Strona 1 z 1

OPEL ZAFIRA 1,8 B+G Radom

: 21 lis 2013, 10:18
autor: bednarcg
Witam

Proszę o opinie na temat tego auta :

OPEL ZAFIRA 1,8 B+G Radom

VIN : W0L0AHM759G001788

Obrazek

Poczytałem nieco o gazie w Zafirach i większość opinii jest na nie. Jednak były jakieś przepychanki przy modelach silników - możne to akurat preferowany model.
Napisałem jeszcze do sprzedawcy czy ma info kto i gdzie zakładał ten gaz, możliwe że w 2008 zakładali jeszcze w ASO?
Temat 1.9 CTDI 120KM nie umarł jednak mało jest ofert, które mi odpowiadają wiec postanowiłem rozszerzyć zakres poszukiwań ;)

A sam sprzedawca znany komuś?

Pozdrawiam
Grzesiek

: 21 lis 2013, 14:12
autor: ojciec polak
Nie jestem fachowcem, ale auto jest z 2008r a nie 2009 jak podaje sprzedawca. Zdjęcie komory silnika ukazuje dziwnie mocno podniszczony plastik osłony silnika jak i sporo rdzy na niektórych stosunkowo młodych elementach. Może to świadczyć (moim zdaniem) o morkej przeszłości tego auta. Chyba, że się mylę.

Re: OPEL ZAFIRA 1,8 B+G Radom

: 21 lis 2013, 14:19
autor: Bodek
bednarcg pisze:..............
VIN : W0L0AHM759G001788...............
sprawdź VIN, coś jest nie tak - nie chce się rozkodować.

: 21 lis 2013, 16:04
autor: bednarcg
VIN odczytałem ze zdjęć na aukcji, po głębszej analizie wychodzi że pomyliłem 7 z 4, czy mógłbyś spróbować z:

W0L0AHM759G001488

na razie człowiek nie odpisuje na moje maile.

Poczytałem jeszcze o LPG w tym silniku (głównie na forum) i zakładając, że luzy na zaworach nie były sprawdzane, to na co powinienem zwrócić uwagę żeby się nie przejechać?
Mechanik (ew. ASO) wychwyci mi usterki które mogła spowodować wadliwą eksploatacja LPG?

Grzesiek

: 21 lis 2013, 16:15
autor: GOTI
VIN: W0L0AHM759G001488 Kod modelu: 0QN75 Kod opakowania: KD51 REG: SON-FM 49 Data produkcji: 23082008

Typ Silnika: Z18XER
Numer Seryjny Silnika: 20MP3478

W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
A:Astra Platform
H:2004 Platform Generation
M75:Monocab (Zafira)
9:2009
G:Gliwice
001488:SERIAL NUMBER

2H0 = SILNIK BENZYNOWY C18SEL[2H0],Z18XER[2H0],A18XER[2H0]
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
4AU = LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU MODELÓW
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A51 = PRZEDNIE SIEDZENIE KUBEŁKOWE
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AH4 = FOTEL PRZEDNI,KIEROWCY,RĘCZNY SZEŚCIODROŻNY
AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AJ0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,DWA
AV4 = TYLNA KANAPA DZIELONA
AY0 = PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B86 = KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA
BF8 = SCHOWEK, PRZEDNIE SIEDZENIE, PRAWE
BNS = LISTWA WEWN. DRZWI, SATYNOWY KAMIEŃ
BPI = LISTWA TABL. ROZDZIELCZEJ,SATYNOWY KAMIEŃ
BW4 = Z WYPRASKĄ CHROMOWĄ
BW7 = OKLEINA OZDOBNA ZEWNĘTRZNEGO SŁUPKA
C60 = KLIMATYZACJA
C95 = ŚWIATŁO,SUFITOWE,ZESP.,Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
CE1 = WYCIERACZKA,PRZEDNIA,SYSTEM PRACY IMPULSOWEJ
CT3 = DLA NIEMIEC
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DDG = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE,PRAWE-LEWE
DDU = LUSTERKO,ZESP.
DH6 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z LUSTERKIEM OŚWIETLANYM,PRAWA-LEWA
DP6 = OBUDOWA
DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH)
DVA = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CZARNE ZE SREBRNYM WIERZCHOŁKIEM
E4Q = ENJOY
E94 = POKRYWA
ECA = KLUCZYK
FX1 = PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94
FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ
FZ3 = PROGRAM ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI ELEKTRONIKI
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JL9 = ABS
K34 = STEROWANIE TEMPOMATU
K60 = ALTERNATOR,100A
KC7 = GNIAZDO ELEKTRYCZNE, TYLNE SIEDZENIE
KC8 = GNIAZDO,WYJŚCIE MOCY DODATKOWEJ
KCL = KANAŁ OGRZEWANIA,TYLNY PASAŻER 2-GA POZYCJA
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
M25 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F17
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N52 = KOŁO KIEROWNICY,TRZY SZPRYCHY
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NR1 = DO ZĘBATKI O MNIEJSZYM SKOKU
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
NZX = KOŁPAK,KOŁA
OHA = LOKALNY GM W EUROPE OHA
PHP = TKANINA WYKOŃCZENIOWA,TABITA/ELBA
QGF = OPONY,205/55 R 16-91H
QN1 = KOŁO,JEZDNE,STALOWE,61/2JX16
QQ5 = DLA KOŁA ZAPASOWEGO O PEŁNYCH WYMIARACH
T2Q = REFLEKTORY,AUTOMATYCZNE WŁĄCZANIE-WYŁĄCZANIE
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9M = WYKOŃCZENIE ELBA
TN6 = AKUMULATOR,55AH
TPV = KRATA WLOTU,CZARNA,Z CHROMOWANYM PASKIEM
TR0 = OŚWIETL. WNĘTRZA,DACH,TYŁ,OSTRZEGAWCZE I PODWÓJNE DO CZYTANIA
TRP = RAMA RADIA
TSP = LAMPA USTAWIANA,ZESP.,OŚW. WNĘTRZA
TSQ = LAMPA WNĘTRZA DELUXE
TTB = OŚWIETLENIE WNĘTRZA,DACH,TYLNE OSTRZEG. I PODWÓJNE DO CZYTANIA,3-CI RZĄD
TTX = WYPOSAŻENIE RADIOWE ZŁĄCZE DODATKOWE WEJŚCIOWE
U3A
U66 = GŁOŚNIKI,7
UAC = TABLICA INFORMACYJNA WYŚWIETLACZA CIEKŁOKRYSTALICZNEGO - WIELOFUNKCYJNA
UCH = RADIO AM/FM STEREO,SZUKANIE,CD,ETR,WYCISZANIE,MP3
UH0 = OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA,LEWA STRONA
UJ3
V3E = BAGAŻNIK DACHOWY - BEZBARWNY DACH,SREBRNY
V4M = WYPOSAŻENIE 5-GWIAZDKOWE,PAKIET NCAP
VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY
VGB = BAGAŻNIK DACHOWY,ANODYZOWANY
VJU = ŚRODEK TABLICY ROZDZ.,SATYNOWY KAMIEŃ
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4Y
W5T = TABLICZKA SILNIKA,USUNIĘTA
WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO
XA3 = OPEL
XG3 = DLA NIEMIEC
Z0F = DLA NIEMIEC
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H

;)

: 21 lis 2013, 18:29
autor: maverickatowice
Ładna sztuka ale zawsze jest jakieś "ale". Tzn. ja osobiście szukałbym czystej benzynki i ewentualnie sam zlecił montaż instalacji tutaj w kraju. Dlaczego? Po pierwsze często jest tak, że niemieckie instalacje są bardziej skomplikowane od tych montowanych u nas. Po drugie trzeba pamiętać że samochód nie może być eksploatowany tylko na gazie, musi być zawsze określona ilość paliwa w baku, czasem trzeba większy dystans mimo wszystko pokonac na benzynie - kwestie układu paliwowego, wtryskowego itd. Tutaj nie wiesz jak samochód był eksploatowany przez poprzedniego właściciela i zapewne nigdy tego nie zweryfikujesz. Także taka jest moja opinia bazująca na moich prywatnych doświadczeniach.

: 21 lis 2013, 20:43
autor: muzgrze
Trochę też mokra osłona kół rozrządu. Może uszczelnienie wałków, a jeszcze gorzej padnięte koła ZFR.

: 21 lis 2013, 21:44
autor: smaru
opis wyssany z palca
kubełkowe fotele, aluminiowe felgi dobre żarty...

ostatni wpis w książce jakiś dziwny też jest...

: 26 lis 2013, 12:17
autor: Tunio999
Sprzedaż zakończona - archiwum