Strona 1 z 1
Problem z ładowaniem
: 17 lip 2024, 17:01
autor: Jędrek73
Witam.
Alternator mam po naprawie a ładowanie po odpaleniu jest około 14,2V po przejechaniu paru kilometrów i rozgrzaniu silnika spada do 12,5V czasami rośnie do 13,8V, regulator napięcia podobno sprawny co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Jak ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny to niech da znać.
Pozdrawiam.
Re: Problem z ładowaniem
: 17 lip 2024, 18:48
autor: Pszczyna
Z upływem czasu material tak się utlenił, że nie ma dobrego polaczenia miedzy przewodem i samą klemą. Dopiero jej wymiana pozwoli uzyskać napięcie lądowania powyżej 14,4 V.
Kontrola przewodu pierw na alternatorze i na aku pozwoli stwierdzić jakie straty są na kablu.
Jeżeli są straty wystarczy dołożyć nowy .
Re: Problem z ładowaniem
: 17 lip 2024, 19:38
autor: Jędrek73
Dzięki kolego zrobię tak jak napisałeś. Pozdrawiam.
Re: Problem z ładowaniem
: 18 lip 2024, 08:41
autor: Szczupły
Ładowanie nie powinno przekroczyć 14,4V. 13,8-14,2 to dobre ładowanie.
Re: Problem z ładowaniem
: 27 lip 2024, 17:43
autor: Jędrek73
Witam.
Wiem że to dobre ładowanie ale martwią mnie te spadki do 12.5V. Wszystkie połączenie wydają się sprawne a po przejechaniu paru kilometrów ładowanie spada do 12.5V. Pozdrawiam.
Re: Problem z ładowaniem
: 28 lip 2024, 11:34
autor: nogazm
Witam
W zafirze c jest tak zwany inteligentny system ładowania. Alternator jest z "elektroniczny regulatorem". Napięcie ładowania może się wahać od 12 V do nawet 15,5 V w zależności od stopnia naładowania akumulatora i obciążenia. Może być po odpaleniu np. 14,8 V a po przejechaniu paru kilometrów np. 12,2 V. Proszę poczytać trochę o na forum innych aspektach elektronicznych i o astrze J - to samo co zafira c.
Pozdrawiam
nogazm