Spręžyny tylne Zafira Tourer 2.0 cdti 96 kW 2012
Moderator: Sebu$
- 12Marek
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Pomorze Środkowe
- Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Spręžyny tylne Zafira Tourer 2.0 cdti 96 kW 2012
Mam pęknięty ostatni zwój tylnej prawej sprężyny. Usiłuję nabyć używkę ale mam problem z uzyskaniem takiej jak mam zamontowaną. Na mojej jest oznaczenie AALC a oferowane są z innymi oznaczeniami.
W serwisie Opla podali mi tylko numer katalogowy i podobno nie wiedzą jakie powinno być oznaczenie literowe.
Czy ktoś posiadający taką samą "Zośkę" tzn. 2.0 cdti 96 kW wersja 5 osobowa mogłby rzucić okiem i sprawdzić jakie ma oznaczenia?
Moja nie ma też haka ani bagażnika rowerowego w zderzaku.
Z góry dziękuję.
W serwisie Opla podali mi tylko numer katalogowy i podobno nie wiedzą jakie powinno być oznaczenie literowe.
Czy ktoś posiadający taką samą "Zośkę" tzn. 2.0 cdti 96 kW wersja 5 osobowa mogłby rzucić okiem i sprawdzić jakie ma oznaczenia?
Moja nie ma też haka ani bagażnika rowerowego w zderzaku.
Z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony 27 lip 2017, 21:21 przez 12Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Mam nadzieję, że jesteś świadomy tego, że powinieneś wymienić obie sprężyny.12Marek pisze:Mam pęknięty ostatni zwój tylnej prawej sprężyny. Usiłuję nabyć używkę ale mam problem z uzyskaniem takiej jak mam zamontowaną.
Oczywiście!
- 12Marek
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Pomorze Środkowe
- Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Dziękuję za troskę.janekW67 pisze:Mam nadzieję, że jesteś świadomy tego, że powinieneś wymienić obie sprężyny.12Marek pisze:Mam pęknięty ostatni zwój tylnej prawej sprężyny. Usiłuję nabyć używkę ale mam problem z uzyskaniem takiej jak mam zamontowaną.
Że tak należy robić to już mi się obiło gdzieś o uszy.
W przypadku nowych zgadzam się całkowicie.
Ale w przypadku używanych jestem ciekaw jakież to względy o tym decydują?
- 12Marek
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Pomorze Środkowe
- Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
No tak...
Argument zarąbisty!
Teraz mam w aucie od X czasu jedną używaną a drugą tak bardzo używaną że aż pękniętą i jeżdżę, żyję i mam się dobrze.
Może w Twoim aucie sprężyny obie doznają takich samych obciążeń i są tak samo zużyte. Gratuluję.
W moim jedna sprężyna przenosi obciążenia prawej strony auta a druga lewej. Zatem pracują niezależnie. Często jeżdżę sam więc obciążenie mam niesymetryczne. Może powinienem kupić sprężyny do takich właśnie sytuacji?
Kupując używaną mogę trafić na nowszą rocznikowo ale bardziej zużytą albo odwrotnie.
Może Helmut jeżdżący Zośką z której sprężynę kupię woził ziemniaki na rynek? A Belg który jeździł moją zrobił te 150 tys km bo tak często do kościoła w niedzielę wyjeżdżał?
Nie dajmy się zwariować.... To tylko choć zarazem aż sprężyna.
Oczywiście najlepszym i pewnie "jedyny słusznym" rozwiązaniem byłaby wymiana obu sprężyn na nowe ale z wielu względów uważam to za bezcelowe.
Temat ten zresztą rozważałem kiedyś gdy w poprzedniej Zosieńce też miałem pękniętą sprężynę tylnego zawieszenia.
Po dłuuuugiej walce, zakupach nowych i zwrocie i wymianach w tzw. te i wefte skończyło się na montażu jednej używanej sprężyny która służy do dziś kolejnemu użytkownikowi.
Zatem jeżeli się mylę proszę o bardziej rzeczowe argumenty niż opinie przysłowiowego Pana Jasia spod budki z piwem. Może to przydać się komuś jeszcze. Albo obalić niepotrzebny mit.
Uprzedzając ewentualne zapędy: amortyzatory wymieniam parami
A wracając do rzeczy: nadal czekam na info od litościwego właściciela takiej jak moja Zafirki
Argument zarąbisty!
Teraz mam w aucie od X czasu jedną używaną a drugą tak bardzo używaną że aż pękniętą i jeżdżę, żyję i mam się dobrze.
Może w Twoim aucie sprężyny obie doznają takich samych obciążeń i są tak samo zużyte. Gratuluję.
W moim jedna sprężyna przenosi obciążenia prawej strony auta a druga lewej. Zatem pracują niezależnie. Często jeżdżę sam więc obciążenie mam niesymetryczne. Może powinienem kupić sprężyny do takich właśnie sytuacji?
Kupując używaną mogę trafić na nowszą rocznikowo ale bardziej zużytą albo odwrotnie.
Może Helmut jeżdżący Zośką z której sprężynę kupię woził ziemniaki na rynek? A Belg który jeździł moją zrobił te 150 tys km bo tak często do kościoła w niedzielę wyjeżdżał?
Nie dajmy się zwariować.... To tylko choć zarazem aż sprężyna.
Oczywiście najlepszym i pewnie "jedyny słusznym" rozwiązaniem byłaby wymiana obu sprężyn na nowe ale z wielu względów uważam to za bezcelowe.
Temat ten zresztą rozważałem kiedyś gdy w poprzedniej Zosieńce też miałem pękniętą sprężynę tylnego zawieszenia.
Po dłuuuugiej walce, zakupach nowych i zwrocie i wymianach w tzw. te i wefte skończyło się na montażu jednej używanej sprężyny która służy do dziś kolejnemu użytkownikowi.
Zatem jeżeli się mylę proszę o bardziej rzeczowe argumenty niż opinie przysłowiowego Pana Jasia spod budki z piwem. Może to przydać się komuś jeszcze. Albo obalić niepotrzebny mit.
Uprzedzając ewentualne zapędy: amortyzatory wymieniam parami
A wracając do rzeczy: nadal czekam na info od litościwego właściciela takiej jak moja Zafirki
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Ja swoje argumenty już przedstawiłem.
Jeśli się zdecydowałeś montować używaną, sprężynę, bo już w poprzednim aucie tak robiłeś i wszystko było w porządku i notabene nie przyjmujesz do wiadomości naszych uwag i sugestii, to ta dyskusja jest niepotrzebna.
Ile kosztuje nowa sprężyna, 200 - 250 zł ?
Wniosek nasuwa się sam!
Jeśli się zdecydowałeś montować używaną, sprężynę, bo już w poprzednim aucie tak robiłeś i wszystko było w porządku i notabene nie przyjmujesz do wiadomości naszych uwag i sugestii, to ta dyskusja jest niepotrzebna.
Ile kosztuje nowa sprężyna, 200 - 250 zł ?
Wniosek nasuwa się sam!
Oczywiście!
- andrzejrudi
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 mar 2017, 20:08
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Bochnia
- Auto: Zafira Tourer Cosmo
- Model: Tourer
- Oznaczenie silnika: A20DT
- 12Marek
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Pomorze Środkowe
- Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Taak...janekW67 pisze:Ja swoje argumenty już przedstawiłem.
Że "używana sprężyna ma wpływ na bezpieczeństwo"?
Oczywiście!
Tylko że nowa po montażu staje się używaną i co? Staje się przez to mniej bezpieczna?
W którym momencie sprężyna przestaje być dobra? Ta którą masz zamontowaną u siebie ile ma lat? Może profilaktycznie powinieneś wymienić?
Bezpieczeństwo przecież jest bezcenne!
Logika też.
Sprężyna która nie jest pęknięta, nie ma oznak korozji czy znaczących odchyłek od wymiarów dla mnie jest dobra i już.
I nie wnikajmy w mikropęknięcia czy korozję wewnętrzną proszę...
A w jaki sposób używana sprężyna wstawiona w miejsce innej używanej sprężyny wpływa na zwiększone zużycie amortyzatora to niestety puki co nie potrafię pojąć.
Może mi to wytłumaczysz?
Przyjmuję do wiadomości ale nie podzielam. To jest różnica.Jeśli się zdecydowałeś montować używaną, sprężynę, bo już w poprzednim aucie tak robiłeś i wszystko było w porządku i notabene nie przyjmujesz do wiadomości naszych uwag i sugestii, to ta dyskusja jest niepotrzebna.
Dyskusja to wymiana poglądów i argumentów.
Na Twoje odpowiedziałem. Możesz udowodnić że się mylę?
Co do poprzedniej Zafirki temat opisany tutaj:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
Niestety zdjęcia już poznikały
Ile kosztuje nowa sprężyna, 200 - 250 zł ?
W Oplu ponad 600 zł/szt.
Nieoryginalne przerabiałem już w poprzedniej Zafirce i dziękuję za te wszystkie "wzmacniane", "specjalne", 'do auta z hakiem"itp. Chcę jedną oryginalną oznaczoną AALC!
Dobrze że choć w tym się zgadzamyWniosek nasuwa się sam!
I sprawa najważniejsza:
Nie chcę się z Tobą/Wami kłócić.
Prosiłem o pewną przysługę a zrobił się z tego jakiś wielki problem.
Mam prawo do swojego poglądu? Nie karzę ci wymieniać pojedynczo. Rób jak chcesz i jak ci podpowiada logika lub koledzy na których opinii się opierasz.
Doceniam troskę o mnie i dziękuję ale zrobię tak jak JA uważam bo puki co brak uznanych argumentów przeciw.
andrzejrudi dziękuję serdecznie za podanie oznaczenia sprężyny.
Rozumiem że masz silnik 2.0 CDTI i wersję 5 -cio osobową?
Ale moja nie ma haka
Na dziś starczy. Dobranoc
- andrzejrudi
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 mar 2017, 20:08
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Bochnia
- Auto: Zafira Tourer Cosmo
- Model: Tourer
- Oznaczenie silnika: A20DT