Nikt, ale 1.8 sprzeda się osiem razy szybciej niż mało chodliwe 1.6. Co do spalania to wcale nie jest aż tak duża różnica - według danych technicznych raptem 0.5 litra mniej benzyny w cyklu miejskim. Niestety waga zośki B robi swoje, także jeśli ma być benzyna to minimum 1.8rostex pisze:Tyle, że jak przyjdzie zrobić po zakupie np. rozrząd z kołami KZFR, uszczelki chłodniczki i np. termostat to kwota wyniesie ponad 2000 zł. Kto Ci za to zapłaci przy sprzedaży?jarecki69 pisze:Kolego, po kilku latach euforii przyjdzie jednak czas by sprzedać taką Zafirkę i wtedy docenisz tutaj rady kolegów. Auto z takim silnikiem , ma na prawdę mało amatorów , takich jak Ty. Weź i to również pod uwagę. Zośka z silnikiem 1,8 to już auto dobrze znane i poszukiwane...a to bardzo ważna informacja podczas odsprzedaży..
Opel Zafira 1,6 benzyna klima OPŁACONY Grudziądz
Moderator: Tunio999
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
A co to są za koszty? Zobacz ile w dieslu zrobisz za tą cenęrostex pisze: Tyle, że jak przyjdzie zrobić po zakupie np. rozrząd z kołami KZFR, uszczelki chłodniczki i np. termostat to kwota wyniesie ponad 2000 zł. Kto Ci za to zapłaci przy sprzedaży?
1.6 to do Astry z wielkim bólem ale nie do Zafiry. Brak mocy, brak momentu obrotowego a na dodatek mniejszy silnik nie gwarantuje niższego spalania.
1. Moja 1.6 w ciągu paru dni się sprzedała bez najmniejszego problemu pomimo że cena była powyżej średniej dla tego rocznika dlatego nie wiem skąd te opinie o trudnej odsprzedaży.
Jeśli auto jest zadbane to nie ma się czego obawiać - przy używanym aucie przed wszystkim stan techniczny się liczy.
Silnik 1.6 to przecież też stara sprawdzona konstrukcja.
2. Pytam się ilu z Was krytykujących zasadność silnika 1.6 w zafirze miało okazje pojeździć tym autem chociaż parę dni i używać go w codziennej eksploatacji ?
Mój znajomy ma zafire 1.8 (140 KM), kupił taką bo ma "ciężką nogę" i musi mieć czym jechać.
Swego czasu zostawiał ją w serwisie na wymianę rozrządu itp i pożyczył moje marne 1.6. Gdy mi ją zwracał po 2 dniach stwierdził że w trasie nie ma czym szaleć ale do miasta to naprawdę spokojnie wystarcza i teraz rozumie dlaczego taką kupiłem.
3. Rożnica w spalaniu na poziomie 0.5l i to jeszcze w mieście to tylko w katalogu albo w dawnej erze
Podsumowując: nie ma rozwiązania które będzie jedynym słusznym wyborem dla każdego
Jeśli auto jest zadbane to nie ma się czego obawiać - przy używanym aucie przed wszystkim stan techniczny się liczy.
Silnik 1.6 to przecież też stara sprawdzona konstrukcja.
2. Pytam się ilu z Was krytykujących zasadność silnika 1.6 w zafirze miało okazje pojeździć tym autem chociaż parę dni i używać go w codziennej eksploatacji ?
Mój znajomy ma zafire 1.8 (140 KM), kupił taką bo ma "ciężką nogę" i musi mieć czym jechać.
Swego czasu zostawiał ją w serwisie na wymianę rozrządu itp i pożyczył moje marne 1.6. Gdy mi ją zwracał po 2 dniach stwierdził że w trasie nie ma czym szaleć ale do miasta to naprawdę spokojnie wystarcza i teraz rozumie dlaczego taką kupiłem.
3. Rożnica w spalaniu na poziomie 0.5l i to jeszcze w mieście to tylko w katalogu albo w dawnej erze
Podsumowując: nie ma rozwiązania które będzie jedynym słusznym wyborem dla każdego
Zwróć uwagę, że 90% aut na rynku oferowanych do sprzedaży ma przebieg >150 tys km i powyżej 10 lat, a więc to średni okres w którym pada zarówno KZFR jak i uszczelki chłodniczki. Uszkodzone uszczelki chłodniczki przyśpieszają uszkodzenie termostatu. Więc myśląc na chłodno trzeba się przygotować na najgorsze.Crazy pisze:Ty już tak od razu zakładasz że kzfr termostat itd wszystko na raz będzie do wymiany?
Idąc tym tokiem myślenia kup Zafire A 1.8 tam jest bardzo mało do robienia.
Zafira A wcale nie jest rozwiązaniem, weźmy przykładowo silnik Z18XE - na dzień dobry można wymieniać kolektor wydechowy, za jakiś czas sterownik silnika i ciągle walczyć z braniem oleju, z czego te silniki słyną.
Dziś na rynku używanych samochodów trzeba wybierać mniejsze i tańsze zło, bo era bezawaryjnych samochodów odeszła w niepamięć.
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
Posiadam takową od dwóch lat i nic z tych rzeczy nie występuje {tfu tfu} w mojej zośce a ma już 16 lat :>rostex pisze:Crazy pisze:Ty już tak od razu zakładasz że kzfr termostat itd wszystko na raz będzie do wymiany?
Idąc tym tokiem myślenia kup Zafire A 1.8 tam jest bardzo mało do robienia.
Zafira A wcale nie jest rozwiązaniem, weźmy przykładowo silnik Z18XE - na dzień dobry można wymieniać kolektor wydechowy, za jakiś czas sterownik silnika i ciągle walczyć z braniem oleju, z czego te silniki słyną.
Dziś na rynku używanych samochodów trzeba wybierać mniejsze i tańsze zło, bo era bezawaryjnych samochodów odeszła w niepamięć.
Zużycie oleju w normie, bez dolewek pomiędzy wymianami.rostex pisze:Jak u Ciebie było ze zużyciem oleju w Z16XEP? Miałeś problemy z Twinportem?[/b]
Po wymianie zalewałem na 3/4 stanu, do następnej wymiany poziom spadał na 1/2 stanu. Wymiana oleju co około 12/13 tys ( mobil1, pełen syntetyk).
Z Twinportem nie miałem problemu choć tez się tego obawiałem przed kupnem bo naczytałem że lubi płatać figle
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Mając VW Golfa IV z silnikiem 1.6 nie trzeba być specjalistą, że takie zestawienie będzie padliną. Większa masa, większe opory powietrza.pawel1313 pisze:Pytam się ilu z Was krytykujących zasadność silnika 1.6 w zafirze miało okazje pojeździć tym autem chociaż parę dni i używać go w codziennej eksploatacji ?
W sumie autor zrobi jak zechce, szybko się przekona że taka moc jest za mała. Żeby cieszyć się jazdą to trzeba też mieć coś pod nogą.
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
chyba że posiadasz taką zośkę http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=13635czarekcw pisze:Cieszyć się jazdą tzn że bez problemu przyśpieszasz, wyprzedzasz.
Cieszenie się jako już całokształt przez jazdę vanem jest trochę na wyrost
Ostatnio zmieniony 10 mar 2017, 10:15 przez Mat86radom, łącznie zmieniany 1 raz.