Strona 1 z 3

Opel Zafira 1.8 16V Salon Polska 7-osób Vat - Libiąż

: 08 paź 2016, 20:48
autor: wojtek_krak
Dzień dobry
Z góry przepraszam za możliwe niedociągnięcia, ale jestem na forum tzw. świeżakiem.
Proszę o opinie nt. oferty jak w temacie. Zadatkowałem to auto, ale chciałbym wiedzieć czy nie wchodzę na jakąś minę...
Link do ogłoszenia:
http://otomoto.pl/oferta/opel-zafira-1- ... 266a48511f
Zdjęcie zgodnie z wymaganiem 300x200 dodałem jako załącznik, bo nie wiem jak go wstawić wprost do postu.

Przy okazji mam pytanie o możliwość automatycznego włączania świateł mijania po uruchomieniu silnika w tym modelu. W tej chwili nie włączają się. Przełącznik świateł ma trzy położenia: 0, światła pozycyjne i światła mijania. Czy uruchomienie tej opcji wymaga przeprogramowania przy pomocy tech-a lub opcoma i czy w ogole jest możliwe?
Mam w domu opcom-a
Dziekuję za wszystkie opinie i rady
Rozumiem, że na odpowiedź mogę liczyć najwcześniej po meczu, który właśnie się zaczyna :-)

: 08 paź 2016, 21:11
autor: Bodek
Ciekawy lakier ;)

VIN: W0L0AHM75E2056312
Model: Zafira-b
Nadwozie: 5-drzwiowy minivan
Data produkcji: 2014-02-12
Rok modelowy: 2014
Produkcja dla: Polski (kierownica po lewej)
Fabryka: Bochum, Niemcy
Silnik: A18XEL + PL5 (benzyna, 1.8 - 120 KM)
Kolor: Brązowy Sculptural (Sculptural Bronze, kod lakieru: GWE)
Nr silnika: 20TL7346
Nr seryjny: 056312
1-szy nr rejestr.: KR 389XX (Kraków (miasto), woj. małopolskie)

Kod = Opis
*** Ogólne informacje: ***

CR6 = DLA POLSKI
E4Q = WERSJA ENJOY
GWE = LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU MODELÓW
NC0 = WYPOSAŻENIE: KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
OHA = LOKALNY GM W EUROPE OHA
Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H

*** Napęd (silnik, skrzynia biegów): ***

2H0 = SILNIK BENZYNOWY 1.8 16V
FX1 = PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94
M25 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F17
MM3 = WYPOSAŻENIE DLA RĘCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW
NU7 = NORMA EMISJI ZWIĄZKÓW TOKSYCZNYCH W SPALINACH SPALIN: EURO 5+
PL5 = ZREDUKOWANE OSIĄGI SILNIKA
V48 = UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA O WYSOKIEJ WYDAJNOŚCI

*** Zawieszenia i koła: ***

E9D = KOŁPAK,WARIANT 1
G62 = MOCOWANIE FELG NA 5 ŚRUB
QGF = OPONY,205/55 R 16-91H
QN1 = FELGI STRUKTURALNE 6.5J X 16, 5-RAMIENNE
QQ5 = KOŁO ZAPASOWE STALOWE O PEŁNYCH WYMIARACH

*** Szyby i lusterka: ***

A14 = PRZYCIEMNIONE SZYBY DRZWI TYLNYCH I KLAPY BAGAŻNIKA
A33 = SZYBY DRZWI TYLNYCH STEROWANE ELEKTRYCZNIE
DDH = ELEKTRYCZNIE STEROWANE, PODGRZEWANE I SKŁADANE LUSTERKA ZEWNĘTRZNE W KOLORZE NADWOZIA
DDI = LUSTERKA ZEWNĘTRZNE STEROWANE I SKŁADANE ELEKTRYCZNIE
DP6 = LUSTERKA ZEWNĘTRZNE W KOLORZE NADWOZIA

*** Oświetlenie: ***

C95 = OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE PRZEDNIE Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9P = OBUDOWA REFLEKTORA, CIEMNY KOLOR WNĘTRZA
TR0 = OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE TYLNE Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
TSP = PAKIET OŚWIETLENIA WNĘTRZA: LAMPKI DO CZYTANIA PRZÓD/TYŁ,
PODŚWIETLENIE LUSTERKA W OSŁONACH PRZECIWSŁONECZNYCH
TTB = OŚWIETLENIE WEWNĘTRZNE DLA 3-GO RZĘDU SIEDZEŃ, Z LAMPKĄ DO CZYTANIA

*** Nadwozie: ***

B86 = BOCZNE LISTWY OZDOBNE W KOLORZE NADWOZIA
BW4 = LISTWY OZDOBNE OKIEN BOCZNYCH: CHROMOWANE
BW7 = OKLEINA OZDOBNA ZEWNĘTRZNEGO SŁUPKA B
D75 = KLAMKI ZEWNĘTRZNE W KOLORZE NADWOZIA
TPV = OSŁONA CHŁODNICY CZARNA Z CHROMOWANĄ LISTWĄ OZDOBNĄ
V3E = RELINGI DACHOWE, SREBRNE
VG2 = USUNIĘTO WOSK ZABEZPIECZAJĄCY KAROSERIĘ
VGB = RELINGI DACHOWE, ANODYZOWANE

*** Wnętrze: ***

18X = KOLOR WYKOŃCZENIA SIEDZENIA - CIEMNY WĘGIEL DRZEWNY
2J1 = POKRYCIE PODŁOGI: STANDARDOWE
80I = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA: CZARNE
80Y = WYKOŃCZENIE BOCZKU DRZWI: CZARNE
AJ0 = DWA ZAGŁÓWKI TYLNE BOCZNE POKRYTE TKANINĄ
AV4 = TYLNA KANAPA: DZIELONA, SKŁADANA I REGULOWANA
B75 = POKRYWA / ROLETA / PÓŁKA BAGAŻNIKA
BLE = LISTWA WEWNĘTRZNA DRZWI, MATOWY CHROM
BLG = LISTWA WEWN. TABLICY ROZDZIELCZEJ, MATOWY CHROM
DVA = CZARNE TARCZE ZEGARÓW Z CHROMOWANYMI OBWÓDKAMI, CZARNE WNĘTRZE PIERŚCIENI
KC7 = GNIAZDO ELEKTRYCZNE, TYLNE SIEDZENIE
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
N34 = KIEROWNICA 3-RAMIENNA POKRYTA SKÓRĄ
T9M = WYKOŃCZENIE ELBA
VU2 = PANEL CENTRALNY, MATOWY CHROM
WFR = TKANINA WYKOŃCZENIOWA,TWIST/ELBA

*** Bezpieczeństwo: ***

AF8 = SYSTEM ANTYNAPADOWY Z KONTROLĄ ZAMKÓW DRZWI BOCZNYCH (DODATKOWE RYGLOWANIE)
AY0 = PRZEDNIE I BOCZNE PODUSZKI POWIETRZNE ORAZ KURTYNY POWIETRZNE DLA KIEROWCY I PASAŻERA
FX3 = UKŁAD STABILIZACJI TORU JAZDY (ESP) Z KONTROLĄ TRAKCJI (TC)
FZ3 = PROGRAM ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI - STABILIZACJA PRZYCZEPY (ESP+)
JL9 = ABS
UA6 = SYSTEM AUTOALARMU
UH0 = OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA,LEWA STRONA

*** Multimedia: ***

2GB = RADIOODTWARZACZ CD 40 MP3 USB
TRP = RAMKA DO ZAINSTALOWANIA RADIA
TTX = DODATKOWE GNIAZDO RADIOWE: ZŁĄCZE AUX (LINE IN)
U68 = KOMPUTER POKŁADOWY (Z UKŁADEM KONTROLI USTEREK)
UAG = WYŚWIETLACZ WIELOFUNKCYJNY GRAFICZNY MONOCHROMATYCZNY (GID), WARIANT 1
USR = ZŁĄCZE USB
UW6 = GŁOŚNIK, 6 SZTUK
W1Y = PRZYCISKI STEROWANIA RADIEM NA KIEROWNICY
WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO
Y67 = WYŚWIETLACZ INFORMACJI UKŁADU KONTROLI USTEREK: AWARIE OŚWIETLENIA ZEWNĘTRZNEGO,
POZIOM PŁYNU CHŁODNICZEGO, POZIOM PŁYNU SPRYSKIWACZY, ROZŁADOWANIE BATERII PILOTA

*** Ogrzewanie i klimatyzacja: ***

C68 = KLIMATYZACJA AUTOMATYCZNA ELEKTRONICZNA (CLIMATRONIC)
KCL = NAWIEWY POWIETRZA DLA SIEDZEŃ DRUGIEGO RZĘDU

*** Wyposażenie komfortowe: ***

A51 = PRZEDNIE SIEDZENIE KUBEŁKOWE
AH3 = FOTEL KIEROWCY Z REGULACJĄ RĘCZNĄ 4-RO KIERUNKOWĄ
AY5 = ZAGŁÓWEK TYLNY ŚRODKOWY POKRYTY TKANINĄ
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
ECA = KLUCZYK SKŁADANY TYPU SCYZORYK
K34 = TEMPOMAT ELEKTRONICZNY
NR1 = WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO, ELEKTROHYDRAULICZNE O ZREDUKOWANYM PRZEŁOŻENIU

*** Układ elektryczny: ***

K60 = ALTERNATOR,100A
TN6 = AKUMULATOR,55AH

: 08 paź 2016, 21:49
autor: wojtek_krak
Dziękuję za odpowiedź. Przy okazji, facet w komisie twierdzi, że ograniczenie mocy do 120KM jest programowe i można to przeprogramować na 140KM. Czy rzeczywiście tak jest i przeprogramowanie byłoby bez szkody dla silnika - no bo dla kieszeni raczej nie ;)

: 08 paź 2016, 21:50
autor: fredas
Ja twierdzę że ori to ori :ok:

: 08 paź 2016, 22:43
autor: wojtek_krak
Przepraszam, ale nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym ori?

: 08 paź 2016, 23:12
autor: mlody17
A według mojego zdania chociaż to nie moje pieniądze dawać tyle kasy za zafirke b to niepoważne jak można dobierać i kupić już sobie tourera całkiem inaczej wyglądajacego z całkiem nowym srodkiem a tutaj za 45 tys masz auto które od 2005 roku wyglada tak samo do tego wyposażeniem tez nie powala na kolana sle to tylko moje prywatne zdanie :)

: 09 paź 2016, 01:17
autor: giemsky
mlody17 pisze:A według mojego zdania chociaż to nie moje pieniądze dawać tyle kasy za zafirke b to niepoważne jak można dobierać i kupić już sobie tourera całkiem inaczej wyglądajacego z całkiem nowym srodkiem a tutaj za 45 tys masz auto które od 2005 roku wyglada tak samo do tego wyposażeniem tez nie powala na kolana sle to tylko moje prywatne zdanie :)
Przy czym Zafira B będzie za tą cenę prawdopodobnie w bardzo dobrym stanie, a Tourer mocno wyeksploatowany lub zlepek.

: 09 paź 2016, 08:05
autor: mlody17
No i tu z Tobą się nie zgodze mój kuzyn kupił dwa miesiące temu tourera za 50 tys w bardzo dobry stanie oprócz rozrządu nic nie robił i śmiga aż milo :)

: 09 paź 2016, 08:15
autor: Crazy
wojtek_krak pisze:Przepraszam, ale nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym ori?
Słowo, skrót- wywodzące się ze slangu forum motoryzacyjnego które w normalnym znAczeniu brzmi: oryginalny.

: 09 paź 2016, 11:26
autor: janekW67
Jechałbym oglądać to auto.
W/g mnie cena nie jest wygórowana. Za te pieniądze, w Niemczech kupisz auto 3 lata starsze.

: 09 paź 2016, 11:33
autor: Crazy
Hmm zafira B z 2014r ? To do Kiedy one były produkowane? Nie do 2011?

: 09 paź 2016, 11:44
autor: janekW67
Po 2011-tym były produkowane jako Zafira Family.

: 09 paź 2016, 18:12
autor: Skasowany użytkownik 6483
Ja również skłaniałbym sie do zakupu ZC. Kwota 45 tys zł w zupełnosci wystarczy by kupić rocznik 2011 lub 2012 i to wcale żaden gruz...a co nowszy model to nowszy... :)

: 09 paź 2016, 21:00
autor: wojtek_krak
fredas pisze:Ja twierdzę że ori to ori :ok:
Też liczę na to, że przy tym roczniku i przebiegu zakup krajowego auta jest nieco mniej ryzykowny. Dziękuję za wsparcie.
Trochę egzotyczny ten silnik, ale może będzie dobrze.

EDIT
jarecki69 pisze:Ja również skłaniałbym sie do zakupu ZC. Kwota 45 tys zł w zupełnosci wystarczy by kupić rocznik 2011 lub 2012 i to wcale żaden gruz...a co nowszy model to nowszy... :)
Z nowszymi modelami chyba może być różnie w myśl starego powiedzenia, że "lepsze jest wrogiem dobrego".
Wydaje mi się, że lepiej kupować modele z końca okresu produkcji, bo już zdążono poprawić większość "knotów", a ZC z 2011 roku to raczej początkujący zawodnik ;)
Ale oczywiście to tylko mój punkt widzenia.

Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek

Bardzo przepraszam, ale to bląd początkującego - nawet jeszcze nie świeżaka :(

: 09 paź 2016, 21:11
autor: PiotrWie
Mam podobną Zafirę i jestem zadowolony. Jeśli chodzi o silnik jest to inny silnik niż ten 140KM - ma hydraulicznie regulowane zawory i nie ma KZFR. A co do ceny - taka Zafira w 2014 kosztowała ob 65 tyś, więc po dwóch latach cena 45 jest wg mnie jak najbardziej OK, dla porównania Tourer z podobnym wyposażeniem kosztował ok 85 tyś, więc jak ktoś chciałby go sprzedać po dwóch czy nawet czterech latach za połowę ceny to dla mnie jest podejrzane - zresztą na mobile.de na 133 benzynowe Tourery jest jedno ogłoszenie poniżej 10 tyś euro, a średnio są po kilkanaście tyś. + koszt sprowadzenia + dochód sprowadzającego - dla mnie kwota 45 za Zafirę Tourer to raczej z samego początku produkcji i z przebiegiem dużo większym - mam trochę rodziny w de i jakoś wszyscy mówią że nikt tam nie kupuje samochodu typu Zafiry Tourer by jeździć 10 tyś rocznie i sprzedać ja po trzech, czterech latach - z reguły im człowiek bogatszy tym lepiej umie liczyć pieniądze.