października 2011 wyposażonej w AFL przekręcenie pokrętła w pozycję "0" powoduje wyłączenie świateł do jazdy dziennej, kolejne przełączenie na "0" daje skutek odwrotny czyli włączenie ich.
Prawdopodobnie musisz ustawić w komputerze opcję skandynawską i światła włączą się zawsze.
A teraz opis wyłącznika z bliźniaczej ASTRY J
Obecnie niemal wszystkie urządzenia elektryczne sterowane są poprzez moduł komputera, a wszelkie wyłączniki i przełączniki nie służą już do załączania tych
urządzeń, ale pełnią rolę przekazywania "żądań od użytkownika do komputera" i tak jest m.in ze światłami.
Włączniki świateł zarówno bez funkcji AUTO jak i z funkcją AUTO sposób i podłączenia oraz liczba przewodów jest taka sama.
Jednak jest to sprawa logiki.
W wyłączniku z trzema pozycjami (bez AUTO) każde ustawienie powoduje podanie masy na odpowiedni pin wyłącznika:
- masa to pin 6
- ustawienie O to podanie masy na pin 5 (Żądanie świateł dziennych)
- ustawienie świateł postojowych to podanie masy na pin 3 (Żądanie świateł postojowych)
- ustawienie świateł mijania to podanie masy na pin 4 i na pin 3 (Żądanie świateł mijania i oczywiście postojowych)
W wyłączniku z czterema pozycjami (z AUTO) nie każde ustawienie powoduje podanie masy na odpowiedni pin wyłącznika:
- tak samo masa to pin 6
- tak samo ustawienie O to podanie masy na pin 5 (Żądanie świateł dziennych, lub zgaszenia świateł do jazdy dziennej w wersji <2011r.)
- tak samo ustawienie świateł postojowych to podanie masy na pin 3 (Żądanie świateł postojowych)
- tak samo ustawienie świateł mijania to podanie masy na pin 4 i na pin 3 (Żądanie świateł mijania i oczywiście postojowych)
- lecz ustawienie AUTO jest to ustawienie które nic nie zwiera do masy, w tym ustawieniu nie ma sygnału do komputera, nic nie żądamy to komputer decyduje o światłach.
A teraz ciekawostka Astrze MY'12 wyprodukowanej pod koniec października 2011 wyposażonej w AFL przekręcenie pokrętła w pozycję "0" powoduje wyłączenie świateł do jazdy dziennej, kolejne przełączenie na "0" daje skutek odwrotny czyli włączenie ich.
Prawdopodobnie musisz ustawić w komputerze opcję skandynawską i światła włączą się zawsze.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2290
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Jestem na etapie tłumaczenia sam naprawiam Zafira C i pisze tak ,,W zależności od konfiguracji samochód może być wyposażony w system automatycznego sterowania oświetleniem zewnętrznym. W tym przypadku uchwyt włącznika oświetlenia zewnętrznego posiada dodatkową pozycję „AUTO”, w której reflektory są sterowane automatycznie w zależności od stopnia oświetlenia zewnętrznego."'
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253