Opel Zafira 1.9CDTI 150KM Do sprawdzenia ;) (dużo zdjęć)

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Neron

Opel Zafira 1.9CDTI 150KM Do sprawdzenia ;) (dużo zdjęć)

#1 Post autor: Neron »

Witam wszystkich :)

Rodzina się powiększyła , BMW już za małe , wybór padł na Zafirę B lub Vectre C Kombii.

Obecnie mieszkam w Niemczech więc typ padł na to co najbliżej ;)

Przedstawiam dość dziwny (przynajmniej mi się tak wydaje) model :)

2007 rok , 192.551 km , 150KM , ogólnie full wypas , przynajmniej w środku.

Na pierwszy rzut oka , maska sfatygowana kamieniami , twierdzą że auto po autostradach w DE jeździło więcej niż w mieście i dlatego tak to wygląda :

Obrazek

Mówię OK maska to maska pomaluje się i będzie OK ;)

zaczynam oględziny , przednie drzwi otwieram zamykam , mierze grubość lakieru miernikiem , Wszystko Ok , brak śladów uderzenia czy malowania (też kilka odprysków po kamieniach)

otwieram tylne drzwi i :shock:

Kolega RUDOLF......

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Hmm myślę no co to za lipa , czytam w internecie że to przez listwę rysuje się lakier i może wyjść tam coś takiego .. no ok (strona pasażera tył)

Mierzyłem lakier , wszędzie jest ok , wokół tych rudych wybryków też.

Strona kierowcy :

Obrazek

listwa siedziała dość mocno nie mogłem odczepić ale widać że zaczyna się coś dziać.

Lakier też okej .

Ogólnie żeby skrócić lakier mierzyłem godzinę cm po cm chyba wszystko z nim wporządku.

więc póki co mamy do zrobienia Maskę i progi ( ten od kierowcy ok ale od pasażera ?? troche dość mocno skorodowany)

Teraz spód auta.

od tyłu :

Obrazek


Obrazek

no i ... przód :(

Obrazek

Obrazek

Obrazek

----------------------------------------------------------

Dodam że pod maską ta metalowa rurka (chyba od chłodnicy) też jest trochę skorodowana.

Jazda testowa (odbyłem przed oględzinami nadwozia)

Jako że na liczniku blisko 200 tyś więc na pierwszy rzut poszła dwumasa , nic nie telepie , sprzęgło też nie wibruje , auto startuje płynnie , po teście (40 na 2 biegu i 4 gaz do dechy) też nie odczułem szarpnięć czy czegokolwiek dziwnego , przy gaszeniu silnika jakby w ostatniej pól sek coś tam głośniej zawarczy ale nie wiem czy to dwumasa , sprzęgło też wydaje się być okej , turbo też nie słychać moc jest itd.

OD strony technicznej wydaje się jak najbardziej OK , wszystko jest sprawne , zawieszenie nie ma luzów , martwi mnie tylko ta zgnilizna pod spodem (progi jeszcze bym zrobił)

Proszę niech się wypowiedzą osoby , które spotkały się z podobnym problemem (może ten typ tak ma ?? )


Obrazek

Auto dzwona na pewno nie miało , (może stało w wodzie ? )

Pozdrawiam i czekam na opinie ;)

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Czesław »

Widać że tu nikt niczego nie ukrywał jeśli tylko ta ruda Cię martwi to można z nią sobie poradzić dopóki nie ma dziur, wszystko zależy od ceny bo żeby to jakiś dłuższy czas wytrzymało to musisz się liczyć z wydatkiem okolo 2 tyś zł. czyszczenie+ konserwacja. :P
czesiek_ze

Neron

#3 Post autor: Neron »

5500 Euro ;) dlatego też się zastanawiam bo cena nie jest zaporowa ?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Neron

#4 Post autor: Neron »

Halo ;) Nikt więcej nie wyrazi swojej opinii na temat Rudego Szaleństwa ?

Pozdr

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#5 Post autor: cns80 »

Coś mi się wydaje że postał w wodzie. Sprawdź w briefie gdzie był zarejestrowany i czy nie było tam powodzi. Jeśli się potwierdzi to lakierowanie nic nie da bo będą wychodziły następne kwiatki w innych miejscach i podłużnice w końcu szlag trafi.
Warto by zajrzeć do profili zamkniętych czy tam woda nie stoi.

Maskę też mam w podobnym stanie.

Pukanie przy gaszeniu to może być poducha silnika. Najczęściej ta dolna.

Andrzej2503
Zafiromaniak
Posty: 678
Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
Auto: Zafiry
Model: wszystkie
Oznaczenie silnika: różne
Gender:

#6 Post autor: Andrzej2503 »

Auto jest zapewne z Bayernu więc jest to normalne. Nie musi być powodziowa.
Wyposażenie zbliżone do Taxi. Sprawdź czy nie była ofoliowana.
sklepik z Zafirami B i C

Neron

#7 Post autor: Neron »

mieszkam w okolicy hamburga i z tej okolicy jest też to auto , jak sprawdzić to oklejenie ?? na co w środku zwrócić uwagę jeszcze ? znaki szczególnie itd ? każda uwaga może okazać się bardzo pomocna .

Neron

#8 Post autor: Neron »

WItam ponownie ;) sorry że nie edytuje ale żeby było widać nowy post.

zwiedziłem dziś okolicę , obejrzałem 6 Zafir. Każdej zrobiłem zdjęcie oto efekt.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Roczniki od 2005 do 2009

Jakiś dramat , czy Zafira tak rdzewieje ?? czy to standard że rama jest zjedzona ? po prostu się tym nie przejmować i tak jeździć , czekać aż silnik wypadnie czy jest to taka konstrukcja że można to olać i nie zwracać na to uwagi , zgłupiałem już zupełnie , myślałem że ta niebieska z pierwszego postu jest jakaś popaprana a tu każda kolejna mniej bądź bardziej zjedzona ,, doszło do tego że na parkingach przed sklepami zacząlem atakować obce zafiry i patrzeć im pod spód :D wszędzie szaleje Rdza... Mieszkam prawie nad morzem ale czy wilgotność powietrza ma aż taki wpływ ?

Pozdr

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: janekW67 »

No właśnie wilgotność powietrza może mieć taki wpływ.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: SD72 »

janekW67 pisze:No właśnie wilgotność powietrza może mieć taki wpływ.
I do tego srodki uzywane przy odsniezaniach drog :D
bazyliszek72

Neron

#11 Post autor: Neron »

Z tego co czytam to akcja wymiany Sanek przez GM się już skończyła ..więc ewentualnie na swój koszt , jazda z tak przejedzonymi sankami chyba nie jest zbyt bezpieczna ? chyba że to tylko powierzchniowa rdza którą wystarczy zdrapać drucianą szczotą i zakonserwować , nie wiem moje 16 letnie BMW E39 nie ma ani grama rdzy .. więc rdza w aucie z 2009 roku to brak słów.......

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: Wojti »

Hm dałeś mi do myślenia :lol: Sprawdzę jak to wygląda u mnie :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Neron

#13 Post autor: Neron »

sprawdź i daj znać , ciekaw jestem jak wyglądają auta w moim rodzinnym mieście :-) poza tym skoro opel wie o tym defekcie to akcja,naprawcza powinna trwać nadal , na pewno wiele osób o niej nie wiedziało i czekać tylko jak silniki starszysz aut zaczną wyskaliwać na ulice wg mnie to skandal żeby takie partactwo zrobić w tak popularnym aucie , wie ktoś czy vectra c po lifcie też ma takie problemy ??

pawel1313

#14 Post autor: pawel1313 »

Nie każda zafira jest tak zjedzona przez korniki bo u mnie póki co cisza i nic nie chrobota na parkingu :mrgreen:

Neron

#15 Post autor: Neron »

Witam ponownie ;)

Dziękuje Panowie za wszystkie podpowiedzi ;)

Odpuściłem sobie Zafirę (być może w moim regionie ze względu na wilgotność wychodzą czułe punkty)

OD dziś jestem szczęśliwym posiadaczem tego auta ;)

Pozdrawiam

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Archiwum ogłoszeń - Zafira B”