Opel Zafira B 1.8 140 KM 7 - osobowa
Moderator: Tunio999
Opel Zafira B 1.8 140 KM 7 - osobowa
http://olx.pl/oferta/opel-zafira-b-1-8- ... e8693f6e97
Zastanawiam się nad zakupem auta.
Wstępnie autko wygląda dobrze.
Sprawdzona diagnostyka -ok, lakier pomierzony.
Silnik suchy, wnętrze zadbane.
Jedyny mankament jaki zauważyłem to na tylnych drzwiach na rancie to parch rdzy taki 0,5x0,5 c i na przednich drzwiach pod listwą na całej długości taki jakby lekko rdzawy nalot.
Ogólnie słyszałem o zafirach, że nie mają problemów z korozją, może roczniki z 2005 miały jakiś problem w tej materii?
Temat poprawiłem, proszę zapoznać się z regulaminem działu. - Rybka
Zastanawiam się nad zakupem auta.
Wstępnie autko wygląda dobrze.
Sprawdzona diagnostyka -ok, lakier pomierzony.
Silnik suchy, wnętrze zadbane.
Jedyny mankament jaki zauważyłem to na tylnych drzwiach na rancie to parch rdzy taki 0,5x0,5 c i na przednich drzwiach pod listwą na całej długości taki jakby lekko rdzawy nalot.
Ogólnie słyszałem o zafirach, że nie mają problemów z korozją, może roczniki z 2005 miały jakiś problem w tej materii?
Temat poprawiłem, proszę zapoznać się z regulaminem działu. - Rybka
Ostatnio zmieniony 05 paź 2014, 09:51 przez Poldi, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 12 sty 2012, 23:11
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Tarnów
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witaj,
Co do wyposażenia, to postaraj się o nr VIN - koledzy rozkodują go i będzie można zweryfikować stan fabryczny z rzeczywistością - ze zdjęć w ogłoszeniu trudno upewnić się np. co do czujnika zmierzchu i deszczu czy climatronika.
Co do silnika:
- dobrze, że suchy - pytanie tylko czy nie umyty przed sprzedażą
- w tych silnikach lubi przeciekać chłodniczka oleju - jest pod kolektorem wydechowym, wyciek idzie zwykle w dół na stronę sprężarki klimatyzacji - przyglądaj się uważnie
- druga "fajna" rzecz w tym silniku to koła zmiennych faz rozrządu - silnik trzeba posłuchać przy pierwszym zapalaniu na zimno - zanikający wkrótce po uruchomieniu odgłos "klekotania" świadczy o padających kołach ZFR. Przy ponownym starcie silnika już nic nie usłyszysz.
- po 150 tyś powinien być wymieniany rozrząd - czy coś wiadomo o tym z dokumentacji serwisowej?
Co do rdzy:
- doły drzwi lubią mieć punktowe ogniska korozji, podobnie tylna klapa
- jeśli auto miało przeglądy zabezpieczeń antykorozyjnych robione co 2 lata w ASO - to bez problemu zrobią Ci naprawę na gwarancji (12 lat)
Jeszcze kilka spostrzeżeń ze zdjęć/opisu:
- z listwy chromowanej na tylnej klapie zniknęły emblematy
- z bagażnika zniknęła wykładzina
- okres użytkowania przez 2 właściciela trochę krótki
Co do wyposażenia, to postaraj się o nr VIN - koledzy rozkodują go i będzie można zweryfikować stan fabryczny z rzeczywistością - ze zdjęć w ogłoszeniu trudno upewnić się np. co do czujnika zmierzchu i deszczu czy climatronika.
Co do silnika:
- dobrze, że suchy - pytanie tylko czy nie umyty przed sprzedażą
- w tych silnikach lubi przeciekać chłodniczka oleju - jest pod kolektorem wydechowym, wyciek idzie zwykle w dół na stronę sprężarki klimatyzacji - przyglądaj się uważnie
- druga "fajna" rzecz w tym silniku to koła zmiennych faz rozrządu - silnik trzeba posłuchać przy pierwszym zapalaniu na zimno - zanikający wkrótce po uruchomieniu odgłos "klekotania" świadczy o padających kołach ZFR. Przy ponownym starcie silnika już nic nie usłyszysz.
- po 150 tyś powinien być wymieniany rozrząd - czy coś wiadomo o tym z dokumentacji serwisowej?
Co do rdzy:
- doły drzwi lubią mieć punktowe ogniska korozji, podobnie tylna klapa
- jeśli auto miało przeglądy zabezpieczeń antykorozyjnych robione co 2 lata w ASO - to bez problemu zrobią Ci naprawę na gwarancji (12 lat)
Jeszcze kilka spostrzeżeń ze zdjęć/opisu:
- z listwy chromowanej na tylnej klapie zniknęły emblematy
- z bagażnika zniknęła wykładzina
- okres użytkowania przez 2 właściciela trochę krótki
Dzięki, postaram się sprawdzić ZFR.
Brak emblematów na listwie zastanawiające. Jak one są mocowane? Na kleju?
Rozrząd był podobno robiony przy 140 tys. Dopytam czy są na to jakieś dokumenty.
Autko troszkę ściąga też na prawo. Właściciel nie robił geometrii, co podaje za prawdopodobną przyczynę.
Wykładzina jest, nie wozi jej na codzień.
Jeszcze cena... sprzedający nie chce praktycznie nic upuścić a nie jest ona specjalnie atrakcyjna. Patrząc na ceny ofertowe to praktycznie powyżej górnych widełek. Jak ten rocznik/przebieg wypada faktycznie przy cenach już transakcyjnych?
Jeszcze jedno w "auto świecie" czytałem, że ZB do 2006 miały problem z łożyskami skrzyni biegów. To prawda?
Brak emblematów na listwie zastanawiające. Jak one są mocowane? Na kleju?
Rozrząd był podobno robiony przy 140 tys. Dopytam czy są na to jakieś dokumenty.
Autko troszkę ściąga też na prawo. Właściciel nie robił geometrii, co podaje za prawdopodobną przyczynę.
Wykładzina jest, nie wozi jej na codzień.
Jeszcze cena... sprzedający nie chce praktycznie nic upuścić a nie jest ona specjalnie atrakcyjna. Patrząc na ceny ofertowe to praktycznie powyżej górnych widełek. Jak ten rocznik/przebieg wypada faktycznie przy cenach już transakcyjnych?
Jeszcze jedno w "auto świecie" czytałem, że ZB do 2006 miały problem z łożyskami skrzyni biegów. To prawda?
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 12 sty 2012, 23:11
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Tarnów
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Emblematy na listwie są klejone. Moje auto nie widziało garażu od wyjazdu z fabryki a jakoś napisy się trzymają...
Lekkie ściąganie może świadczyć też o zużyciu tulei metalowo-gumowych wahaczy - w razie czego nie jest to wielki problem tuleje są wymienne - niedawno robiłem własnoręcznie wymianę - koszt kompletu 4 tulei 170 zł.
Co do ceny to obejrzyj oferty klubowicza Andrzej2503 z Gorzowa Wlkp. - aktualnie ma kilka "benzynek". Poczytaj też trochę opinii o Andrzeju. Wszelkie statystyki uwzględniają markę, model, rocznik, przebieg ... itd jednak nie biorą pod uwagę "przeszłości" auta jak i jego faktycznego stanu techn. - liczy się tylko "sztuka" . Swoją Zafirę też kupiłem po cenie wyższej od średniej komisowej po dokładnym sprawdzeniu w serwisie. "Nadpłata" zwróciła się w eksploatacji - przez pierwsze 2 lata wymieniałem tylko olej, filtry i drobiazgi typu żarówka czy termostat (auto miało pewny przebieg i historię z polskiego serwisu).
Jeśli chodzi o skrzynię to w swoim egzemplarzu (2006) nie mam żadnych problemów, może coś więcej dopisze ktoś kto jeździ rocznikiem 2005.
Lekkie ściąganie może świadczyć też o zużyciu tulei metalowo-gumowych wahaczy - w razie czego nie jest to wielki problem tuleje są wymienne - niedawno robiłem własnoręcznie wymianę - koszt kompletu 4 tulei 170 zł.
Co do ceny to obejrzyj oferty klubowicza Andrzej2503 z Gorzowa Wlkp. - aktualnie ma kilka "benzynek". Poczytaj też trochę opinii o Andrzeju. Wszelkie statystyki uwzględniają markę, model, rocznik, przebieg ... itd jednak nie biorą pod uwagę "przeszłości" auta jak i jego faktycznego stanu techn. - liczy się tylko "sztuka" . Swoją Zafirę też kupiłem po cenie wyższej od średniej komisowej po dokładnym sprawdzeniu w serwisie. "Nadpłata" zwróciła się w eksploatacji - przez pierwsze 2 lata wymieniałem tylko olej, filtry i drobiazgi typu żarówka czy termostat (auto miało pewny przebieg i historię z polskiego serwisu).
Jeśli chodzi o skrzynię to w swoim egzemplarzu (2006) nie mam żadnych problemów, może coś więcej dopisze ktoś kto jeździ rocznikiem 2005.
Po rozkodowaniu VIN tego samochodu, dzięki uprzejmości kolegi z forum można przeczytać:
WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO
XK2 = DLA FRANCJI
Y67 = WYMAGANE,GDY ZAMONTOWANO WYŚWIETLACZ POZOSTAŁYCH USŁUG
Z0L = ELEGANCE
Z0W = DLA FRANCJI
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
Sprzedawca sprowadził go z Niemiec a tu wersja dla Francji ?
WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO
XK2 = DLA FRANCJI
Y67 = WYMAGANE,GDY ZAMONTOWANO WYŚWIETLACZ POZOSTAŁYCH USŁUG
Z0L = ELEGANCE
Z0W = DLA FRANCJI
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
Sprzedawca sprowadził go z Niemiec a tu wersja dla Francji ?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
OK - ArchiwumPoldi pisze:Do zamknięcia.
Praktycznie się zdecydowałem na to auto. Na sobotę rano umówiłem się ze sprzedającym a w piątek wieczorem dostałem smsa, że ze względu na sprawy rodzinne sprzedaż nieaktualna. Szukam dalej...
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.