Ostatnio zauważyłem, że jadąc prosto, kierownica jest lekko w prawo, puszczając ją, auto jedzie prosto, jednak kierownica w takiej pozycji zostaje, mechanik powiedział, że trzeba ustawić zbieżność. Zajechałem do warsztatu umówić się, wzięli na podnośnik, aby sprawdzić, czy nie ma luzów. Gość pokazał mi, że jak auto jest na podnośniku, to jest lekki luz, jakby w mocowaniu amortyzatora (jakiejś tulei) - podnosząc za koło do góry jest taki luz - z 1 cm takiego luzu. Ale powiedział też, że może być, że ten typ tak ma, poza tym, w jakimś innym aucie robili to, to dopiero trzeci zestaw ze sklepu nie miał luzów.
Czy to warto ruszać?
Druga sprawa, czym się różni geometria od zbieżności, bo ja zielony zupełnie jestem (znaczy, wiem, że przednie koła mają się lekko do siebie zbiegać, aby auto lepiej jechało w zakrętach, ale co daje geometria, to nie wiem). A może jedno i drugie to tylko inna nazwa na to samo?
Ustawienie zbieżności/geometrii
Moderator: Sebu$
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Bez gdybania , jedz na stację diagnostyczną by przetrzepali auto bez przeglądu nie powinno to kosztować więcej niż 30-zł z uwzględnieniem przedniego zawieszenia.
Po diagnozie zmień mechanika ponieważ leje wodę 1 kierownicę się ustawia na drążkach kierowniczych chyba że ktoś zdejmował kierownicę i przestawił o jeden ząbek montując z powrotem
Po diagnozie zmień mechanika ponieważ leje wodę 1 kierownicę się ustawia na drążkach kierowniczych chyba że ktoś zdejmował kierownicę i przestawił o jeden ząbek montując z powrotem
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A16XNT
- Gender:
To było na stacji diagnostycznej, gdzie zmieniają opony i ustawiają geometrię.
Pojechałem tam na ustawienie geometrii i inny pracownik zauważył, że tylne tuleje przedniego wahacza są uszkodzone i trzeba je wymienić.
Pojechałem tam na ustawienie geometrii i inny pracownik zauważył, że tylne tuleje przedniego wahacza są uszkodzone i trzeba je wymienić.