P2084 A20DTR
: 10 cze 2021, 00:40
czołem
dostaje co jakiś czas (im cieplej tym częściej) błąd P2084 i skłaniam się ku wymianie czujnika... pojawia się pytanie którego... czy tego w DPFie? czy pod maską w katalizatorze?
Korzystając z aplikacji OPL DPF Lite, gdy ustawie odczyt temperatury z czujnika w katalizatorze to czasem jakby świrował (np. temp potrafi rosnąć już po zgaszeniu silnika, wyjęciu kluczyka)
ale... zastanawia mnie jeszcze czy różnica temperatur pomiędzy tymi dwoma czujnikami może być aż tak duża... np gdzieś na postoju czujnik w DPFie wskazywał coś pomiędzy 100-200 stopni celsjusza podczas gdy ten w katalizatorze ponad 300. Dzisiaj podczas wypalania temperatury były bardzie zbliżone i wahały się w przedziale 620-670 stopni Celsjusza.
czy ktoś może przerabiał temat i podpowie na co zwrócić uwagę żeby nie wymienić niepotrzebnie sprawnego czujnika? Bo nie wiem czy ten w DPFie zaniża czy ten w katalizatorze zawyża?
btw czujnik w dpfie ma na sobie numerek 55572422 i gdyby to on był wskazany do wymiany to czy muszę trzymać się tego numeru czy inne do 2.0 biturbo w dpf też będą ok?
dostaje co jakiś czas (im cieplej tym częściej) błąd P2084 i skłaniam się ku wymianie czujnika... pojawia się pytanie którego... czy tego w DPFie? czy pod maską w katalizatorze?
Korzystając z aplikacji OPL DPF Lite, gdy ustawie odczyt temperatury z czujnika w katalizatorze to czasem jakby świrował (np. temp potrafi rosnąć już po zgaszeniu silnika, wyjęciu kluczyka)
ale... zastanawia mnie jeszcze czy różnica temperatur pomiędzy tymi dwoma czujnikami może być aż tak duża... np gdzieś na postoju czujnik w DPFie wskazywał coś pomiędzy 100-200 stopni celsjusza podczas gdy ten w katalizatorze ponad 300. Dzisiaj podczas wypalania temperatury były bardzie zbliżone i wahały się w przedziale 620-670 stopni Celsjusza.
czy ktoś może przerabiał temat i podpowie na co zwrócić uwagę żeby nie wymienić niepotrzebnie sprawnego czujnika? Bo nie wiem czy ten w DPFie zaniża czy ten w katalizatorze zawyża?
btw czujnik w dpfie ma na sobie numerek 55572422 i gdyby to on był wskazany do wymiany to czy muszę trzymać się tego numeru czy inne do 2.0 biturbo w dpf też będą ok?