czołem
dostaje co jakiś czas (im cieplej tym częściej) błąd P2084 i skłaniam się ku wymianie czujnika... pojawia się pytanie którego... czy tego w DPFie? czy pod maską w katalizatorze?
Korzystając z aplikacji OPL DPF Lite, gdy ustawie odczyt temperatury z czujnika w katalizatorze to czasem jakby świrował (np. temp potrafi rosnąć już po zgaszeniu silnika, wyjęciu kluczyka)
ale... zastanawia mnie jeszcze czy różnica temperatur pomiędzy tymi dwoma czujnikami może być aż tak duża... np gdzieś na postoju czujnik w DPFie wskazywał coś pomiędzy 100-200 stopni celsjusza podczas gdy ten w katalizatorze ponad 300. Dzisiaj podczas wypalania temperatury były bardzie zbliżone i wahały się w przedziale 620-670 stopni Celsjusza.
czy ktoś może przerabiał temat i podpowie na co zwrócić uwagę żeby nie wymienić niepotrzebnie sprawnego czujnika? Bo nie wiem czy ten w DPFie zaniża czy ten w katalizatorze zawyża?
btw czujnik w dpfie ma na sobie numerek 55572422 i gdyby to on był wskazany do wymiany to czy muszę trzymać się tego numeru czy inne do 2.0 biturbo w dpf też będą ok?
P2084 A20DTR
Moderator: Sebu$
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2288
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... pl_or_lpv/
Należy założyć, że instalacja jest sprawna i po prostu trzeba wymienić czujnik temperatury przed filtrem cząstek stałych. Jeśli chodzi o wypalanie DPF, jeśli dużo jeździsz autostradą, wypalanie aktywuje się co 1100-1200km, przy jeździe mieszanej co ok. 700-900km, latem więcej miasta, klima itp. co 500-600km i można to zaobserwować tylko po chwilowym zużyciu paliwa mianowicie odpuszczasz gaz i chwilowe zużycie jest w granicach 0,9L/100km (normalnie powinno być 0.0L/100km). Chyba, że filtr jest już mocno zawalony a nie ma możliwości wypalenia to wtedy zaświeci się kontrolka.
CZUJNIK - Oryginalna część zamienna Opla
Numer Opla: 0855431
Numer GM: 55572422
0855431
Kod GM: 55572422 CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN PO LEWEJ (POZYCJA 2)
0855430
Kod GM: 55570307 CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN, Po prawej RHD (POZYCJA 2)
Kod OEM SILNIKI OGÓLNE - OPEL 55572422, OPEL 055572422, OPEL 0855431, OPEL 855431
Należy założyć, że instalacja jest sprawna i po prostu trzeba wymienić czujnik temperatury przed filtrem cząstek stałych. Jeśli chodzi o wypalanie DPF, jeśli dużo jeździsz autostradą, wypalanie aktywuje się co 1100-1200km, przy jeździe mieszanej co ok. 700-900km, latem więcej miasta, klima itp. co 500-600km i można to zaobserwować tylko po chwilowym zużyciu paliwa mianowicie odpuszczasz gaz i chwilowe zużycie jest w granicach 0,9L/100km (normalnie powinno być 0.0L/100km). Chyba, że filtr jest już mocno zawalony a nie ma możliwości wypalenia to wtedy zaświeci się kontrolka.
CZUJNIK - Oryginalna część zamienna Opla
Numer Opla: 0855431
Numer GM: 55572422
0855431
Kod GM: 55572422 CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN PO LEWEJ (POZYCJA 2)
0855430
Kod GM: 55570307 CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN, Po prawej RHD (POZYCJA 2)
Kod OEM SILNIKI OGÓLNE - OPEL 55572422, OPEL 055572422, OPEL 0855431, OPEL 855431
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 cze 2020, 22:18
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTR
- Gender:
Dzięki Pszczyna
Po nocce, rano odczyt z OPL DPF Lite wskazywal 27 stopni z czujnika w DPF oraz ~200 stopni z czujnika w katalizatorze, w trakcie jazdy czasem utrzymuje się zdecydowana różnica pomiędzy odczytami temperatury, a czasem zbliżają się do siebie
skłaniam się teraz bardziej ku wymianie czujnika w katalizatorze... trochę tam ciasno i zaglądając od góry nie dostrzegłem jeszcze gdzie jest jego wtyczka... moze ktoś ma gdzieś link do stronki ze schematami? gdzieś zapodziałem
wg e-katalogu IC byłby to czujnik GM o kodzie 55575652
z innych objawów (poza awarią na zegarach która pojawia się i znika co jakiś czas) jakie występują to m.in. częstsze wypalanie DPFa co kilkadziesiąt/100/200 km
Po nocce, rano odczyt z OPL DPF Lite wskazywal 27 stopni z czujnika w DPF oraz ~200 stopni z czujnika w katalizatorze, w trakcie jazdy czasem utrzymuje się zdecydowana różnica pomiędzy odczytami temperatury, a czasem zbliżają się do siebie
skłaniam się teraz bardziej ku wymianie czujnika w katalizatorze... trochę tam ciasno i zaglądając od góry nie dostrzegłem jeszcze gdzie jest jego wtyczka... moze ktoś ma gdzieś link do stronki ze schematami? gdzieś zapodziałem
wg e-katalogu IC byłby to czujnik GM o kodzie 55575652
z innych objawów (poza awarią na zegarach która pojawia się i znika co jakiś czas) jakie występują to m.in. częstsze wypalanie DPFa co kilkadziesiąt/100/200 km