Strona 1 z 1

Ustawienie zbieżności/geometrii

: 14 lis 2018, 15:35
autor: BQB
Ostatnio zauważyłem, że jadąc prosto, kierownica jest lekko w prawo, puszczając ją, auto jedzie prosto, jednak kierownica w takiej pozycji zostaje, mechanik powiedział, że trzeba ustawić zbieżność. Zajechałem do warsztatu umówić się, wzięli na podnośnik, aby sprawdzić, czy nie ma luzów. Gość pokazał mi, że jak auto jest na podnośniku, to jest lekki luz, jakby w mocowaniu amortyzatora (jakiejś tulei) - podnosząc za koło do góry jest taki luz - z 1 cm takiego luzu. Ale powiedział też, że może być, że ten typ tak ma, poza tym, w jakimś innym aucie robili to, to dopiero trzeci zestaw ze sklepu nie miał luzów.
Czy to warto ruszać?
Druga sprawa, czym się różni geometria od zbieżności, bo ja zielony zupełnie jestem (znaczy, wiem, że przednie koła mają się lekko do siebie zbiegać, aby auto lepiej jechało w zakrętach, ale co daje geometria, to nie wiem). A może jedno i drugie to tylko inna nazwa na to samo?

Ustawienie zbieżności/geometrii

: 14 lis 2018, 19:03
autor: Pszczyna
Bez gdybania , jedz na stację diagnostyczną by przetrzepali auto bez przeglądu nie powinno to kosztować więcej niż 30-zł z uwzględnieniem przedniego zawieszenia.
Po diagnozie zmień mechanika ponieważ leje wodę 1 kierownicę się ustawia na drążkach kierowniczych chyba że ktoś zdejmował kierownicę i przestawił o jeden ząbek montując z powrotem

Ustawienie zbieżności/geometrii

: 19 lis 2018, 12:02
autor: BQB
To było na stacji diagnostycznej, gdzie zmieniają opony i ustawiają geometrię.
Pojechałem tam na ustawienie geometrii i inny pracownik zauważył, że tylne tuleje przedniego wahacza są uszkodzone i trzeba je wymienić.

Ustawienie zbieżności/geometrii

: 25 lis 2018, 11:17
autor: fredas
dopiero jak wymienisz wszystkie uszkodzone elementy do tylko i wyłącznie geometria żeby mieć pewność