Strona 1 z 2

Opel Zafira 1,8 16V KLIMA ALU NAVI DVD

: 22 paź 2013, 00:33
autor: FuCzang
Hej!
Szukam sobie i szukam i znalazłem coś takiego:
Obrazek

http://otomoto.pl/opel-zafira-1-8-16v-k ... 52374.html

Ma to 159 tyś. km przebiegu.

Mam prośbę o ocenę samochodu i zdekodowanie VIN:
W0L0AHM758G026847
Czy może ktoś coś wie na temat sprzedającego?

I jeszcze krótki opis sytuacji - gdy dzwoniłem w poniedziałek po VIN, gość powiedział, że nie może go od razu podać, bo samochód jest dopiero sprowadzany. Aukcja jest od soboty, a zdjęcia do niej robione już w Polsce... :shock: Jakoś nie rozumiem. Chyba, że samochód jechał nie z Reichu, ale z jakiegoś warsztatu?
Ech, chyba jeszcze to trzeba będzie wyjaśnić... Ale, póki co, ważne jest dla mnie, co o tej zafirce sądzicie. :-)

I zupełnie na koniec - czy była jakaś odmiana zafiry "biznes"? Bo SMSa z takim słowem (przy przebiegu) przysłał mi sprzedający...

: 22 paź 2013, 06:55
autor: GOTI
VIN ;)

VIN: W0L0AHM758G026847 Kod modelu: 0QP75Kod opakowania: KD5FAdnotacje REG: 83-XZ-BTData produkcji: 25092007

Typ Silnika: Z18XER

Numer Seryjny Silnika: 20KU6539

W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
A:Astra Platform
H:2004 Platform Generation
M75:Monocab (Zafira)
8:2008
G:Gliwice
026847:SERIAL NUMBER


20S = LAKIER,SREBRNY STAR
2H0 = SILNIK BENZYNOWY C18SEL[2H0],Z18XER[2H0],A18XER[2H0]
2HU = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A33 = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ
A51 = PRZEDNIE SIEDZENIE KUBEŁKOWE
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AH4 = FOTEL PRZEDNI,KIEROWCY,RĘCZNY SZEŚCIODROŻNY
AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AJT = DOTYCZY WARUNKÓW MONTAŻU SIATKI ZABEZPIECZAJĄCEJ
ANY = WYPOSAŻENIE W SZYNY CARGO I MOCOWANIA
AQ0 = ZAGŁÓWEK, TYLNE SIEDZENIE, POKRYCIE FOLIĄ, DWA, ZEWNĘTRZNE
AV4 = TYLNA KANAPA DZIELONA
AWY = SYSTEM BEZP. TYLN. SIEDZENIA, WYSOKOŚĆ BARKU, ZWIJANE PASY, ZDEJMOWANE KOTWICZENIE PASA BEZPIECZEŃSTWA
AY0 = PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD
AY9 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,WINYLOWY,ŚRODKOWY
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B86 = KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA
BA9 = POJEMNIK ZIMNA
BF8 = SCHOWEK, PRZEDNIE SIEDZENIE, PRAWE
BL5 = WYPRASKA WEWNĘTRZNA DRZWI,SREBRNA
BLB = WYPRASKA KONSOLI PRZYRZĄDÓW,SREBRNA
BW4 = Z WYPRASKĄ CHROMOWĄ
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ
C95 = ŚWIATŁO,SUFITOWE,ZESP.,Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
CE1 = WYCIERACZKA,PRZEDNIA,SYSTEM PRACY IMPULSOWEJ
CT5 = DLA HOLANDII
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DDG = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE,PRAWE-LEWE
DDU = LUSTERKO,ZESP.
DH6 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z LUSTERKIEM OŚWIETLANYM,PRAWA-LEWA
DP6 = OBUDOWA
DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH)
DVA = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CZARNE ZE SREBRNYM WIERZCHOŁKIEM
E4R = PAKIET SPRZEDAŻNY WYPOSAŻENIA-COSMO
E94 = POKRYWA
ECA = KLUCZYK
FX1 = PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JL9 = ABS
K34 = STEROWANIE TEMPOMATU
K60 = ALTERNATOR,100A
KC7 = GNIAZDO ELEKTRYCZNE, TYLNE SIEDZENIE
KC8 = GNIAZDO,WYJŚCIE MOCY DODATKOWEJ
KCL = KANAŁ OGRZEWANIA,TYLNY PASAŻER 2-GA POZYCJA
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
M25 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F17
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N34 = KIEROWNICA,TRZY SZPRYCHY,SKÓRA,ZESP.
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
OHB
PXF = WYKOŃCZENIE,ALPHA/WINYL
QGF = OPONY,205/55 R 16-91H
QL5 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,10 SZPRYCH,61/2JX16
QQ5 = DLA KOŁA ZAPASOWEGO O PEŁNYCH WYMIARACH
R2L = MAPA NA CD,EUROPA
T2Q = REFLEKTORY,AUTOMATYCZNE WŁĄCZANIE-WYŁĄCZANIE
T6K = PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,WINYLOWA
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
TN6 = AKUMULATOR,55AH
TPV = KRATA WLOTU,CZARNA,Z CHROMOWANYM PASKIEM
TR0 = OŚWIETL. WNĘTRZA,DACH,TYŁ,OSTRZEGAWCZE I PODWÓJNE DO CZYTANIA
TRP = RAMA RADIA
TSP = LAMPA USTAWIANA,ZESP.,OŚW. WNĘTRZA
TSQ = LAMPA WNĘTRZA DELUXE
TTB = OŚWIETLENIE WNĘTRZA,DACH,TYLNE OSTRZEG. I PODWÓJNE DO CZYTANIA,3-CI RZĄD
TTO = WYPOSAŻENIE RADIA - UKŁAD CHŁODZENIA
TTX = WYPOSAŻENIE RADIOWE ZŁĄCZE DODATKOWE WEJŚCIOWE
U07 = KLAKSON,FANFARA
U3C
U55
U66 = GŁOŚNIKI,7
U68 = KOMPUTER INFORMACYJNY
U71 = ANTENA DACHOWA,ZESP.
UAJ = INFORMACJE GRAFICZNE - WYŚWIETLACZ KOLOROWY
UCL = RADIO AM/FM STEREO,SZUKANIE,DVD,NAWIGACJA,ETR,WYCISZANIE
UEC = WSKAŹNIK CZUJNIKA AUTOMATYCZNEJ RECYRKULACJI POWIETRZA
UH0 = OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA,LEWA STRONA
UJ3
V3E = BAGAŻNIK DACHOWY - BEZBARWNY DACH,SREBRNY
V4M = WYPOSAŻENIE 5-GWIAZDKOWE,PAKIET NCAP
VFE = ZDERZAK PRZEDNI I TYLNY,LISTWA OCHRONNA,KOLOROWA
VG2 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY,USUNĄĆ
VGB = BAGAŻNIK DACHOWY,ANODYZOWANY
VK8 = UCHWYT,OKULARY
VU3 = ŚRODEK TABLICY ROZDZ.,WĘGIEL DRZEWNY METALICZNY
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4Y
WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO
WBG = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,GPS
XA3 = OPEL
XQ5 = DLA HOLANDII
Y67 = WYMAGANE,GDY ZAMONTOWANO WYŚWIETLACZ POZOSTAŁYCH USŁUG
Z0G = DLA HOLANDII
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H


Dziwi mnie czemu wyskoczył "srebrny" lakier - albo pomyłka (zły VIN podał) albo ktoś malował :D

Autko z Holandii także warto mu sie przyjrzeć pod względem przebiegu - czy ori ;)

: 22 paź 2013, 08:27
autor: Andrzej2503
GOTI nie siej fermentu! W trzecim wierszu jest kolor zewnętrzny! 2HU czyli czarnuch od narodzin.

A sprawdzanie bym zaczął od ustalenia dlaczego auto z 2007 roku jest zewnętrznie poliftowe!
Kaprys czy jakas wieksza lub mniejsza przygoda.

: 22 paź 2013, 10:06
autor: GOTI
Andrzej2503 pisze:GOTI nie siej fermentu! W trzecim wierszu jest kolor zewnętrzny! 2HU czyli czarnuch od narodzin.
Sorki za wprowadzenie w błąd - nie wiem czemu, ale nie zauważyłem :oops: :piwo:

: 22 paź 2013, 10:09
autor: bolid
Poliftowa bo to rok modelowy 2008
" [Lekki makijaż - Opel Zafira face lifting] Premiera zmienionej Zafiry miała miejsce podczas salonu samochodowego w Bolonii (7-16 grudnia 2007)."

Mnie bardziej zastanawia inna rzecz: auto produkowane na rynek holenderski a tu proszę niemieckie blachy... warto sprawdzić kiedy Niemiec kupił od Holendra... jeśli niedawno to
na własne potrzeby nazywam ten proceder "uwierzytelnieniem towaru"
chodzi o stereotypy: Holender - nie dba o auto, Niemiec - szanuje i dba o auto... więc chętniej kupujemy od Niemca ;-) a i w przebieg uwierzymy
"handlarze" są nie tylko u nas

brak zdjęć wnętrza;

: 22 paź 2013, 10:43
autor: FuCzang
Dzięki za dotychczasowe komentarze.
Jeszcze jedno pytanie - a cena? Jak sądzicie, czy jest ona adekwatna do modelu (podana jest bez opłat celnych, przy kupnie będzie trzeba dopłacić jeszcze jakieś 1500 zł)?

: 22 paź 2013, 10:47
autor: Bodek
Patrząc - wersja COSMO - koniec 2007 - cena mieści się w granicach rozsądku, jeżeli auto jest "zdrowe".

Wycena do ubezpieczenia będzie oscylować około kwoty 26 - 27 tys. do AC

: 22 paź 2013, 11:39
autor: Andrzej2503
Zafira z vin-u jest przedliftowa :>, z fotek raczej poliftowa. co ma do tego rok modelowy? -NIC :!:

Jeśli auto kupione jako poleasingowe w NL to prawie zawsze dociera do Polski z niemieckimi papierami. Wyrabia je już sprzedawca, powód to podatki w NL związane ze sprzedażą.
Nie ma w tym nic niepokojącego o ile wszystko przebiega w pełni legalnie (opłacony vat, itp)

: 22 paź 2013, 13:06
autor: FuCzang
Kolejne kilka informacji.
Rozmawiałem z osobą, która sprowadziła ten samochód. Twierdzi, że Niemiec kupił ją w salonie w Holandii ze względu na podatki, czy jakieś inne opłaty, ale że w dokumentach wszystko jest widoczne. Samochód miał być użytkowany tylko w Niemczech. Na pytanie, czemu wersja poliftowa, zaczął mówić, że samochód jest z grudnia, a na uwagę, że data produkcji jest wrześniowa, a w grudniu to była premiera wersji poliftowej, powiedział, że wystawi jeszcze trochę zdjęć, bym mógł sobie dokładnie obejrzeć (hmmm, tylko po co? Tylne lampy poliftowe widać doskonale; mam tylko nadzieję, że dorzuci zdjęcia wnętrza). Na koniec stwierdził, że samochód taki już był, jak sprowadzał i że nie ma żadnych rachunków dokumentujących jakąkolwiek wymianę np. lamp.
I teraz pytanie - tył to rozróżniam już bezbłędnie, ale czy w samochodzie przód też jest poliftowy? Które elementy jeszcze o tym świadczą? I czy możliwe jest, by samochód z września już miał fabrycznie zakładane poliftowe elementy?
No nic, poczekam na kolejne zdjęcia od nich.

: 22 paź 2013, 13:27
autor: bolid
zawsze dowiem się czegoś nowego...

proszę podpowiedzcie proszę który zapis w VIN świadczy że jest przedliftowa?

ja widzę:
H:2004 Platform Generation
M75:Monocab (Zafira)
8:2008
G:Gliwice
i byłem przekonany że ten punkt właśnie mówi o roku modelowym
a na przełomie 2007/2008 był lifting Zafiry B i w 2008 nowe to były poliftowe więc nie widzę nic dziwnego.

co do tego auta to zdjęcia wnętrza sprawę wyjaśnią - no chyba że wnętrze też podmienione na poliftowe ;-)


edit:
FuChang - nic się nie przejmuj. Próbuję tylko ustalić czy aby podejrzenia o podmianie elementów na poliftowe są słuszne i w związku z tym powinieneś na to zwrócić uwagę. Moim zdaniem akurat to nie ten punkt powinien być przedmiotem dyskusji (może się mylę?) a raczej ocena stanu i ceny tego egzemplarza w oparciu doświadczenie kolegów z Zafirami B.

: 22 paź 2013, 13:36
autor: FuCzang
Chciałbym tylko powiedzieć, że to ja się nie znam i sam już nie wiem, jaka powinna być wersja tego samochodu. :-( Stąd liczę na Waszą pomoc. :-)

: 22 paź 2013, 13:40
autor: bolid
Jeśli auto kupione jako poleasingowe w NL to prawie zawsze dociera do Polski z niemieckimi papierami. Wyrabia je już sprzedawca, powód to podatki w NL związane ze sprzedażą.
Andrzej2503 - czyli podatek w NL, który musi zapłacić Niemiec kupując auto poleasingowe w NL jest niższy od podatku, który musi zapłacić Polak kupujący to samo auto w NL?

kurcze - i gdzie ta Unia Europejska...

: 22 paź 2013, 14:13
autor: FuCzang
bolid pisze:...to nie ten punkt powinien być przedmiotem dyskusji (może się mylę?) a raczej ocena stanu i ceny tego egzemplarza w oparciu doświadczenie kolegów z Zafirami B.
Mam podobne zdanie. O ile ew. wymiana na elementy poliftowe nie wynikała z dzwona, to bardzo zależy mi na Waszej opinii odnośnie stanu i ceny samochodu. :-) I ew. na co warto by było zwrócić uwagę przy oglądaniu (mam nadzieję, że gość umieści więcej zdjęć samochodu dziś wieczorem). :-)

: 22 paź 2013, 14:25
autor: Bodek
FuCzang pisze:
bolid pisze:...to nie ten punkt powinien być przedmiotem dyskusji (może się mylę?) a raczej ocena stanu i ceny tego egzemplarza w oparciu doświadczenie kolegów z Zafirami B.
Mam podobne zdanie. O ile ew. wymiana na elementy poliftowe nie wynikała z dzwona, to bardzo zależy mi na Waszej opinii odnośnie stanu i ceny samochodu. :-) I ew. na co warto by było zwrócić uwagę przy oglądaniu (mam nadzieję, że gość umieści więcej zdjęć samochodu dziś wieczorem). :-)
Będą zdjęcia to wrzuć, jak dobrze pamiętam, to zegary są troszkę inne w polfcie.

A wracając do tematu jak ma wyglądać, to napiszę, że ja mam auto z tego roku, jest młodsze, w roku modelowym też mam 2008 - ale mój jest przedliftowy. a w tym autku mogą być wymienione światła (przód i tył), zderzak przód z grilem i atrapą - bo są z polifta ;)

Autko jest czarne, więc - nic nie widać na zdjęciach :D

: 22 paź 2013, 14:35
autor: bolid
Bodek - dzięki za wpis szczególnie że masz ten rocznik więc głos w dyskusji ważny - zerknij proszę na swój VIN na 10-tą pozycję, co tam masz?

znalazłem tutaj taką informację:
Znak 10 to rok modelowy: N = 1992, P = 1993, R = 1994, S = 1995, T = 1996, V = 1997, W = 1998, X = 1999, Y = 2000, 1 = 2001, 2 = 2002, 3 = 2003, 4 = 2004, 5 = 2005, 6 = 2006, 7 = 2007, 8 = 2008, 9 = 2009, A = 2010, B = 2011, C = 2012, D = 2013

autko które jest przedmiotem naszej dyskusji ma numer W0L0AHM758G026847 czyli rok modelowy 2008 i na ten rok modelowy Opel zaproponował klientom lifting Zafiry B