Ustawienie zbieżności/geometrii
: 14 lis 2018, 15:35
Ostatnio zauważyłem, że jadąc prosto, kierownica jest lekko w prawo, puszczając ją, auto jedzie prosto, jednak kierownica w takiej pozycji zostaje, mechanik powiedział, że trzeba ustawić zbieżność. Zajechałem do warsztatu umówić się, wzięli na podnośnik, aby sprawdzić, czy nie ma luzów. Gość pokazał mi, że jak auto jest na podnośniku, to jest lekki luz, jakby w mocowaniu amortyzatora (jakiejś tulei) - podnosząc za koło do góry jest taki luz - z 1 cm takiego luzu. Ale powiedział też, że może być, że ten typ tak ma, poza tym, w jakimś innym aucie robili to, to dopiero trzeci zestaw ze sklepu nie miał luzów.
Czy to warto ruszać?
Druga sprawa, czym się różni geometria od zbieżności, bo ja zielony zupełnie jestem (znaczy, wiem, że przednie koła mają się lekko do siebie zbiegać, aby auto lepiej jechało w zakrętach, ale co daje geometria, to nie wiem). A może jedno i drugie to tylko inna nazwa na to samo?
Czy to warto ruszać?
Druga sprawa, czym się różni geometria od zbieżności, bo ja zielony zupełnie jestem (znaczy, wiem, że przednie koła mają się lekko do siebie zbiegać, aby auto lepiej jechało w zakrętach, ale co daje geometria, to nie wiem). A może jedno i drugie to tylko inna nazwa na to samo?