Problem z temperaturą

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Koxik UK
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 20 sty 2021, 23:19
Imię: Kamil
Lokalizacja: London
Auto: Vauxhall Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

Problem z temperaturą

#1 Post autor: Koxik UK »

Witam wszystkich mam problem z moją Zochą.

Od początku zaczynając zaczelo się od wymiany króćca (tego co sie do bloku przykręca)bo jakiś debil dokręcił opaskę za bardzo na wężu i pękł ten plastik gdzie wchodzi rura od chlodnicy. Później się po kolei posypało
Zostało wymienione termostat,pompa wody,czujnik temperatury,chłodnica(chlodnica była w połowie zimna) itd.
Wypłukany układ chłodzenia itp.
Od tamtego czasu jak samochód jest bardzo rozgrzany wentylator włącza drugi bieg i wskazówka od temperatury wychodzi za 90 stopni o grubość wskazówki i później wraca na 90 stopni.
1 i 2 bieg wentylatora działają bez zarzuty.
Test robiony był 3 razy na UPG i nic nie pokazało.
Pytanie czy tak ma być ? Czy cos jest dalej nie tak?
Nie gubi płynu,układ odpowietrzony, ogrzewanie mam. Durnieje już co może być. Dzięki za pomoc :piwo:

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Czesław »

To jest ideał wielu by chciało tak mieć ma pokazywać 90 i tak jest co więcej można chcieć :ok: :taktak: :f1:
czesiek_ze

Koxik UK
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 20 sty 2021, 23:19
Imię: Kamil
Lokalizacja: London
Auto: Vauxhall Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#3 Post autor: Koxik UK »

Siemka!
Ale proszę powiedz mi czy po 1 to normalne że temperatura wychodzi za 90 stopni,czy może coś jeszcze jest nie tak . Dzięki

Jak ja kupiłem to trzymała 90 stopni i nie wychodziła wskazówka za 90. Jak zaczęli mi grzebać "mechanicy", wymieniac części wtedy myślałem że dobrzy, ale się przeliczylem to wszystko zaczęło się "pieprzyć". Pozniej wziąłem sie sam(Szwagra mechanika mam i udzielał instrukcji bo jest w Polsce a ja w UK) i zrobiłem tak jak jest teraz tylko nie wiem czemu wychodzi za 90 jak się włączy drugi bieg wentylatora.

Dzięki Pozdro
Ostatnio zmieniony 23 sty 2021, 09:58 przez Koxik UK, łącznie zmieniany 1 raz.

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#4 Post autor: tomek8308 »

Wymieniali ci termostat?

drausil
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 05 sie 2020, 23:24
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira C 1.4T
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#5 Post autor: drausil »

U mnie ta wskazówka jak osiągnie 90 stopni to stoi sztywno. Żadnego wychodzenia ani w lewo ani w prawo nie ma.

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#6 Post autor: tomek8308 »

Jeżeli masz założony termostat na 92 st. C to może być sytuacja, że silnik grzeje się na małym obiegu do ponad 90 st. a następnie po otwarciu dużego obiegu na - termostacie temperatura nagle spada. Dla tego ważne jest czy wymieniali ci termostat a jeżeli tak to na jaki - na ile stopni?

Koxik UK
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 20 sty 2021, 23:19
Imię: Kamil
Lokalizacja: London
Auto: Vauxhall Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#7 Post autor: Koxik UK »

Miałem wymienione po kolei,
Manifold(Vauxhall Ori)
Wąż(Vauxhall Ori)
Termostat byl Ori ale temperatura wychodziła za 90 i to dużo to zmienilem sam na Wahlera.
Chłodnica nowa
Czujnik temperatury(Hella).
System był płukany tylko ponoć mechnaik mówił że ktoś nawalił jakiegoś proszku z miedzianymi "kryształkami" czy cholera wie co .

Na Ori termostacie Vauxhall-a temperatura wychodziła grubo za 90 i wracała .
To wszystko to była masakra jakaś.
Jeszcze jednego razu jadę do tego mechanika mówię temperatura szaleje i wychodzi za 90 on do mnie tak ma byc ,mówię uja tak ma byc. Było dobrze zanim łap tam nie wsadzales. Mało nie puściły mi nerwy bo by gumę musiał żuć palcami. Takie już człowiek jest porywczy.

Dodano po 13 minutach 47 sekundach:
Jeszcze dodam że pompa wody jest też nowa;)

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Czesław »

Szukasz dziury w całym mechanik miał racje temperaturę wskaźnik zawsze pokazuje około to nie są precyzyjne pomiary i kilka stopni w tą czy w tą nie ma znaczenia :idea: :taktak:
czesiek_ze

tomek8308
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:36
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.6CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B16DTH

#9 Post autor: tomek8308 »

Czy modyfikowałeś może sobie wskazania komputera? Właśnie u siebie sprawdzałem wskaźnik mam na 90 st ,a dokładne wskazanie temperatury na wyświetlaczu to 82 st więc na pewno prawdziwa temperatura jest inna niż ta ze wskazówki. U mnie mniejsza o 8 st. Może u ciebie to niedokładność wskaźnika.

Koxik UK
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 20 sty 2021, 23:19
Imię: Kamil
Lokalizacja: London
Auto: Vauxhall Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#10 Post autor: Koxik UK »

Czesław pisze: 23 sty 2021, 19:33 Szukasz dziury w całym mechanik miał racje temperaturę wskaźnik zawsze pokazuje około to nie są precyzyjne pomiary i kilka stopni w tą czy w tą nie ma znaczenia :idea: :taktak:
Nie szukam dziury w całym tylko jak wiem że było dobrze,a już nie jest to co ??
Pytam na forum bo może ktoś miał taki przypadek.

Dodano po 43 sekundach:
tomek8308 pisze: 23 sty 2021, 20:44 Czy modyfikowałeś może sobie wskazania komputera? Właśnie u siebie sprawdzałem wskaźnik mam na 90 st ,a dokładne wskazanie temperatury na wyświetlaczu to 82 st więc na pewno prawdziwa temperatura jest inna niż ta ze wskazówki. U mnie mniejsza o 8 st. Może u ciebie to niedokładność wskaźnika.
Ja nie i nie wiem nawet jak bym miał to zrobić,ale dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”