Strona 1 z 1

Czujnik poziomu paliwa

: 08 kwie 2015, 08:48
autor: .dot
Witam, mam Opla Zafirę Tourer diesel 2.0 z 2012r.

Od jakiegoś czasu przywiesza mi się kontrolka poziomu paliwa i np. przy zasięgu możliwym do przejechania na posiadanym paliwie wynoszący 160km, gwałtownie opada wskazówka i rezerwa zaczyna po chwili migać. Do tej pory po zatankowaniu kontrolka po pewnym czasie przestawała komunikować o niskim poziomie paliwa, natomaiast po wczorajszym komunikacie i zatankowaniu baku do pełna, mimo przejechania kilkunastu kilometrów, komunikat nie zniknął i wskazówka do dziś ciągle jest na czerwonej kresce.

Samochód codziennie porusza się w mieście jak i poza nim, więc zużycie jest różne.

Pomóżcie.

: 08 kwie 2015, 13:02
autor: franki
A u Ciebie zegary przy uruchomieniu silnika jadą do końca, wracają dopiero ustawiają się na pozycji wskazywanej?

Co pokazuje komp w pozycji zasięg ?

: 08 kwie 2015, 15:42
autor: .dot
Wskazówka po uruchomieniu silnika odbija od 1 i wraca do 0. Natomiast jeśli chodzi o zasięg to nie mogę go sprawdzić ponieważ wyświetlacz przy wskaźnikach jest zablokowany przez komunikat "Niski poziom paliwa" którego nie można wyłączyć żadnym przyciskiem.

: 08 kwie 2015, 15:43
autor: franki
A ten przycisk na szczycie lewego przełącznika także nie działa?

: 08 kwie 2015, 16:19
autor: .dot
Niestety ale nie reaguje. Na monitorze nawigacji też pojawia sie komunikat ale jest możliwość jego wyłączenia i dostania sie do dostępnych funkcji.

: 08 kwie 2015, 17:32
autor: franki
Mi to wygląda jakby podwiesił się pływak w baku.
Pojeźdź trochę. Jak będzie mniej paliwa to może podczas ruchu paliwa w baku pływak się ruszy.
Tylko wcześniej skasuj sobie licznik przebiegu dziennego, żebyś wiedziała ile kilometrów przejechałaś :)

: 08 kwie 2015, 17:40
autor: .dot
Dziękuję za radę. Mam nadzieję że faktycznie w końcu wskaźnik wróci do normy sam. Parę razy taka sytuacja miała miejsce ale po chwili wracało do normy, a tu już kolejny dzień.

Licznik spisałam, bo niestety dzienny też mam zablokowany :(

Pozdrawiam.

: 13 kwie 2015, 09:06
autor: DD
Potwierdzam, że gdy pojawia się komunikat "Niski poziom paliwa" można go skasować przyciskiem na szczycie manetki kierunkowskazów, ale po dalszym spadku poziomu paliwa komunikatu pojawia się i już nie da się skasować. Nie sprawdziłem tego, ale być może jest to odpowiednik świecenia kontrolki rezerwy najpierw w sposób ciągły, a później (gdy już jest na prawdę mało paliwa) migająco.

: 13 kwie 2015, 09:21
autor: .dot
Niestety w tym wypadku coś musiało się zawiesić. Po przejechaniu kilkuset kilometrów i stanie baku na poziomie 2/3 wskaźnik się odblokował a komunikat znikł. Czary.

: 13 kwie 2015, 10:29
autor: franki
Proponuje nie wyjeżdżać paliwa do końca, tankować przy 1/3 lub 1/4 baku

: 13 kwie 2015, 10:58
autor: .dot
Myślę że nawet 1/3, bo przy 1/4 wskazówka nie wiadomo kiedy opada na 0 a kontrolka miga. To tak ku przestrodze innym.

: 13 kwie 2015, 16:27
autor: mbaranek
Ja u siebie juz kilka razy wyjezdzalem paliwo tak ze zasieg byl okolo 30-40km i nigdy problemow nie bylo. Mowia ze nie jest to dobrze bo z koncowka paliwa moze byc wytracona parafina lub woda, ale ja problemow narazie nie widze.

: 25 sie 2015, 18:09
autor: hoyas
Mnie na początku też pływak zalewało - okazało się, że muszę zerwać z moim przyzwyczajeniem z poprzedniego samochodu. A było ono takie, że jak mi przy tankowaniu po raz pierwszy odbijał nalewak to dalej dolewałem do drugiego lub trzeciego odbicia - tak pod sam korek. Efekt był taki że utopiony pływak w ZC przez 1/4 baku nie wracał i pokazywał stan z przed tankowania a pod koniec baku wariował i miał spore wahania. Teraz leję tylko do pierwszego odbicia i jest wszystko super.

;)

: 15 maja 2016, 18:27
autor: paucio
Witam, dziś podczas jazdy w trasie nagle zaczęła szybko opadać wskazówka paliwa aż do zaświecenia kontrolki dystrybutora oraz spadał drastycznie zasięg przy niezmienionym zużyciu paliwa pokazywanym na wyświetlaczu. Po zatrzymaniu wskazówka odbiła do góry. W baku powstało podciśnienie, czy to może być przyczyną? Gdzie znajduje się odpowietrznik baku bo u mnie chyba się przytkał. Czy nawiercenie otworu w korku nie spowoduje dostawania się wody do zbiornika?

: 16 maja 2016, 18:19
autor: Xano
Miałem dokładnie to samo. Podciśnienie w baku powodowało szybkie opadanie pływaka i błędne wskazania. Z otwartym korkiem dojechałem do warsztatu. Okazało się, że zatkany był zawór odpowietrzający bak. Dzisiejsze wymogi "eko" nakazują, aby opary z baku nie wydostawały się na zewnątrz i dlatego zastosowano ten zawór. Gdy w baku powstaje nadciśnienie (np. wysoka temperatura) to przez ten zawór powietrze jest zasysane do kolektora. I odwrotnie - przy podciśnieniu (mrozy) przez zawór dopływa powietrze.
W moim przypadku w przewodzie odpowietrzającym i w samym zaworze było tyle syfu, że konieczna była wymiana.
Pozdrawiam