Światła pozycyjne na klapie bagażnika

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
pijacko
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 29 gru 2015, 15:58
Imię: Piotr
Lokalizacja: Milanówek - Polska
Auto: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTC
Gender:

Światła pozycyjne na klapie bagażnika

#1 Post autor: pijacko »

W trakcie wymiany żarówki światła cofania zauważyłem, że do czerwonego trójkącika nad lampą cofania dochodzą dwa przewody. W Zośce wyposażonej w światła LED ten trójkącik się świeci, w pojeździe ze zwykłymi światłami nie. Czy podłączał ktoś te światła?
Załączniki
led.png
led.png (98.75 KiB) Przejrzano 1776 razy
tył.png
tył.png (46 KiB) Przejrzano 1776 razy

Awatar użytkownika
dawkus
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 01 mar 2014, 15:54
Imię: Dawid
Lokalizacja: CH
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: ZZZ

#2 Post autor: dawkus »

I coś wykombinowałeś?

Awatar użytkownika
pijacko
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 29 gru 2015, 15:58
Imię: Piotr
Lokalizacja: Milanówek - Polska
Auto: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTC
Gender:

#3 Post autor: pijacko »

Czekam na cieplejsze dni, ale jeszcze raz dokładnie się przyjrzałem, lampa na klapie jest dokładnie taka jak w samochodach wyposażonych w światła ledowe. Będę próbował i dam znać.

Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#4 Post autor: evolution1zafir »

Obrazek

Przewody żółty z czarnym?

Awatar użytkownika
evolution1zafir
Mieszkaniec
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2015, 13:52
Imię: EVO
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#5 Post autor: evolution1zafir »

Dziś zdemontowałem u siebie tą lampę i niestety nie ma oryginalnego gniazda pod żarówkę.
Jedyna opcja to wywiercić otwór pod bazę nowej żarówki i wtedy podpiąć przewód o którym wspomniano ewentualnie z oświetlenia tablicy rej. Jednak przed lepiej sprawdzić czy po podpięciu żarówki nie wyskoczy jakiś śmieszny canowski błąd. Ale czy robota warta świeczki? W/g mnie nie bo to będzie druciarstwo.
Obrazek

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: rafant4011 »

Faktycznie, albo poszukaj jakiejś ciapniętej w tyłek z Ledami i potłuczonym kloszem, będziesz miał co przeszczepić...

Awatar użytkownika
radek12
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Londyn
Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
Model: ZafiraC130KM96kW
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#7 Post autor: radek12 »

pijacko pisze:W trakcie wymiany żarówki światła cofania zauważyłem, że do czerwonego trójkącika nad lampą cofania dochodzą dwa przewody. W Zośce wyposażonej w światła LED ten trójkącik się świeci, w pojeździe ze zwykłymi światłami nie. Czy podłączał ktoś te światła?
Podobna historia z tylnymi lampami przeciwmgielnymi. Fabrycznie świeci tylko jedna,ta przy osi jezdni. Druga lampa to atrapa bez żarówki i zalana plastikiem bez możliwości jej włożenia. Auto angielskie jeździ po drugiej stronie i oś jezdni jest po przeciwnej stronie. Po kontroli auta przez Inspekcję Drogową w Polsce skończyło się tylko pouczeniem (jako że auto jest tranzytem), że nieświecąca lampa jest w sprzeczności z polskimi przepisami(prawdopodobnie też z europejskimi).
Wywiercenie otworu nic nie daje bo oprawka żarówki ma kilka różnych zaczepów, o różnych szerokościach i głębokościach i nie da się jej kupić oddzielnie(tylko z lampą). Kupiłem drugą nową lampę i przylutowałem do istniejącej. Potrzebny był wtyk TE Connectivity Amp Superseal 282080-1, 2 styki żeńskie 0.75-1.5mm2 20-16AWG TE Connectivity 183025-1, dwie żółte uszczelki na żyły przewodu TE Connectivity 281934-2, kilka metrów przewodu linki 2x0.5mm2, szczypce do zaciśnięcia styków i kilka cm koszulek termokurczliwych(może być taśma izolacyjna), zapalniczka do papierosów do zaciśnięcia koszulek termokurczliwych. Oryginalne żarówki zastąpiłem ledowymi i system elektryczny auta nie pokazuje błędów-wychodzi na to,że nie sprawdza tych żarówek.

Przy okazji, wszyscy podróżujący tranzytem, pamiętajcie aby mieć wszystko to co kraje przez które przejeżdżacie wymagają, czyli:
-Francja: apteczka, trójkąt, gaśnica, komplet zapasowych zewnętrznych żarówek po jednej na każdą, kamizelki odblaskowe po jednej na każdego pasażera-muszą być w kabinie auta-nie w bagażniku-w bagażniku=mandat, nalepka z tyłu auta z jakiego kraju auto pochodzi jeśli tablice rejestracyjne nie są unijne(polska flaga biało/czerwona + PL nie jest rozpoznawalny przez Unię Europejską i =mandat, znak unijny to 12 gwiazdek + PL), 2 alkotesty(trzeba mieć ale nie ma za brak mandatu), nalepki na przednie lampy minimalizujące oślepianie innych w przypadku auta angielskiego.
-Belgia, Holandia, Niemcy, Polska wszystko jak wymienione wyżej poza żarówkami, kamizelkami i alkotestami. Posiadanie tego uchroni Was przed wysokimi mandatami i zatrzymaniem auta-bez np nalepek w Niemczech, auto jest uznawane za niesprawne technicznie i nie może kontynuować jazdy.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2017, 22:05 przez radek12, łącznie zmieniany 8 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”