Czujnik poziomu paliwa
Moderator: Sebu$
Czujnik poziomu paliwa
Witam, mam Opla Zafirę Tourer diesel 2.0 z 2012r.
Od jakiegoś czasu przywiesza mi się kontrolka poziomu paliwa i np. przy zasięgu możliwym do przejechania na posiadanym paliwie wynoszący 160km, gwałtownie opada wskazówka i rezerwa zaczyna po chwili migać. Do tej pory po zatankowaniu kontrolka po pewnym czasie przestawała komunikować o niskim poziomie paliwa, natomaiast po wczorajszym komunikacie i zatankowaniu baku do pełna, mimo przejechania kilkunastu kilometrów, komunikat nie zniknął i wskazówka do dziś ciągle jest na czerwonej kresce.
Samochód codziennie porusza się w mieście jak i poza nim, więc zużycie jest różne.
Pomóżcie.
Od jakiegoś czasu przywiesza mi się kontrolka poziomu paliwa i np. przy zasięgu możliwym do przejechania na posiadanym paliwie wynoszący 160km, gwałtownie opada wskazówka i rezerwa zaczyna po chwili migać. Do tej pory po zatankowaniu kontrolka po pewnym czasie przestawała komunikować o niskim poziomie paliwa, natomaiast po wczorajszym komunikacie i zatankowaniu baku do pełna, mimo przejechania kilkunastu kilometrów, komunikat nie zniknął i wskazówka do dziś ciągle jest na czerwonej kresce.
Samochód codziennie porusza się w mieście jak i poza nim, więc zużycie jest różne.
Pomóżcie.
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Mi to wygląda jakby podwiesił się pływak w baku.
Pojeźdź trochę. Jak będzie mniej paliwa to może podczas ruchu paliwa w baku pływak się ruszy.
Tylko wcześniej skasuj sobie licznik przebiegu dziennego, żebyś wiedziała ile kilometrów przejechałaś
Pojeźdź trochę. Jak będzie mniej paliwa to może podczas ruchu paliwa w baku pływak się ruszy.
Tylko wcześniej skasuj sobie licznik przebiegu dziennego, żebyś wiedziała ile kilometrów przejechałaś
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
Potwierdzam, że gdy pojawia się komunikat "Niski poziom paliwa" można go skasować przyciskiem na szczycie manetki kierunkowskazów, ale po dalszym spadku poziomu paliwa komunikatu pojawia się i już nie da się skasować. Nie sprawdziłem tego, ale być może jest to odpowiednik świecenia kontrolki rezerwy najpierw w sposób ciągły, a później (gdy już jest na prawdę mało paliwa) migająco.
Mnie na początku też pływak zalewało - okazało się, że muszę zerwać z moim przyzwyczajeniem z poprzedniego samochodu. A było ono takie, że jak mi przy tankowaniu po raz pierwszy odbijał nalewak to dalej dolewałem do drugiego lub trzeciego odbicia - tak pod sam korek. Efekt był taki że utopiony pływak w ZC przez 1/4 baku nie wracał i pokazywał stan z przed tankowania a pod koniec baku wariował i miał spore wahania. Teraz leję tylko do pierwszego odbicia i jest wszystko super.
- paucio
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 11 mar 2015, 12:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira 1.6
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
- Gender:
Witam, dziś podczas jazdy w trasie nagle zaczęła szybko opadać wskazówka paliwa aż do zaświecenia kontrolki dystrybutora oraz spadał drastycznie zasięg przy niezmienionym zużyciu paliwa pokazywanym na wyświetlaczu. Po zatrzymaniu wskazówka odbiła do góry. W baku powstało podciśnienie, czy to może być przyczyną? Gdzie znajduje się odpowietrznik baku bo u mnie chyba się przytkał. Czy nawiercenie otworu w korku nie spowoduje dostawania się wody do zbiornika?
Miałem dokładnie to samo. Podciśnienie w baku powodowało szybkie opadanie pływaka i błędne wskazania. Z otwartym korkiem dojechałem do warsztatu. Okazało się, że zatkany był zawór odpowietrzający bak. Dzisiejsze wymogi "eko" nakazują, aby opary z baku nie wydostawały się na zewnątrz i dlatego zastosowano ten zawór. Gdy w baku powstaje nadciśnienie (np. wysoka temperatura) to przez ten zawór powietrze jest zasysane do kolektora. I odwrotnie - przy podciśnieniu (mrozy) przez zawór dopływa powietrze.
W moim przypadku w przewodzie odpowietrzającym i w samym zaworze było tyle syfu, że konieczna była wymiana.
Pozdrawiam
W moim przypadku w przewodzie odpowietrzającym i w samym zaworze było tyle syfu, że konieczna była wymiana.
Pozdrawiam