Strona 1 z 3

Opel Zafira 1.8 140 KM GWARANCJA PRZEBIEGU (Kraków)

: 12 lut 2014, 13:43
autor: michalbachowski
Cześć,

dziś do oceny przedkładam Opel Zafira B z Kochanówa k/Krakowa:

Obrazek

Jestem już po rozmowie z ASO: ostatnia wizyta przy 81 000 km (naprawa podnośnika szyby), do tego momentu (ponoć) bezwypadkowy (ale nie mam 100% potwierdzenia - kolega nie zapytał wprost o wypadek, ale na pewno samochód był jeżdżony i serwisowany na bieżąco). Planuję go zabrać do mechanika na kanał (tym razem osobiście, nie z pomocą MotoRaportera). Jakieś uwagi? Sugestie? A może ktoś z okolic Krakowa byłby chętny pomóc w oględzinach?

VIN (rozkodowany przez Bodka):
VIN: W0L0AHM7562006100
Kod modelu: 0QN75
Kod opakowania: KD53
REG: LB-DW 44
Data produkcji: 30082005

Typ silnika: Z18XER

Nr seryjny silnika: 20FT5532

W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
A:Astra Platform
H:2004 Platform Generation
M75:Monocab (Zafira)
6:2006
2:Bochum
006100:SERIAL NUMBER

2AU = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
2H0 = SILNIK BENZYNOWY C18SEL[2H0],Z18XER[2H0],A18XER[2H0]
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A23 = SZYBA PRZEDNIA,ODBIJAJĄCA CIEPŁO
A51 = PRZEDNIE SIEDZENIE KUBEŁKOWE
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AH4 = FOTEL PRZEDNI,KIEROWCY,RĘCZNY SZEŚCIODROŻNY
AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AJ0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,DWA
AJT = DOTYCZY WARUNKÓW MONTAŻU SIATKI ZABEZPIECZAJĄCEJ
ANY = WYPOSAŻENIE W SZYNY CARGO I MOCOWANIA
AQ2 = SIATKA - UDOGODNIENIE
AV4 = TYLNA KANAPA DZIELONA
AWY = SYSTEM BEZP. TYLN. SIEDZENIA, WYSOKOŚĆ BARKU, ZWIJANE PASY, ZDEJMOWANE KOTWICZENIE PASA BEZPIECZEŃSTWA
AY0 = PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD
AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B86 = KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA
BF8 = SCHOWEK, PRZEDNIE SIEDZENIE, PRAWE
BL5 = WYPRASKA WEWNĘTRZNA DRZWI,SREBRNA
BLB = WYPRASKA KONSOLI PRZYRZĄDÓW,SREBRNA
BW4 = Z WYPRASKĄ CHROMOWĄ
BW7 = OKLEINA OZDOBNA ZEWNĘTRZNEGO SŁUPKA
C60 = KLIMATYZACJA
C95 = ŚWIATŁO,SUFITOWE,ZESP.,Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
CE1 = WYCIERACZKA,PRZEDNIA,SYSTEM PRACY IMPULSOWEJ
CT3 = DLA NIEMIEC
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DDG = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE,PRAWE-LEWE
DDU = LUSTERKO,ZESP.
DP6 = OBUDOWA
DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH)
DVA = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CZARNE ZE SREBRNYM WIERZCHOŁKIEM
E4Q = ENJOY
E94 = POKRYWA
ECA = KLUCZYK
FX1 = PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94
FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ
FZ3 = PROGRAM ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI ELEKTRONIKI
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JL9 = ABS
K34 = STEROWANIE TEMPOMATU
K60 = ALTERNATOR,100A
KC8 = GNIAZDO,WYJŚCIE MOCY DODATKOWEJ
KCL = KANAŁ OGRZEWANIA,TYLNY PASAŻER 2-GA POZYCJA
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
M25 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F17
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
N52 = KOŁO KIEROWNICY,TRZY SZPRYCHY
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NR1 = DO ZĘBATKI O MNIEJSZYM SKOKU
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
OAR
OHA = LOKALNY GM W EUROPE OHA
PHP = TKANINA WYKOŃCZENIOWA,TABITA/ELBA
QGF = OPONY,205/55 R 16-91H
QL5 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,10 SZPRYCH,61/2JX16
QQ5 = DLA KOŁA ZAPASOWEGO O PEŁNYCH WYMIARACH
T2Q = REFLEKTORY,AUTOMATYCZNE WŁĄCZANIE-WYŁĄCZANIE
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9W = PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,TABITA
TN6 = AKUMULATOR,55AH
TPV = KRATA WLOTU,CZARNA,Z CHROMOWANYM PASKIEM
TR0 = OŚWIETL. WNĘTRZA,DACH,TYŁ,OSTRZEGAWCZE I PODWÓJNE DO CZYTANIA
TRP = RAMA RADIA
TSP = LAMPA USTAWIANA,ZESP.,OŚW. WNĘTRZA
TSQ = LAMPA WNĘTRZA DELUXE
TTB = OŚWIETLENIE WNĘTRZA,DACH,TYLNE OSTRZEG. I PODWÓJNE DO CZYTANIA,3-CI RZĄD
U3A
U55
U66 = GŁOŚNIKI,7
U68 = KOMPUTER INFORMACYJNY
U71 = ANTENA DACHOWA,ZESP.
UAC = TABLICA INFORMACYJNA WYŚWIETLACZA CIEKŁOKRYSTALICZNEGO - WIELOFUNKCYJNA
UCH = RADIO AM/FM STEREO,SZUKANIE,CD,ETR,WYCISZANIE,MP3
UEQ = PRZEŁĄCZNIK WYŁĄCZENIA AKUMULATORA
UH0 = OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA,LEWA STRONA
UH1 = OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA,PRAWA STRONA
UJ3
ULR = ZAPALNICZKA, TYLNA, PODŁOKIETNIK
V2T = BAGAŻNIK PRZYCZEPNY,BAGAŻNIK,DACH,POWŁOKA PROSZKOWA
V3E = BAGAŻNIK DACHOWY - BEZBARWNY DACH,SREBRNY
V4M = WYPOSAŻENIE 5-GWIAZDKOWE,PAKIET NCAP
VFE = ZDERZAK PRZEDNI I TYLNY,LISTWA OCHRONNA,KOLOROWA
VG2 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY,USUNĄĆ
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W4Y
WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO
XA3 = OPEL
XG3 = DLA NIEMIEC
Y67 = WYMAGANE,GDY ZAMONTOWANO WYŚWIETLACZ POZOSTAŁYCH USŁUG
Z0F = DLA NIEMIEC
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
Pozdrawiam

Michał

: 12 lut 2014, 14:01
autor: Tunio999
Jak dla mnie autko wygląda fajnie - także bym jechał oglądać ;) Chociaż przebieg dziwny - chyba zbyt mały :mysli:

: 12 lut 2014, 14:08
autor: michalbachowski
No właśnie też mnie zastanawiał ten przebieg, więc poprosiłem znajomego o telefon do ASO. Podobno samochód faktycznie ma taki przebieg - jedna osoba jeździła tym samochodem zawsze do tego samego mechanika. No ale wiadomo - to są tylko słowa mechanika + wpis w książce, więc coś, co można zafałszować.

Pozdrawiam

Michał

: 12 lut 2014, 15:07
autor: miodzik
Wiesz Michał.. Jak to mówią - w Oplu przebieg i cena są zawsze do negocjacji. Jak dla mnie trochę mały. Przebieg łatwo ukryć jest w Oplu, bo wykończenia materiałów zużywają się dość powoli. Może i jest to toporniejsze w porównaniu np do aut z koncernu PSA, ale dla mnie to wcale nie jest minus, a wręcz przeciwnie.

Co do auta. Jeżeli poprzedni właściciel przez tyle lat zrobił tak mało kilometrów to super plus dla nowego nabywcy. Ale jeżeli miał łeb na karku i potrafił kombinować, to równie dobrze posiadając nawet tylko interfejs diagnostyczny od żółtych braci, mógł korygować dowolnie przebieg przed każdym podjechaniem do serwisu, żeby wpisy w końcowym momencie ładnie wyglądały. Tylko teoria, ale ludzie są ludźmi.

Zawsze najczęściej zużywa się kierownica, gałka i dźwignia od zmiany biegów, siedzisko kierowcy, bok przy drzwiach kierowcy. Gdzieś zawsze pozostają ślady otarć czy intensywniejszych użytkowań. I tak jak kierownice ja sam widziałem tak zaorane przy autach z przebiegiem 100 tys jakby miała przelatane z pół miliona - efekt potliwości dłoni kierowcy - co często jest od razu wymieniane przy sprzedaży bo się rzuca w oczy, tak często nikt nie zwraca uwagi na pedały sprzęgła, hamulca i gazu.

Moje auto jest o rok starsze od prezentowanego, ma ok 250 tys przebiegu a dla porównania u mnie pedały wyglądają tak:
Obrazek

Na to zwróć od razu uwagę.

Wyjazd do mechanika z kimś postronnym na pewno jest bardzo dobrym pomysłem. Na pewno wiesz już więcej niż za pierwszym razem na co zwrócić szczegółową uwagę. Na pewno wjedź na kanał i obejrzyj auto od spodu. Końcówki drążków czy nie są wybite, łączniki stabilizatorów i generalnie całe zawieszenie od spodu.

Tak samo zużycie widać na klockach i tarczach hamulcowych. Jeżeli auto było serwisowane tylko u jednego mechanika to do tej pory powinno mieć wymienione klocki a i przy takim przebiegu ja bym gdzieś po drodze wymienił tarcze. To też powinno być odnotowane w książce serwisowej.

Oczywiście trzeba się przejechać autem i zobaczyć czy gdzieś nie ściąga auta w czasie jazdy. Obowiązkowo na pustej drodze zaaranżuj hamowanie awaryjne (wyskoczyła sarna, czy dziecko za piłką) Prędkość standardowa ok 60km/h i gwałtowne hamowanie. Puść wtedy kierownicę i zobacz zachowanie się auta, trakcję hamowania, szarpanie i zachowanie się ABS-u. Jeżeli będziesz miał jakieś podejrzenia co do zachowania się auta w takich warunkach -drąż temat dlaczego. Bezpieczeństwo jest najważniejsze. Bardzo rzadko ktokolwiek w ten sposób sprawdza zachowanie się auta na drodze, a to jest cholernie życiowa sytuacja..

To tyle tak na szybko, co mi przyszło do głowy.

: 12 lut 2014, 15:14
autor: bolid
zauważyłem że:
- autko jest na tablicach które skończyły się 26.11.2013 co świadczy że już 3 miesiące minęły od wyjazdu z Niemiec
- tylni zderzak wskazuje na jakieś zdarzenie (przyczepka dobiła?) ma ślad uderzenia na lewo od haka i jest lekko zdeformowany (plus obtarcie za lewym kołem) - swoją droga ktoś sam dołożył hak (niefabryczny) i nie dba o niego - brak ochrony kuli, kula nie nasmarowana i podrdzewiała
- albo w 2010 roku zmienił się właściciel albo nagle zmienił on zwyczaje i sposób dbania o auto - dotychczas robił przeglądy w terminie bo nigdy o 15000 rocznie się nie otarł, a tu nagle zaczął zaliczać półroczne spóźnienia względem daty wyznaczonej przez serwis (choć wcześniej pilnował terminów)

: 12 lut 2014, 16:09
autor: kicaj
a przegląd gdzie był sprawdzany?

: 12 lut 2014, 16:59
autor: maverickatowice
Moim zdaniem samochód warty uwagi, ceny 1.8 140 km zaczynają sie w niemczech od minimum 5500E tutaj dochodzi do tego marża sprzedającego i koszty transportu bo koszty opłat nie są wliczone w cenę Najbiedniejsza wersja też to nie jest (przynajmniej jest chrom i alu aby samochód z zewnątrz jakoś wyglądął). Skoro potwierdziłeś przebieg za granicą to już jest duży plus (warsztat partnerski Opla w końcu robił te przeglądy a nie jakiś tam Schmitt który jest w swoim garażu sam dla siebie sterem, żeglarzem i okrętem). Poza tym przebieg możesz też potwierdzić w polskim ASO po numerze Vin. Może i stoi od listopada ale u większości rodaków głównym wyznacznikiem jest cena - wolą kupować te zafirki po 18-20 tys i potem dokładać do nich niż skompromitować sie w oczach sąsiadów "przepłacając" za prawie 10-letniego Opla.

: 12 lut 2014, 19:15
autor: kicaj
jestem ciekaw jak gdzie i w jakiej formie ten przebieg został potwierdzony...

: 12 lut 2014, 19:25
autor: michalbachowski
@kiciaj: znajomy telefonował do ASO wymienionego jako ostatnie (i jedyne) w książce przeglądów (ostatnia fotka, ale nie widać jej w miniaturkach).

Pozdrawiam

Michał

: 12 lut 2014, 19:54
autor: maverickatowice

: 13 lut 2014, 08:56
autor: kicaj
no to ok, tylko zdziwiony jestem że podali, bo generalnie przez telefon nie chcą udzielać żadnych informacji...

: 13 lut 2014, 14:09
autor: cns80
Proponuję sprawdzić przed zakupem ten trop:
1. Książka gwarancyjna to gdzie wilgoci dostała ?
2. Skąd są tablice HN ?
3. Gdzie jest serwis, który stemplował przeglądy ?
4. I dalej:
W niemieckim landzie Badenia-Wirtembergia wylał Ren oraz jego prawy dopływ - rzeka Neckar.
http://www.sfora.pl/Powodz-na-Wyspach-i ... eki-a50698
Wylała również rzeka Neckar, mająca ujście do Renu powyżej Wormacji, w Mannheim.
http://tvnmeteo.tvn24.pl/informacje-pog ... 5,1,0.html

To by tłumaczyło tą cenę :)

Proponuję ściągnąć plastikowy próg od strony kierowcy i zobaczyć czy wiązki, które w nim idą nie są w piachu lub błocie.

: 13 lut 2014, 14:46
autor: miodzik
Patryk, mam nadzieję tylko, że Michał się nie załamie jak znowu trafi na topielca ;)

A tak poważnie Michał to się nie poddawaj. Pewnie Ci pisałem, ale dla przypomnienia - ja sam dla siebie szukałem dość intensywnie Zafirki przez 4 miesiące. Uparłem się na Diesla w budzie poloftowej, ale miłym dodatkiem były inny wyświetlacz, podgrzewane fotele, czujniki cofania, może klimatronik.. Obejrzałem auta, które na zegarach mając po 170 tys wyglądały w środku jakby miały przelatane z milion kilometrów (i pewnie tyle miały). Moja obecna Zafira trafiła się zupełnie przypadkiem. Zdążyła wjechać do komisu i już ją zaklepałem, mimo, że jest bardzo szczupła (w przeciwieństwie do mnie :) ) i miała mały defekt, z którym poprzedni właściciel sobie nie radził, i zostawił to auto od razu wyjeżdżając wersją B.

Ja wiedząc czego szukam nie zastanawiałem się długo. Sprawy eksploatacyjne są zawsze do wymiany, a mały defekt, o którym wiedziałem, usunąłem prawie od razu po kupnie auta. Ważne dla mnie było, że auto miało po za swoimi oryginalnymi szybami, swoje poduchy, napinacze całe, widać było, że nie było gniecione czy po wodowaniu. Ograniczyłem swoje "potrzeby" do bezpieczeństwa i niezawodności. Resztę zawsze da się skorygować.

Dobrze Michał, że pytasz. Dobrze, że drążysz temat. Uważać musisz, co już sam wiesz. To co Patryk napisał - oczywiście sprawdź.

Serdeczności,

Marcin

: 13 lut 2014, 15:07
autor: FuCzang
cns80 pisze:...2. Skąd są tablice HN ?
...
4. I dalej:
W niemieckim landzie Badenia-Wirtembergia wylał Ren oraz jego prawy dopływ - rzeka Neckar.
http://www.sfora.pl/Powodz-na-Wyspach-i ... eki-a50698
Wylała również rzeka Neckar, mająca ujście do Renu powyżej Wormacji, w Mannheim.
http://tvnmeteo.tvn24.pl/informacje-pog ... 5,1,0.html

To by tłumaczyło tą cenę :)

Proponuję ściągnąć plastikowy próg od strony kierowcy i zobaczyć czy wiązki, które w nim idą nie są w piachu lub błocie.
Tablice HN - miasto Heilbronn leżące nad rzeką Neckar. Może to zbieg okoliczności?
Pozdrawiam!

FuCzang <|-)

: 13 lut 2014, 17:36
autor: maverickatowice
Panowie litości!

To, że kiedyś tam w tej okolicy była powódź to jeszcze o niczym nie świadczy - na pewno nie o tym że ten samochód to jakiś topielec. Mając takie podejście to by sie nigdy nie kupiło samochodu bo co roku gdzieś jest powódź. Poza tym raczej nikt nie wozi ze sobą książki serwisowej - przynajmniej nie ja ani nikt z moich znajomych i rodziny. Na pewno warto to sprawdzić - jest to jeden z etapów podczas sprawdzania samochodu przed zakupem. Na pewno nie jest do tego też potrzebne ASO - wystarczy zwykła SKP. Trzeba byc podejrzliwym i sprawdzać wszystko co możliwe ale nie popadajmy w paranoje. Ja uważam że samochod warty uwagi. 27000pln (bo tyle bedzie po opłatach) za 2005 rok to jest kwota sugerująca że samochód może być naprawdę dobry i na pewno warto sie nim zainteresować.