Filtr kabinowy

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#16 Post autor: Tazz »

Strzałka wyznacza kierunek przepływu powietrza, możesz włączyć nawiew i zobaczyć w która stronę dmucha
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#17 Post autor: Czesław »

misio pisze: 19 kwie 2017, 21:45
Mawerix pisze:Jeśli jest klima w aucie to nie powinno montować się innego filtra jak węglowy.
Bzdura - w oryginale nie było takich (klimatyzacje były w autach od lat 70-tych XX wieku i nikt nie myślał wtedy o filtrach węglowych, na pierwsze montaże też były zwykłe, chyba że w nowych autach są takie wymogi, filtr ma filtrować, nie ważne z czego jest, ważne aby pasował i aby był w porę wymieniony. Kiedy należy wymienić - wtedy jak jest brudny i nie spełnia swojej roli, poza tym ważne jest wyczyszczenie całego kanału przed i za filtrem i sprawdzenie drożności odpływu wody za filtrem (po polaniu wody ma być mokro pod autem), jak parkuje się pod chmurką, gdzie jest dużo drzew to żaden filtr ci nie pomoże bo przed filtrem zbierze się tyle liści i innego syfu, że żaden filtr tego nie przerobi. Przy czyszczeniu/wymianie ważne jest dokładne sprawdzenie okolic (wymieniamy filtr kabinowy - czyścimy i sprawdzamy okolice, wymieniamy klocki, tarcze hamulcowe - sprawdzamy przewody, odpowietrzniki, zardzewiałe osłony, ewentualne wycieki, czyścimy przepustnicę - wymontujmy, przeczyśćmy wszystkie kanały, silnik krokowy itp.), dobry mechanik o tym powinien wiedzieć, a jak jest, jest różnie, a potem to samo od nowa a my za to płacimy. Do rzeczy, zawsze stosowałem filtrona z wymianą wiosna i jesień i nie miałem problemów.
Bzdura to jest to co piszesz (w oryginale nie było takich ) kiedyś nie było hamulców tarczowych teraz są kiedyś nie było tysiące rzeczy teraz są .Filtr z węglem aktywnym jest o wiele lepszy bo pochłania oprócz tego co zwykły np,pyłki śmierdzące gazy np. spaliny jak maska p.gazowa i dlatego jest droższy i lepszy .Akurat parkuje pod drzewami i nigdy nie miałem problemów z filtrem po prostu jak dbasz tak masz :P
czesiek_ze

Skasowany użytkownik 28328

#18 Post autor: Skasowany użytkownik 28328 »

Trzeba przy składaniu uważać na przełącznik od oświadczenia schowka. Kiedyś po wymianie w ASO tak mi złożyli na szybcika, że światełko sobie świeciło i świeciło ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”