Nierownomierne scieranie sie tarcz.
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Wlkp
- Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Nierownomierne scieranie sie tarcz.
Z 9 miesięcy temu mialem problem z tylnym zaciskiem. Mechanik prawie 2 lata temu miał zregenerować hamulce przy okazji wymiany tarcz i klocków na nowe. Oczywiście tego nie zrobil, bo "sprawdzał palcami i wszystko chodziło"... Doszło do zapieczenia 1 prowadnicy w jarzmie i klocek zużył sie z 1 strony w ciągu roku - około 12000 km, reszta jak nowe, bo nie hamuje na pałę. Około roku było wszystko ok, równomiernie starte tarcze.
Problem dotyczy tylnych hamulców.
Więc wymieniłem prowadnice na nowe, nowe klocki (na cały tył), przy okazji wymiana smarowania w tłoczku i nowe gumy, do tego smarowanie tam gdzie powinno być i takie jakie powinno być (postawiłem na sprawdzone - ATE).
Tarcz nie wymienialem, bo prawie nie zużyte, nie robiłem przełączania, bo klocek i tak powinien się w większej części dociść/dotrzeć, a cena przetłoczenia 2 tarcz, to u mnie cena ponad 1 tarczy, więc za bardzo nieopłacalne.
Po tych 9 miesiącach od wymiany i smarowania, tarcze nadal ścierają się tak samo jak przed "awarią"
Dodam, ze klocki i tarcze ATE (ceramiczne, przód i tył wymieniane w tym samym czasie), tak samo jak reszta osprzętu tylnych hamulców.
Na zdjęciu tarcze z tyłu: z lewej lewa tarcza (ta co miała zapieczoną prowadnicę), z prawej prawa tarcza, niby bylo z nią ok (klocki równo starte w niewielkim stopniu), a i tak nie wpełni dociskało.
Co teraz?
Wymiana jarzma na nowe? Jeśli tak, to może byc zamiennik NTK? (2 szt. ATE to ponad 400 zł, 2x NTK to 130 zł).
Zafira C 1.4T 2011.
Problem dotyczy tylnych hamulców.
Więc wymieniłem prowadnice na nowe, nowe klocki (na cały tył), przy okazji wymiana smarowania w tłoczku i nowe gumy, do tego smarowanie tam gdzie powinno być i takie jakie powinno być (postawiłem na sprawdzone - ATE).
Tarcz nie wymienialem, bo prawie nie zużyte, nie robiłem przełączania, bo klocek i tak powinien się w większej części dociść/dotrzeć, a cena przetłoczenia 2 tarcz, to u mnie cena ponad 1 tarczy, więc za bardzo nieopłacalne.
Po tych 9 miesiącach od wymiany i smarowania, tarcze nadal ścierają się tak samo jak przed "awarią"
Dodam, ze klocki i tarcze ATE (ceramiczne, przód i tył wymieniane w tym samym czasie), tak samo jak reszta osprzętu tylnych hamulców.
Na zdjęciu tarcze z tyłu: z lewej lewa tarcza (ta co miała zapieczoną prowadnicę), z prawej prawa tarcza, niby bylo z nią ok (klocki równo starte w niewielkim stopniu), a i tak nie wpełni dociskało.
Co teraz?
Wymiana jarzma na nowe? Jeśli tak, to może byc zamiennik NTK? (2 szt. ATE to ponad 400 zł, 2x NTK to 130 zł).
Zafira C 1.4T 2011.
- Załączniki
-
- Screenshot_20220513-204751_11zon.jpg
- (171.79 KiB) Nie pobierany
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.6CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
Jeżeli dociski były robione i na pewno są sprawne a nadal jest to samo to wina leży w ciśnieniu płynu hamulcowego Więc albo stary nie zmieniany płyn albo uszkodzone przewody giętkie przy dociskach - potrafią puchnąć i zmniejszać średnicę wewnętrzną przez co ciśnienie nie idzie na docisk.
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Wlkp
- Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Płyn świeży. Przed wymiana 9 msc temu miał niecałe 2%, więc na styk. Teraz nowy i dalej to samo.
Jak sprawdzić przewody? Od razu je wymienić? To samemu juz pewnie bedzie ciężej ogarnąć...
Obstawiam za mocno ściśnięte klocki w jarzmie. To zobacze za kilka dni.
Jak sprawdzić przewody? Od razu je wymienić? To samemu juz pewnie bedzie ciężej ogarnąć...
Obstawiam za mocno ściśnięte klocki w jarzmie. To zobacze za kilka dni.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2277
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Rozruszaj tłoczki -wypychanie i wpychanie(z równoczesnym obrotem )
Odpowietrzanie : Wpierw pompa hamulcowa ,pompa ABS
i dalej:
1-lewy przód
2-prawy przód
3-tylny lewy
4-tylny prawy
i tu uwaga kluczyk w pozycji zapłon (otwierają się kanały ABS) a najlepiej silnik na chodzie
Tarcze mogą się źle ścierać z innej przyczyny -krótkie wręcz kruchutkie odcinki lecz to zazwyczaj dotyczy przodu
Odpowietrzanie : Wpierw pompa hamulcowa ,pompa ABS
i dalej:
1-lewy przód
2-prawy przód
3-tylny lewy
4-tylny prawy
i tu uwaga kluczyk w pozycji zapłon (otwierają się kanały ABS) a najlepiej silnik na chodzie
Tarcze mogą się źle ścierać z innej przyczyny -krótkie wręcz kruchutkie odcinki lecz to zazwyczaj dotyczy przodu
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Wlkp
- Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Mówisz, że za słabe, złe odpowietrzanie może mieć az taki wpływ?
W tłoczki przeczysciłem i nasmarowałem na nowo, chodzą o wiele lżej.
A tłoczki ciężko chodzą po zamontowaniu i uzupełnieniu płynu, to jak je rozruszać?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2277
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja walczyłem z hamulcami parę lat (nowe tarcze ,tłoczki ,klocki ,zmiany płynów, wielokrotne odpowietrzanie )aż przyszedł czas wymiany CIM i od tej pory heble brzytwa i co ty na to !
tłoczki rozruszamy wypychając je i ruchem obrotowym wpychając do końca ,lecz jak były regenerowane to raczej by płynne chodziły .
Jedynie czyścić prowadnice lub (nowe bolce ) , z przodu jest taki efekt odwrotnie założonej sprężyny lecz pytasz o tył więc pozostają giętkie przewody lub jak pisałem (Tarcze mogą się źle ścierać z innej przyczyny -krótkie wręcz króciutkie odcinki lecz to zazwyczaj dotyczy przodu)
Próbuj podanej wyżej odpowietrzania
POWODZENIA W WALCE ,OBY BYŁ EFEKT
tłoczki rozruszamy wypychając je i ruchem obrotowym wpychając do końca ,lecz jak były regenerowane to raczej by płynne chodziły .
Jedynie czyścić prowadnice lub (nowe bolce ) , z przodu jest taki efekt odwrotnie założonej sprężyny lecz pytasz o tył więc pozostają giętkie przewody lub jak pisałem (Tarcze mogą się źle ścierać z innej przyczyny -krótkie wręcz króciutkie odcinki lecz to zazwyczaj dotyczy przodu)
Próbuj podanej wyżej odpowietrzania
POWODZENIA W WALCE ,OBY BYŁ EFEKT
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 sie 2020, 15:13
- Imię: Jarosław
- Lokalizacja: Wlkp
- Auto: Opel Zafira C 1.4T 140km 2012
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
Prowadnice sa nowe, nowe gumki, tłoczki maja nowe uszczelniacze i gumy, wszystko nasmarowane jak powinno.
Obstawiam 3 rzeczy, które wg rad tu i na fb mi wskazano. Muszę sprawdzić:
1. Klocki za mocno siedzą w jarzmie i delikatnie je podpiłować trzeba.
2. Zapowietrzony mocno układ - ale występowało to juz przed regenerowaniem i wymianą tego wszystkiego. No 8 czy mocno zapowietrzony dawałby az takie tragiczne efekty?
3. Przewody miękkie - czy są ok, tylko jak je sprawdzić, czy moze od razu profilaktyczna wymiana?
Obstawiam 3 rzeczy, które wg rad tu i na fb mi wskazano. Muszę sprawdzić:
1. Klocki za mocno siedzą w jarzmie i delikatnie je podpiłować trzeba.
2. Zapowietrzony mocno układ - ale występowało to juz przed regenerowaniem i wymianą tego wszystkiego. No 8 czy mocno zapowietrzony dawałby az takie tragiczne efekty?
3. Przewody miękkie - czy są ok, tylko jak je sprawdzić, czy moze od razu profilaktyczna wymiana?
-
- Mieszkaniec
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 sty 2018, 11:57
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Zafira C 1.6 CNG Cosmo teraz LPG
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A16XNT
- Gender:
Jak był wymieniany płyn? Cyk strzykawką ze zbiorniczka i nowy do zbiorniczka? To stary płyn pozostał przy zaciskach.
Przewody nie są drogie, warto wymienić, bo już mają swoje lata.
Przewody nie są drogie, warto wymienić, bo już mają swoje lata.