Znika wspomaganie
Moderator: Sebu$
Znika wspomaganie
Witajcie.
Przeszukałem forum, ale nie znalazłem interesującego mnie tematu dotyczącego wspomagania kierownicy. Spotkał się może ktoś z zanikającym od czasu do czasu wspomaganiem ?
Podczas jazdy zapala się kontrolka i równocześnie brak wspomagania. Po kilkuminutowym postoju i ponownym uruchomieniu wspomaganie wraca i jest ok. Czasem spokój jest przez parę dni, ale wcześniej czy później problem wraca.
Bylem na diagnostyce i wyszło, że padnięty jest czujnik skrętu kierownicy. W zasadzie sprawa jasna, bo wiadomo o co chodzi, ale może ktoś to przechodził ? Może czujnik sam w sobie jest ok i czy możliwe, że coś z połączeniem jest nie tak, np z kostką ?
Proszę o opinie,
Pozdrawiam.
Proszę pisać zgodnie z zasadami ortografii, interpunkcji i gramatyki języka polskiego.
regulamin ZKP §2 pkt 6.
Poprawiłem
Przeszukałem forum, ale nie znalazłem interesującego mnie tematu dotyczącego wspomagania kierownicy. Spotkał się może ktoś z zanikającym od czasu do czasu wspomaganiem ?
Podczas jazdy zapala się kontrolka i równocześnie brak wspomagania. Po kilkuminutowym postoju i ponownym uruchomieniu wspomaganie wraca i jest ok. Czasem spokój jest przez parę dni, ale wcześniej czy później problem wraca.
Bylem na diagnostyce i wyszło, że padnięty jest czujnik skrętu kierownicy. W zasadzie sprawa jasna, bo wiadomo o co chodzi, ale może ktoś to przechodził ? Może czujnik sam w sobie jest ok i czy możliwe, że coś z połączeniem jest nie tak, np z kostką ?
Proszę o opinie,
Pozdrawiam.
Proszę pisać zgodnie z zasadami ortografii, interpunkcji i gramatyki języka polskiego.
regulamin ZKP §2 pkt 6.
Poprawiłem
Ostatnio zmieniony 30 paź 2019, 20:20 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
- radek12
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Londyn
- Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
- Model: ZafiraC130KM96kW
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Spotkałem się z tego typu historią że jeśli nie ma połączenia między ECU(moduł sterujący samochodu) a czujnikem lub jest połączenie o zbyt dużej rezystancji(np. zaśniedziałe styki) to ECU odczytuje to jako uszkodzony czujnik. Wyjmij wtyczki z ECU, spryskaj gniazda ECU i wtyczki WD40(śmiało bez obaw-WD40 jest izolatorem nie przewodzi prądu) i tak samo na wspomaganiu. I chyba tyle co sam możesz zrobić, później to już wymiana czujnika.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wd40 to co najwyżej nadaje się zawiasy posmarować , do konwektorów to preparat Kontakt
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- radek12
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Londyn
- Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
- Model: ZafiraC130KM96kW
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Nie nadaje się do zawiasów bo nie jest smarem a płynem czyszczącym. Do zawiasów smar stały. Kontakt jest preparatem czyszczącym a nie konserwującym, z zawartością isopropanolu który powoduje jego szybkie odparowanie(osuszenie), czyści ale nie konserwuje jak to w przypadku WD40 które poza czyszczeniem zostawia na stykach cienką warstwę konserwującą(ochronną)-wypierającą(stanowiącą barierę)wilgoć-styk nie zaśniedzieje, zardzewieje.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2019, 02:11 przez radek12, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A16XNT
- Gender:
Jak styk nie kontaktuje, to się go oczyszcza, a nie konserwuje. Zakonserwować, to można już połączone ze sobą styki. Czyli oczyścić styki kontaktem, złożyć wtyczkę i zakonserwować wd40