Problem z ładowaniem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Jędrek73
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 30 paź 2015, 20:55
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stanisławów
Auto: opel zafira c tourer 2.0 cdti cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

Problem z ładowaniem

#1 Post autor: Jędrek73 »

Witam.
Alternator mam po naprawie a ładowanie po odpaleniu jest około 14,2V po przejechaniu paru kilometrów i rozgrzaniu silnika spada do 12,5V czasami rośnie do 13,8V, regulator napięcia podobno sprawny co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Jak ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny to niech da znać.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2024, 18:39 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2290
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Z upływem czasu material tak się utlenił, że nie ma dobrego polaczenia miedzy przewodem i samą klemą. Dopiero jej wymiana pozwoli uzyskać napięcie lądowania powyżej 14,4 V.
Kontrola przewodu pierw na alternatorze i na aku pozwoli stwierdzić jakie straty są na kablu.
Jeżeli są straty wystarczy dołożyć nowy .

Jędrek73
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 30 paź 2015, 20:55
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stanisławów
Auto: opel zafira c tourer 2.0 cdti cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#3 Post autor: Jędrek73 »

Dzięki kolego zrobię tak jak napisałeś. Pozdrawiam.

Szczupły
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: 27 lis 2017, 23:24
Imię: Marcin
Lokalizacja: Śląsk
Auto: ZA OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#4 Post autor: Szczupły »

Ładowanie nie powinno przekroczyć 14,4V. 13,8-14,2 to dobre ładowanie.
Życie jest za krótkie żeby jeździć kombi w dieslu

Jędrek73
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 30 paź 2015, 20:55
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stanisławów
Auto: opel zafira c tourer 2.0 cdti cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#5 Post autor: Jędrek73 »

Witam.
Wiem że to dobre ładowanie ale martwią mnie te spadki do 12.5V. Wszystkie połączenie wydają się sprawne a po przejechaniu paru kilometrów ładowanie spada do 12.5V. Pozdrawiam.

nogazm
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 12 mar 2015, 07:25
Imię: Marek
Lokalizacja: Olkusz
Auto: ZAFIRA C
Model: TOURER
Oznaczenie silnika: NET1.4
Gender:

#6 Post autor: nogazm »

Witam
W zafirze c jest tak zwany inteligentny system ładowania. Alternator jest z "elektroniczny regulatorem". Napięcie ładowania może się wahać od 12 V do nawet 15,5 V w zależności od stopnia naładowania akumulatora i obciążenia. Może być po odpaleniu np. 14,8 V a po przejechaniu paru kilometrów np. 12,2 V. Proszę poczytać trochę o na forum innych aspektach elektronicznych i o astrze J - to samo co zafira c.
Pozdrawiam
nogazm
qwerty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”