Kompresor klimy do A20DTH

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
olo018
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 sty 2018, 19:53
Imię: J.O
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

Kompresor klimy do A20DTH

#1 Post autor: olo018 »

Witam czy ktoś wie jaki lub jakie kompresory są w ZC ? u mnie wygląda na padnięte sprzęgiełko ale chyba jak robić to cały kompresor.

yuri1986
Bywalec
Posty: 181
Rejestracja: 25 paź 2012, 20:15
Imię: Bar
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira C 2.0cdti
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20dt

#2 Post autor: yuri1986 »

Witam sprawdź wcześniej czy cewka nie padła. Ona odpowiada za zalacznie się kompresora. Cewka znajduje się pod kołem pasowym odchodzo od niej kabel który steruje elektro magnesem. W Zb był tam termik który padał. Możliwe że tu też jest.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: Bodek »

13414018 16 18 495 SPRĘŻARKA, ZESP., KLIMATYZACJA, ZESTAW
(C) F1000001-
(C) C2-

https://allegro.pl/kategoria/motoryzacj ... t-1-1-0619
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

olo018
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 sty 2018, 19:53
Imię: J.O
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#4 Post autor: olo018 »

U mnie wygląda tak jak na sprzęgle stopiony plastik jest i kręci się ale bardzo powoli koło pasowe szybko a tarcza czołowa powolutku.
Tyle modelina aledrogo a u mnie chyba wygląda na Delphi z oznaczeniem UD4.

Awatar użytkownika
radek12
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 19 gru 2016, 19:23
Imię: Radek
Lokalizacja: Londyn
Auto: Zafira Tourer Exclusive 2.0CDTI manual
Model: ZafiraC130KM96kW
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#5 Post autor: radek12 »

olo018 pisze: 27 cze 2019, 22:35 U mnie wygląda tak jak na sprzęgle stopiony plastik jest i kręci się ale bardzo powoli koło pasowe szybko a tarcza czołowa powolutku.
Tyle modelina aledrogo a u mnie chyba wygląda na Delphi z oznaczeniem UD4.
Zdejmowałem swój kilka dni temu, razem z zaworem rozprężnym, skraplaczem, osuszaczem do płukania żeby wrócić do wartośći fabrycznych ilości czynnika i oleju i podaniu nowego czynnika i oleju do układu.

U mnie jest Delphi AK7, GM 13450514, tabliczkę znamionową masz na zdjęciu. Olej do tej sprężarki to PAG 46, ilość całościowa w układzie to 125ml. Czynnik R134a, ilość 630g
sprezarka-naklejka.jpg
Uszczelki na połączeniach rurkowych kompresora: większa 25.2mm(średnica zewn.) GM 24436645, mniejsza19.1mm(średnica zewn.) GM 24436646

Przy wyjęciu lub wymianie kompresora dobrze założyć filtr/sitko na port ssący(większy otwór) który chroni przed brudem, opiłkami i co za tym idzie zatarciem sprężarki. Hella 8PE 351 231-851, EAN: 4082300183832, średnica zewnętrzna 14,02mm
sitko-filtrujace-kompresora-po.jpg
Na sprzęgle plastik? Sprzęgło i koło pasowe jest wykonane w całości z metalu. Jedyne co się mogło stopić to czarne połączenie elektryczne.W sumie to są dwa takie połączenia, z przodu przy kole pasowym i z tyłu. Czyli sprzęgło ślizga się? Sprzęgło w ogóle działa przy włączeniu przycisku klimatyzacji? Sprężarka ma jakieś opory, zatarła się albo jest w trakcie.

No i najważniejsze to znalezienie powodu, przeważnie: za dużo czynnika, za mało oleju, niewłaściwy olej(lepkość), za dużo barwnika UV, za dużo uszczelniacza kauczukowego, uszkodzony zawór rozprężny, wilgoć przez złą obsługę klimatyzacji-zaniżanie czasu próżni, propan/butan w układzie zamiast R132a - ogólnie rzecz biorąc źle serwisowana klimatyzacja. Trzeba pamiętać że układ klimatyzacji to nie tylko mechanika ale też i sterowanie-elektronika:czujniki,moduł sterowania. Sprawdzić czy są błędy w ECU.

Być może też, ktoś przy wymianie pompy wody, nie zabezpieczył kompresora workiem foliowym, dostała się woda i zrobiła zwarcie choć to małoprawdopodobne bo złącza powinny być szczelne, przepalić się bezpiecznik a nawet jeśli nie to po małym przekroju przewodów widać że płynie tam mały prąd który nie wyrządziłby takich szkód.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2019, 17:10 przez radek12, łącznie zmieniany 6 razy.

olo018
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 sty 2018, 19:53
Imię: J.O
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#6 Post autor: olo018 »

U mnie jest Delphi UD4 mam nowy jutro będzie montowany!,sprzęgło niby się zał ale kręci się bezwładnie i nie ma oporów na komp.Wymienię na nowy to stary może dam do regeneracji ?.albo sprzedam .
Patrzałem teraz na ebay zamiennik do naszych komp jest ten sam DELPHI TSP0155988 i taki właśnie jutro montuje.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2019, 18:40 przez olo018, łącznie zmieniany 1 raz.

olo018
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 sty 2018, 19:53
Imię: J.O
Auto: Zafira Tourer
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#7 Post autor: olo018 »

Jestem po urlopie nowy kompresor działa super w Włoszech dawał
super !!.
Koszt. 380E kompresor 130 wymiana i nabicie ponowne klimy,w układzie było 350gr czynnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”