Witam.
Alternator mam po naprawie a ładowanie po odpaleniu jest około 14,2V po przejechaniu paru kilometrów i rozgrzaniu silnika spada do 12,5V czasami rośnie do 13,8V, regulator napięcia podobno sprawny co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Jak ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny to niech da znać.
Pozdrawiam.
Problem z ładowaniem
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 paź 2015, 20:55
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stanisławów
- Auto: opel zafira c tourer 2.0 cdti cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Problem z ładowaniem
Ostatnio zmieniony 17 lip 2024, 18:39 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2290
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Z upływem czasu material tak się utlenił, że nie ma dobrego polaczenia miedzy przewodem i samą klemą. Dopiero jej wymiana pozwoli uzyskać napięcie lądowania powyżej 14,4 V.
Kontrola przewodu pierw na alternatorze i na aku pozwoli stwierdzić jakie straty są na kablu.
Jeżeli są straty wystarczy dołożyć nowy .
Kontrola przewodu pierw na alternatorze i na aku pozwoli stwierdzić jakie straty są na kablu.
Jeżeli są straty wystarczy dołożyć nowy .
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 30 paź 2015, 20:55
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stanisławów
- Auto: opel zafira c tourer 2.0 cdti cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Witam.
Wiem że to dobre ładowanie ale martwią mnie te spadki do 12.5V. Wszystkie połączenie wydają się sprawne a po przejechaniu paru kilometrów ładowanie spada do 12.5V. Pozdrawiam.
Wiem że to dobre ładowanie ale martwią mnie te spadki do 12.5V. Wszystkie połączenie wydają się sprawne a po przejechaniu paru kilometrów ładowanie spada do 12.5V. Pozdrawiam.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 mar 2015, 07:25
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Olkusz
- Auto: ZAFIRA C
- Model: TOURER
- Oznaczenie silnika: NET1.4
- Gender:
Witam
W zafirze c jest tak zwany inteligentny system ładowania. Alternator jest z "elektroniczny regulatorem". Napięcie ładowania może się wahać od 12 V do nawet 15,5 V w zależności od stopnia naładowania akumulatora i obciążenia. Może być po odpaleniu np. 14,8 V a po przejechaniu paru kilometrów np. 12,2 V. Proszę poczytać trochę o na forum innych aspektach elektronicznych i o astrze J - to samo co zafira c.
Pozdrawiam
nogazm
W zafirze c jest tak zwany inteligentny system ładowania. Alternator jest z "elektroniczny regulatorem". Napięcie ładowania może się wahać od 12 V do nawet 15,5 V w zależności od stopnia naładowania akumulatora i obciążenia. Może być po odpaleniu np. 14,8 V a po przejechaniu paru kilometrów np. 12,2 V. Proszę poczytać trochę o na forum innych aspektach elektronicznych i o astrze J - to samo co zafira c.
Pozdrawiam
nogazm
qwerty