Opel Zafira **1.8Benz+LPG**Extra Stan*** - Orneta
: 24 lut 2016, 09:14
autor: mariuszkom
Witam Forumowiczów,
w związku z poszukiwaniami auta rodzinnego, proszę o spostrzeżenia dotyczące tego modelu:
http://otomoto.pl/oferta/opel-zafira-1- ... 68e3f5af97
Po lekturze forum dotyczącej instalacji LPG, myślę że to główny element do sprawdzenia podczas oględzin auta..
Pozdrawiam.
: 24 lut 2016, 09:28
autor: Rafoooo
Klima manualna,
Brak informacji na temat instalacji gazowej, jaka i kiedy założona?
.... i trochę ubogo w środku
: 24 lut 2016, 09:36
autor: Mat86radom
Dojdzie jeszcze koszt legalizacji lub wymiany butli lpg na nową no chyba że sprowadzajacy już to ogarnął w co wątpię :>
: 24 lut 2016, 10:02
autor: Piasek
VIN zweryfikować w ASO. Przód rozbierany - zobacz ustawienie wycieraczki kierowcy na szybie - obstawiam ze klasyczny powypadek niechlujnie złożony.
Faktura deski kokpitu mi się nie podoba - sprawdzić czy czasem nie regenerowany po wystrzale.
GAZ - zbiornik musisz dać na TDT - nie wymieniać bo oni mają inne wielozawory i z naszymi polskimi nie będzie ci działać wskaźnik gazu.
Badanie TDT kosztuje praktycnzie tyle samo co wymiana zbiornika na nowy ale i też po nim zbiornik ma homologację na kolejne 10 lat czyli tak samo jak fabrycznie nowy - ale wskaźnik poziomu gazu działa także lepiej zostawić ten co jest.
Jak pisałem - do drobiazgowej kontroli pod względem powypadkowej przeszłości
: 24 lut 2016, 10:19
autor: Bodek
Rafoooo pisze:Klima manualna,
Brak informacji na temat instalacji gazowej, jaka i kiedy założona?
.... i trochę ubogo w środku
Rafał, nie jest tak źle
Klima jest półautomatyczna, są cztery otwierane szyby, jest tempomat, kiera skórzana, czunik deszczu, czujnik zmierzchu
- ale radio bez MP3, wyświetlacz BIDny, zero paliwa w baku :>
Piasek pisze:VIN zweryfikować w ASO. Przód rozbierany - zobacz ustawienie wycieraczki kierowcy na szybie - obstawiam ze klasyczny powypadek niechlujnie złożony.
Faktura deski kokpitu mi się nie podoba - sprawdzić czy czasem nie regenerowany po wystrzale.......
Należy sprawdzić
: 24 lut 2016, 11:29
autor: mariuszkom
Nie użytkowałem nigdy auta z gazem.
Dziękuję Panowie za uświadomienie mi niezbędnych kosztów legalizacji butli.. z tego co wyszperałem, w zależności od butli max 500zł powinno kosztować badanie.
Auta jeszcze nie widziałem, stąd pytanie na co zwrócić uwagę oglądając kokpit aby wyeliminować wystrzał poduszki?
Nie jasna jest też dla mnie sprawa ESP, sprzedający podaje w jednym miejscu ASR w drugim ESP...
: 24 lut 2016, 11:38
autor: Bodek
mariuszkom pisze:....Nie jasna jest też dla mnie sprawa ESP, sprzedający podaje w jednym miejscu ASR w drugim ESP...
do zweryfikowania wyposażenia - najlepszy jest nr VIN
kody VIN:
FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ
FZ3 = PROGRAM ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI ELEKTRONIKI
: 24 lut 2016, 11:41
autor: Rafoooo
Z tą butlą to nie zupełnie tak, Koszt legalizacji to coś kolo 260zł, sprawdzają i nabijają TDT ......... ale czasem jest tak, że możesz tam mieć już butle z nabitym dozorem, tylko nie będziesz posiadał do niej papierów, a wtedy wystarczy wyrobić duplikat dokumentów, koszt 40zł.
: 24 lut 2016, 12:48
autor: Piasek
Rafoooo pisze:Koszt legalizacji to coś kolo 260zł,
ja robiłem w obecniej C5 bo mam z fabryczną instalacją LPG.
Z NL normą jest że nie ma żadnych papierów od gazu - ważne aby ten widniał w dowodzie.
260zł kosztuje badanie TDT - masz rację ale... 50zł biorą za demontaż zbiornika i przygotowanie do badania a 90zł za ponowny montaż i uszczelnienie przyłączy (nowe baryłki itp).
Także jak sam sobie go wyjmiesz i potem zamontujesz to 260. Ja wstawiłem do firmy która się tym zajmuje i za 2 dni pojechałem odebrać auto gotowe do jazdy i z niezbędnym papierem legalizacji zbiornika.
400zł + 50zł napełnienie gazem pustego do prób pod kątem szczelności przyłączy.
: 24 lut 2016, 13:33
autor: Rafoooo
A za to ja pojechałem do nich po wstępnej wycenie 260zł (całkowity koszt operacji) ....... miał być w tym demontaż i montaż butli po próbach ciśnieniowych, a jak zapytałem ile by mnie kosztowało jeśli sam ja wymontuje .......... to Pan uprzejmie mi powiedział że tyle samo
........ i co najlepsze w tym wszystkim, to to że zajechałem do nich, z pustą butlą, bo jak mają demontować to musi być pusta ......... Poszedłem do biura, a Pan mówi:
Gość ..... dobrze to wjedziemy sobie na kanał, bo musi mi odpisać numery butli do uzupełnienia dokumentów
Ja ...... a ja na to, że przypadkiem mam zdjęcie tych numerów, bo parę dni wcześniej zrobiłem będąc na kanale w domu
Gość ..... to proszę pokazać.
Przepisał i wyszedł .... za 10min wrócił z wypełnionymi dokumentami i skasował mnie 260zł
......... tak wyglądał, demontaż, próby ciśnieniowe i montaż butli
i mam butle do 2024r
: 24 lut 2016, 13:43
autor: mariuszkom
Dla porównania przesyłam link do cennika firmy z Gdańska, na podstawie którego oszacowałem że ta operacja może ok 500 zł kosztować..
http://www.sandrem.pl/ile-to-kosztuje.html
Zastanawia mnie natomiast serwis w Polsce instalacji założonej za granicą, dostępność części zamiennych itp. oczywiście dopóki nie dowiem się jakiej marki instalacja jest w przedmiotowej Zafirze to tylko wróżenie z fusów ale może ktoś ma zdanie w tym temacie?
: 24 lut 2016, 14:05
autor: Mat86radom
Tak w skrócie:- Asr pomaga zachować przyczepność na kołach napędzanych przy przyspieszaniu, a ESP zapobiega wpadnięciu w poślizg przy skręcie.
: 24 lut 2016, 14:27
autor: Piasek
Rafoooo pisze:tak wyglądał, demontaż, próby ciśnieniowe i montaż butli
to popłynęli ostro. Ja miałem demontowaną - widać było po śrubach, wszelkich skrętkach, nakrętkach że świeżo kluczami ruszane no i wnęka koła w bagażniku - jak odstawiałem zakurzona i zasyfiona. Jak odbierałem: czyściutka jakby z fabryki wyjechał dopiero.
mariuszkom pisze:Zastanawia mnie natomiast serwis w Polsce instalacji założonej za granicą,
loteria. Część obsługują bez problemu (Prins, Viale, itp), część częściowo i trzeba latać gdzieś po Polsce (StarGAS np znam jednego serwisanta gdzieś na Śląsku - a to popularna w DE instalacja a koleś faktycnzie je ogarnia: ma interface, ma wiedze i ma części na miejscu jak trzeba coś wymienić). Części się wydaje że wiedzą a w rzeczywistości tylko popierdzielić mogą - zwłaszcza warsztaty reklamujące się jako "obsługujemy wszystkie zagraniczne instalacje LPG". Najczęściej zielonego pojęcia nie mają tylko na koszty ludzi naciągają i popsują że ostatecznie masz cały przód do wywalenia i ponownego montażu coś co nasi gazownicy ogarniają a część jak np moja AG SGI to potentaci. Robią dobre instalacje i generalnie nic się z nimi nie dzieje. Filtry fazy ciekłej można kupić on-line (drogi bo drogi - 50zł z przesyłką) ale jest, wymieniasz go raz na 20-30 tyś km także koszt żaden a co do awaryjności instalacji to nic się nie dzieje. Jak wyciągnie kopyta (za mojej bytności) to wywalę wszystko z przodu i wrzucę mu STAG`a + Hany i po sprawie.
Także co do tej instalacji która w przedmiotowej ZB się znajduje: sprawdzić czy w ogóle działa i jeździ. Bo jak nie działa albo "wystarczy filterek wymienić" to on już wie że ogarnąć nie mogli i nie działa.
: 24 lut 2016, 18:37
autor: mariuszkom
Auto jeździ na gazie od 2007 roku. Obecnie ma ok 200 000 km. Czy to już przebieg, przy którym silnik może być zmęczony gazem ?
: 24 lut 2016, 18:52
autor: mariuszkom
A może na podstawie rozkodowanego VINu podpowiecie coś ciekawego?
Czy w tej liście jest ESP i ASR ?
Zwrócił moją uwagę wpis FOR FRANCE
Czy to możliwe, że auto od pierwszego właściciela z Niemiec może mieć taki wpis w VINie ?
Model A05 ZAFIRA-B
Model Code 0QP75
Made 21.03.2006
Type body M75
Motor Z18XER
The engine number 20GX4916
Transmission
VIN Decoding
W0L
General Motors
0
Normal Vehicle
A
Astra Platform
H
2004 Platform Generation
M75
Monocab (Zafira)
6
2006
2
Bochum
serial
149052
Options
STITCHING COLOUR,STARSILVER
C18SEL[2H0],Z18XER[2H0],A18XER[2H0] PETROL ENGINE
EXTERIOR PAINT,SEE MODEL CATALOGUE FOREWORD PAINT CHART
COVER,FLOOR INNER,STANDARD
INTERIOR-BLACK
BODY INTERIOR TRIM-BLACK
DOOR PANEL TRIM,BLACK
WINDSCREEN,HEAT REFLECTIVE
ELECTRICALLY OPERATED WINDOWS,REAR
FOR SPORT SEATS
FRONT SEAT,DRIVER,6 WAY MANUAL
WITH ADJUSTABLE LUMBAR SUPPORT
FOR SAFETY NET INSTALLATION PROVISIONS
RESTRAINT HEAD, RR SEAT, VINYL COVERED, TWO, OUTSIDE
SPLIT REAR SEAT
AIR BAG,ROOF,FRONT
HEAD RESTRAINT,REAR,VINYL,CENTER
PLATE DOOR SILL COVER
COVER,ASSY.,LUGGAGE
MOULDING BODYSIDE COLOUR
COMPARTMENT STOWAGE, FRONT SEAT, RIGHT
MOULDING DOOR INTERIOR,SILVER
INSTRUMENT PANEL MOULDING,SILVER
IDENTIFICATION BREAKING POINT 2006 1/2 M.Y
WITH CHROME MOULDING
SEMI-AUTOMATIC AIR CONDITIONING
LAMP,ASSY,ROOF,WITH DUAL READING LAMP
WIPER,FRONT,PULSE SYSTEM
FOR FRANCE
HANDLE,ASSY.,OUTSIDE
ARMREST FRONT SEAT,LH
FOR LIGHT SENSITIVE INTERIOR MIRROR
MIRROR,ELECTRIC,RH-LH
MIRROR,ASSY
VISOR,SUN,WITH ILLUMINATED MIRROR,RH-LH
HOUSING
ASHTRAY AND CIGARETTE LIGHTER (SMOKERS PACK)
INSTRUMENT CLUSTER,BLACK,BLACK RINGS WITH SILVER TOP
SALES PACKAGE EQUIPMENT-COSMO
COVER
KEY
AXLE FINAL DRIVE 3.94
ELECTRONIC STABILITY PROGRAM
ENHANCED ELECTRONIC STABILITY PROGRAMME
5 BOLT WHEEL FIXING
ABS
CRUISE CONTROL
ALTERNATOR,100AMP
RECEPTACAL ELECTRICAL, REAR SEAT
SOCKET,ACCESSORY POWER OUTLET
HEATER DUCT,REAR PASSENGER 2ND POSITION
LEFT HAND DRIVE
MANUAL TRANSMISSION,5 SPEED,F17 TYPE
USED WITH MANUAL TRANSMISSION
WHEEL,ASSY.,STEERING,THREE SPOKES,LEATHER
EQUIPMENT,EUROPEAN UNION
FOR REDUCED RACK TRAVEL
EMISSION,EEC 05
TRIM,ALPHA/VINYL
TYRES,205/55 R 16-91H
WHEEL,ROAD,ALUMINIUM,10 SPOKES,61/2JX16
FOR FULL SIZE SPARE WHEEL
HEADLAMPS,AUTOMATIC ON-OFF
TRIM PANEL,INNER,VINYL
FRONT FOGLAMP
LAMP ASSY, INTERIOR, FRONT DOOR
BATTERY,55AH
GRILLE RADIATOR,BLACK,WITH CHROME BAR
LAMP INTERIOR,ROOF,REAR,COURTESY AND DUAL READING
FRAME,RADIO
LAMP,ASSY,INTERIOR CUSTOM
LAMP INTERIOR DELUXE
LAMP INTERIOR,ROOF,REAR COURTESY & DUAL READING,3RD ROW
HORN,FANFARE
INFORMATION COMPUTER
BOARD INFO LCD - MULTI-FUNCTION
SWITCH BATTERY SHUTDOWN
SEAT BELT WARNING,LH
RADIO CONTROL SWITCH
SPEAKER SYSTEM 6,BASE
CARRIER,LUGGAGE,ROOF,POWDER COATED
LUGGAGE CARRIER CLEAR ROOF,SILVER
EQUIPMENT 5-STAR,NCAP PACKAGE
BUMPER FRONT & REAR,PROTECTIVE MOULDING,COLOURED
PROTECTION WAX
HOLDER,EYE GLASSES
FOR STEERING WHEEL RADIO OPERATION
EQUIPMENT RECEIVING UNIT,RADIO
SENSOR,RESTRAINT SYSTEM,LH