Hej,
Mam pytanie, czy pęknięta podkładka piasty przedniej (czesc 7/8, nr prawdopodobnie 11547142
https://sklep.fijalkowski.pl/pl/p/PODKL ... NIEJ-/3384
może powodować błąd ABS?
Serwis nie ma pomysłu gdzie szukać usterki, komputer pokazuje błąd zasilania pompy ABS.
Sprawdzili bezpieczniki, czujniki - mówią że jest ok.
Grzebali wybitnie przy demontażu półosi wymieniając rozrząd - odrębny post.
Wczoraj znaleźli tę podkładkę połamaną, bez wystających zębów i mówią, że to na pewno to daje błąd ABS-u.
Stąd pytanie, czy taka podkładka rzeczywiście wpływa na pracę ABS?
m.
ABS błąd
Moderator: Sebu$
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2288
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Pewności ci nikt nie da ,lecz skoro te wąsy są w podkładce to nie do ozdoby .
Trzeba założyć nową i oczekiwać rezultatów.
Wiązka (kostki ABS-u były czyszczone ),może czujnik w piaście do wymiany ----- JAKIE KODY BŁĘDÓW !
Trzeba założyć nową i oczekiwać rezultatów.
Wiązka (kostki ABS-u były czyszczone ),może czujnik w piaście do wymiany ----- JAKIE KODY BŁĘDÓW !
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 cze 2023, 20:27
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Dulliken
- Auto: Opel Zafira Tourer 1.6 CDTi Man.
- Model: ZT
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Samochód odebrany, można rzec: naprawiony.
Na komputerze kodów błędów z komputera nie ma. Auto jedzie tak jak powinno.
Jak się okazuje ów podkładki piasty grają ważną role. Tworzą właściwe położenie półosi i pierścienia ABS względem czujników ABS. A przy okazji wystające bolce czyszczą z błota pierścienie.
Po zamontowaniu podkładek i jeździe testowej błędy zniknęły.
Epilog:
Naprawa auta trwała 1,5 m-ca. Ilość problemów, pomyłek zaskoczyłaby nawet mistrza Bareję.
Główny powód: zadufanie w sobie młodego mechanika, brak pokory ale tez brak kontroli przez właściciela.
Rozrząd wymieniał młodzik bez należytej wiedzy, doświadczenia. Zamiast pytać, brnął i o włos nie zniszczył silnika. Przesuniecie na fazach było o ok 2mm. Nie używanie dedykowanej blokady, ordynarne okłamywanie klienta i pracodawcy maja smutny final.
Błędy się zdarzają. Ale wypieranie pomyłki która mogła zniszczyć silnik, brak elementarnego poczucia odpowiedzialności tego konkretnego mechanika skreślają.
W efekcie stracił prace.
Ja straciłem 1,5 m-ca, worek nerwów i zaufania.
Teraz mam nadzieje jeździć i się cieszyć autem.
Szukając pozytywów:
Mam nowy rozrząd, zregenerowane turbo, wyczyszczony kolektor i EGR, nowe półosie.
Czas na wakacje
m.
Na komputerze kodów błędów z komputera nie ma. Auto jedzie tak jak powinno.
Jak się okazuje ów podkładki piasty grają ważną role. Tworzą właściwe położenie półosi i pierścienia ABS względem czujników ABS. A przy okazji wystające bolce czyszczą z błota pierścienie.
Po zamontowaniu podkładek i jeździe testowej błędy zniknęły.
Epilog:
Naprawa auta trwała 1,5 m-ca. Ilość problemów, pomyłek zaskoczyłaby nawet mistrza Bareję.
Główny powód: zadufanie w sobie młodego mechanika, brak pokory ale tez brak kontroli przez właściciela.
Rozrząd wymieniał młodzik bez należytej wiedzy, doświadczenia. Zamiast pytać, brnął i o włos nie zniszczył silnika. Przesuniecie na fazach było o ok 2mm. Nie używanie dedykowanej blokady, ordynarne okłamywanie klienta i pracodawcy maja smutny final.
Błędy się zdarzają. Ale wypieranie pomyłki która mogła zniszczyć silnik, brak elementarnego poczucia odpowiedzialności tego konkretnego mechanika skreślają.
W efekcie stracił prace.
Ja straciłem 1,5 m-ca, worek nerwów i zaufania.
Teraz mam nadzieje jeździć i się cieszyć autem.
Szukając pozytywów:
Mam nowy rozrząd, zregenerowane turbo, wyczyszczony kolektor i EGR, nowe półosie.
Czas na wakacje
m.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2023, 23:38 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki